Podział teamu w agencji interaktywnej

Podział teamu w agencji interaktywnej

1. Branża interaktywna obejmuje szereg usług, które na celu mają opracowanie oraz wdrażanie strategii komunikacji marki w tzw. nowych mediach, na podstawie przyjętych założeń marketingowych. Obszarem, w którym działa branża jest Internet, którego zasięg obejmuje ostatnio również urządzenia mobilne (smartfony, tablety).

Ściślej mówiąc, jest to firma, która zajmuje się kreowaniem i promowaniem marki w sieci oraz wspomaganiem jej działania. Natomiast w zakres usług świadczonych przez agencje wchodzi de facto wiele obszarów kompetencji takich jak m.in.: projektowanie stron www, systemów e-commerce, aplikacji mobilnych, systemów B2B, świadczenie usług związanych z marketingiem w wyszukiwarkach (SEM), konsultingiem i przygotowywaniem strategii oraz kreacji reklamowej, realizacją kampanii, aż po usługi hostingowe.

2. Taki zakres usług stwarza zapotrzebowanie na wysoce wyspecjalizowany i zgrany zespół, który będzie w stanie kompleksowo zaspokoić potrzeby i oczekiwania klientów.

Team zasadniczo dzieli się na kilka działów, które cały czas ściśle ze sobą współpracują. Całość nadzoruje General Director – człowiek- mózg przedsięwzięcia. Najważniejszy, odpowiedzialny za wygląd całej kampanii i jej nadzór. Odpowiada on za pozyskiwanie nowych klientów, poprzedzone analizą rynku i potrzeb, przygotowuje i prezentuje oferty dla poszczególnych klientów. To także on prowadzi spotkania na etapie negocjacji i podpisuje umowy.

Project manager jest osobą, która nadzoruje pracę działów po podpisywaniu umów, działów graficznych jak i programistów. W etapie projektowania jak i kodowania jest odpowiedzialny za kontakt z klientem oraz czuwanie nad terminowością całej realizacji. Czuwa także nad warstwą artystyczną i mterytoryczną projektowanej strony www. Najprościej ujmując to osoba odpowiedzialna za planowanie, organizację, integrację i kontrolę poszczególnych etapów określonego przedsięwzięcia.

Dział graficzny, to jak wiadomo, zespół grafików, zajmujących się kreacją stron internetowych jak i materiałów poligraficznych – ulotek, wizytówek czy folderów.

Agencja interaktywna nie może istnieć bez działu programistów, którzy kodują i de facto realizują wszystkie oczekiwania odnośnie stron www, by finalny produkt był atrakcyjny i w 100% zgodny z początkowymi założeniami.

Programiści mogą się specjalizować w różnych językach kodowania czy oprogramowania, w zależności od potrzeb do projektu, być wsparciem dla działu graficznego jak i project managera.

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1069

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej