Praca zdalna w czasach koronawirusa

Obecna sytuacja epidemii koronawirusa zmusiła wiele branż do pracy zdalnej. Jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, w której możemy nie zwalniać obrotów naszej firmy i cały czas z pełną efektywnością realizować projekty dla klientów.
Tak naprawdę cała branża IT pracę zdalną zna i stosuje, w zależności od potrzeb, od dawna. Kryzysowa sytuacja, w jakiej znaleźliśmy się wszyscy wymogła na innych firmach także – z braku laku – takie działania.
Jest oczywiście szereg obaw, ze strony pracodawców, że organizacja pracy wymknie im się spod kontroli. Główne obawy dotyczą komunikacji z pracownikami, uczciwego podejścia do obowiązków, realizacji skomplikowanych projektów, a także rekrutacji pracowników. Na chwilę obecną jednak… nie mają innego wyjścia.

1. Jak przygotować się do pracy zdalnej, by była efektywna i jak nie popadać w paranoję, będąc online 24h/7?

Przede wszystkim należy ustalić jasne reguły – w jakich godzinach pracujemy, w jakich jesteśmy dostępni pod telefonem czy Skype. Ustalenie tego jest kluczowe dla trwających projektów – nie można przecież przeprowadzić rozmowy z klientem, podczas gdy pracownika akurat nie będzie przy komputerze. Z drugiej strony, pracodawca nie powinien oczekiwać, że pracownik będzie dostępny 24h na dobę, o każdej porze dnia i nocy. We wszystkim należy zachować zdrowy rozsądek i najlepiej by godziny pracy zdalnej pokrywały się z tymi w przypadku pracy stacjonarnej. Unikniemy dzięki temu nieporozumień.

 

Po drugie, ważne jest ustalenie sposobu komunikacji – czyli, umawianie się na codziennie spotkania celem raportowania swojej pracy. Zadaniowość, targetowanie pozwoli pozostać pracownikom “w ryzach” i bez uczucia zniechęcenia i monotonii. Lista dostępnych narzędzi jest długa i tylko od nas zależy jakiego będziemy używać.

 

Po trzecie – bezpieczeństwo danych. W przypadku złożonych projektów wykorzystujących wrażliwe dane, należy zachować wszelkie zasady bezpieczeństwa – w tym unikanie banalnych haseł pt. “1234” czy korzystanie z ogólnodostępnej sieci.
Dodatkowo, pamiętajmy o rozwiązaniach chmurowych. Obecnie coraz więcej firm korzysta z dysków zawartych w cloudach, jednak w przypadku dużej ilości danych warto jest pomyśleć o wirtualnym dysku, który będzie gwarantował większe bezpieczeństwo i stabilność.

 

Na koniec, z czysto wizerunkowego punktu widzenia jak i oczywiście marketingowego – dajmy znać naszych klientom, że nie przerywamy pracy, ale pracujemy zdalnie. Da to im poczucie, że nie zostali porzuceni i zapomnieni w obecnej sytuacji i że ich projekty będą dokończone i “dobrze zaopiekowane” Warto pomyśleć nad specjalnym mailingiem czy cyklem postów na social media, który uwiarygodni nas jako rzetelną i dbającą o bezpieczeństwo firmę.

bezpieczeństwo

koronawirus

praca zdalna

Social media

Czytaj również

784

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www. Porzucone koszyki co częsty problem sklepów internetowych. Krótkie i “bezefektywne” wizyty na stronach internetowych odbiorców to problem, z którym każdy właściciel firmy stara się radzić na swój sposób. W dzisiejszym artykule opiszemy trochę szerzej przyczyny, skutki i poradzimy, choć w niewielkim stopniu, jak z tym walczyć.

Czytaj dalej

Jak pisać teksty na stronę www?
548

Jak pisać teksty na stronę www?

Jak pisać teksty na stronę www? Ruch i zasięg = równa się pieniądze. Wiadomo, nie od dziś. Sęk w tym, że żeby był zasięg i ruch nie wystarczy opublikować strony www w Internecie i czekać na przypływ milionów na konto. To niestety tak nie działa – potrzebna jest wiedza, czas oraz oczywiście inwestycje na to, by nowo powstała witryna zaczęła na siebie zarabiać. 

 

Czytaj dalej