1830

Podsumowanie roku 2019

Podsumowanie roku 2019

1. Tradycyjnie już, na samą końcówkę roku podsumowujemy minione miesiące w całej branży IT a także na “naszym podwórku” stron internetowych.

W skali globalnej: Świat cały czas pędzi, nie zatrzymuje się – rok 2019 to był rok badań AI (sztucznej inteligencji), której coraz więcej w naszym codziennym życiu – codziennością stały się inteligentne piekarniki, sterowane smartfonem, czy soniczne szczoteczki do zębów, które za pomocą aplikacji pokazują ile i jakie partie jamy ustnej należy szczotkować.

 

Jak wynika z analiz, w połowie maja tego roku, 3269 firm uwzględnionych w statystykach Index.co. deklarowało, że zajmuje się sztuczną inteligencją. Najwięcej, bo 1947 z nich specjalizuje się w technologii Big Data, 1724 firmy prowadzi prace w zakresie uczenia maszynowego, a 682 specjalizuje się w wykorzystaniu sztucznej inteligencji w obszarze Internetu. W firmy specjalizujące się w AI zainwestowano do tej pory najwięcej na rynku amerykańskim (12,8 mld dolarów). Zaskakująca jest druga pozycja Chin. Na tamtejszym rynku firmy pozyskały blisko 8 mld dolarów. Dla porównania, w trzeciej na liście Wielkiej Brytanii, dofinansowanie wyniosło kilkakrotnie mniej, bo 1,8 mld dolarów. Poniżej 1 mld dolarów dofinansowania zebrały firmy z Izraela, Kanady i Francji.
W 2020 roku prognozuje się jeszcze szerzej zakrojone badania i analizy.

2. Polski Internet w tym roku… przenosił się w chmury.

I bynajmniej, nie chodzi o przysłowiowe chodzenie z głową w chmurach, a ogólny trend, który obserwowany był w minionym roku – Polacy coraz chętniej korzystają z rozwiązań chmurowych. Ponieważ coraz więcej podróżujemy (zawodowo, biznesowo jak i wypoczynkowo), dostęp do wszelkich osobistych danych z każdego miejsca w kraju jak i poza nim stał się koniecznością. Takie uniezależnienie od konkretnego (i często niekoniecznie poręcznego) urządzenia “odkleja” nad od ekranów domowych pecetów czy laptopów – a przez coraz większe i lepsze osiągi smartfonów możemy cieszyć się swoimi osobistymi plikami gdziekolwiek jesteśmy.

 

Skoro przy smartfonach jesteśmy – trend mobilności obserwowany jest już od kilku ładnych lat, nie inaczej było w 2019 – edukacja klientów, świadomość firm a także globalne wymagania (choćby samego Google’a, który obecnie w ogóle nie indeksuje stron, które nie są responsywne, lub które nie mają dedykowanych wersji na smartfony/tablety) sprawiają, że już ponad połowa stron www w Polsce jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Według badań, jest to wartość która będzie się sukcesywnie zwiększać.

 

Kolejny aspekt – RODO. Mimo, że w życie klauzula weszła w życie już w 2018 roku, do dziś nie wszystkie przedsiębiorstwa posiadają strony internetowe z zaktualizowanymi formułami prawnymi. Dodać należy, że nie wdrożenie w życie przepisów grozi firmom horrendalnie wysokimi karami, szacuje się, że prawie 50% podmiotów nie wywiązało się w pełni z ustawowych zobowiązań. Dla tych firm rok 2020 wciąż kręcił się będzie wokół RODO. Tym bardziej, że przez pół roku obowiązywania nowych przepisów, do sądów trafiło już kilka tysięcy zażaleń pod adresem polskich firm.

 

W temacie samych stron internetowych – cały czas obserwujemy coraz to nowsze mody, trendy i inspiracje. Dalej króluje minimalizm, oszczędność kolorystyczna a także niekonwencjonalne i ciekawe efekty sliderów czy animacji. Ma się wrażenie, że na tym polu ogranicza nas tylko wyobraźnia, bo generalnie obecne standardy kodowania witryn są tak rozbudowane i kompatybilne, że nie ma rzeczy, której nie da się przenieść w świat stron www.

 

Możemy śmiało napisać że był to dobry, stabilny rok, pełen wytężonej pracy, ale i wielu satysfakcjonujących chwil, wartościowych projektów i ciekawych spotkań. W Nowym Roku, oczywiście planujemy nie zwalniać tempa, cały czas rozwijać się i tworzyć internetową rzeczywistość jeszcze ładniejszą i bardziej stylową.
Naszym obecnym i przyszłym 🙂 klientom cały zespół Website Style życzy wszelkiej pomyślności, ogromu pomysłów i spełnienia swoich wszystkich planów w 2020 roku.

 

 

Dowiedz się więcej…

1830

internet

rodo

smarfony

strony internetowe

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1134

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej