Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www

Podział teamu w agencji interaktywnej

1. Branża interaktywna obejmuje szereg usług, które na celu mają opracowanie oraz wdrażanie strategii komunikacji marki w tzw. nowych mediach, na podstawie przyjętych założeń marketingowych. Obszarem, w którym działa branża jest Internet, którego zasięg obejmuje ostatnio również urządzenia mobilne (smartfony, tablety).

Ściślej mówiąc, jest to firma, która zajmuje się kreowaniem i promowaniem marki w sieci oraz wspomaganiem jej działania. Natomiast w zakres usług świadczonych przez agencje wchodzi de facto wiele obszarów kompetencji takich jak m.in.: projektowanie stron www, systemów e-commerce, aplikacji mobilnych, systemów B2B, świadczenie usług związanych z marketingiem w wyszukiwarkach (SEM), konsultingiem i przygotowywaniem strategii oraz kreacji reklamowej, realizacją kampanii, aż po usługi hostingowe.

2. Taki zakres usług stwarza zapotrzebowanie na wysoce wyspecjalizowany i zgrany zespół, który będzie w stanie kompleksowo zaspokoić potrzeby i oczekiwania klientów.

Team zasadniczo dzieli się na kilka działów, które cały czas ściśle ze sobą współpracują. Całość nadzoruje General Director – człowiek- mózg przedsięwzięcia. Najważniejszy, odpowiedzialny za wygląd całej kampanii i jej nadzór. Odpowiada on za pozyskiwanie nowych klientów, poprzedzone analizą rynku i potrzeb, przygotowuje i prezentuje oferty dla poszczególnych klientów. To także on prowadzi spotkania na etapie negocjacji i podpisuje umowy.

Project manager jest osobą, która nadzoruje pracę działów po podpisywaniu umów, działów graficznych jak i programistów. W etapie projektowania jak i kodowania jest odpowiedzialny za kontakt z klientem oraz czuwanie nad terminowością całej realizacji. Czuwa także nad warstwą artystyczną i mterytoryczną projektowanej strony www. Najprościej ujmując to osoba odpowiedzialna za planowanie, organizację, integrację i kontrolę poszczególnych etapów określonego przedsięwzięcia.

Dział graficzny, to jak wiadomo, zespół grafików, zajmujących się kreacją stron internetowych jak i materiałów poligraficznych – ulotek, wizytówek czy folderów.

Agencja interaktywna nie może istnieć bez działu programistów, którzy kodują i de facto realizują wszystkie oczekiwania odnośnie stron www, by finalny produkt był atrakcyjny i w 100% zgodny z początkowymi założeniami.

Programiści mogą się specjalizować w różnych językach kodowania czy oprogramowania, w zależności od potrzeb do projektu, być wsparciem dla działu graficznego jak i project managera.

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?
756

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?

Jak wiadomo, WordPress stał się kompleksowym narzędziem do budowania stron www, które daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.

 

Czytaj dalej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej
767

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje.

Czytaj dalej