Podział teamu w agencji interaktywnej

Podział teamu w agencji interaktywnej

1. Branża interaktywna obejmuje szereg usług, które na celu mają opracowanie oraz wdrażanie strategii komunikacji marki w tzw. nowych mediach, na podstawie przyjętych założeń marketingowych. Obszarem, w którym działa branża jest Internet, którego zasięg obejmuje ostatnio również urządzenia mobilne (smartfony, tablety).

Ściślej mówiąc, jest to firma, która zajmuje się kreowaniem i promowaniem marki w sieci oraz wspomaganiem jej działania. Natomiast w zakres usług świadczonych przez agencje wchodzi de facto wiele obszarów kompetencji takich jak m.in.: projektowanie stron www, systemów e-commerce, aplikacji mobilnych, systemów B2B, świadczenie usług związanych z marketingiem w wyszukiwarkach (SEM), konsultingiem i przygotowywaniem strategii oraz kreacji reklamowej, realizacją kampanii, aż po usługi hostingowe.

2. Taki zakres usług stwarza zapotrzebowanie na wysoce wyspecjalizowany i zgrany zespół, który będzie w stanie kompleksowo zaspokoić potrzeby i oczekiwania klientów.

Team zasadniczo dzieli się na kilka działów, które cały czas ściśle ze sobą współpracują. Całość nadzoruje General Director – człowiek- mózg przedsięwzięcia. Najważniejszy, odpowiedzialny za wygląd całej kampanii i jej nadzór. Odpowiada on za pozyskiwanie nowych klientów, poprzedzone analizą rynku i potrzeb, przygotowuje i prezentuje oferty dla poszczególnych klientów. To także on prowadzi spotkania na etapie negocjacji i podpisuje umowy.

Project manager jest osobą, która nadzoruje pracę działów po podpisywaniu umów, działów graficznych jak i programistów. W etapie projektowania jak i kodowania jest odpowiedzialny za kontakt z klientem oraz czuwanie nad terminowością całej realizacji. Czuwa także nad warstwą artystyczną i mterytoryczną projektowanej strony www. Najprościej ujmując to osoba odpowiedzialna za planowanie, organizację, integrację i kontrolę poszczególnych etapów określonego przedsięwzięcia.

Dział graficzny, to jak wiadomo, zespół grafików, zajmujących się kreacją stron internetowych jak i materiałów poligraficznych – ulotek, wizytówek czy folderów.

Agencja interaktywna nie może istnieć bez działu programistów, którzy kodują i de facto realizują wszystkie oczekiwania odnośnie stron www, by finalny produkt był atrakcyjny i w 100% zgodny z początkowymi założeniami.

Programiści mogą się specjalizować w różnych językach kodowania czy oprogramowania, w zależności od potrzeb do projektu, być wsparciem dla działu graficznego jak i project managera.

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1148

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1140

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2393

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej