Poczta pantoflowa - relikt przeszłości czy świetna reklama?

Poczta pantoflowa

1. Poczta pantoflowa nie jest stricte korporacyjnym terminem. To metoda, która jest skutecznie wykorzystywana aby uzyskać radę lub potrzebną informację szybko i bez oficjalnego przyznawania się do potrzebowania jej.

W ten sposób można także „głośno myśleć” wyrażając poglądy, opinie na dane tematy, rozwijając umiejętność wymieniania doświadczeń czy dyskutowania.

 

Ta forma komunikacji jest teoretycznie trudna do kontrolowania przez zainteresowane firmy, jednak mogą one starać się oddziaływać na rynek przez wzmacnianie pozytywnych opinii i wyciszanie negatywnych.

 

Wiele osób uważa pocztę pantoflową za przestarzałą i nieistotną – nic jednak bardziej mylnego. Badania pokazują, że informacje, opinie przekazywane „z ust do ust” mają wysoką trafność na poziomie 75-95%, bowiem dotyczą one konkretnych marek, firm czy treści – wszystko jest nazywane po imieniu i w odniesieniu do szczegółowych sytuacji, tak by druga strona mogła wyciągnąć jak najwięcej dla siebie.

 

Oczywiście ma to dwie strony medalu, zwłaszcza z dobie szeroko rozwiniętych technologii social media, czy nawet poczty mailowej – bardzo łatwo rozsiać nieprawdziwe informacje, lub nawet krzywdzące. W takim przypadku bardzo ważny jest czas reakcji. Im szybciej fałszywe plotki zostaną zdementowane, tym lepiej dla podmiotu zainteresowanego.

 

Pocztę pantoflową można włożyć do jednego worka z tzw. Marketingiem szeptanym. Jest to przekaz informacji oparty na opinii innych konsumentów. Przy pomocy różnych form marketingu szeptanego budowana jest pozycja poszczególnych produktów na podstawie opinii uczestników rynku, a więc przede wszystkim konsumentów. Taki marketing może występować w różnych formach w zależności od sposobu przekazywania informacji między uczestnikami tego procesu. Najbardziej typowe, znane przykłady tego zjawiska to np. zasięganie opinii znajomych, czy zaufanych mechaników przy zakupie pojazdów czy sprzętu AGD.

 

Warto także dodać, że mimo wszystko pomiar skuteczności wykorzystywania poczty pantoflowej, prowadzonej poza Internetem, jest trudny, co wynika z samej jego natury, jednak już pomiar jego skuteczności w internecie jest o wiele łatwiejszy. Ponieważ operowanie w internecie jest formą działania nie obciążoną zwykle szczególnie wysokimi kosztami ten sposób prowadzenia marketingu szeptanego jest on coraz szerzej stosowany, zwłaszcza przez duże firmy o szerokim obszarze oddziaływania, choć ostatnio również przez mniejsze przedsiębiorstwa.

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej