Praca zdalna w czasach koronawirusa

Praca zdalna w czasach koronawirusa

Obecna sytuacja epidemii koronawirusa zmusiła wiele branż do pracy zdalnej. Jesteśmy w tej komfortowej sytuacji, w której możemy nie zwalniać obrotów naszej firmy i cały czas z pełną efektywnością realizować projekty dla klientów.
Tak naprawdę cała branża IT pracę zdalną zna i stosuje, w zależności od potrzeb, od dawna. Kryzysowa sytuacja, w jakiej znaleźliśmy się wszyscy wymogła na innych firmach także – z braku laku – takie działania.
Jest oczywiście szereg obaw, ze strony pracodawców, że organizacja pracy wymknie im się spod kontroli. Główne obawy dotyczą komunikacji z pracownikami, uczciwego podejścia do obowiązków, realizacji skomplikowanych projektów, a także rekrutacji pracowników. Na chwilę obecną jednak… nie mają innego wyjścia.

1. Jak przygotować się do pracy zdalnej, by była efektywna i jak nie popadać w paranoję, będąc online 24h/7?

Przede wszystkim należy ustalić jasne reguły – w jakich godzinach pracujemy, w jakich jesteśmy dostępni pod telefonem czy Skype. Ustalenie tego jest kluczowe dla trwających projektów – nie można przecież przeprowadzić rozmowy z klientem, podczas gdy pracownika akurat nie będzie przy komputerze. Z drugiej strony, pracodawca nie powinien oczekiwać, że pracownik będzie dostępny 24h na dobę, o każdej porze dnia i nocy. We wszystkim należy zachować zdrowy rozsądek i najlepiej by godziny pracy zdalnej pokrywały się z tymi w przypadku pracy stacjonarnej. Unikniemy dzięki temu nieporozumień.

 

Po drugie, ważne jest ustalenie sposobu komunikacji – czyli, umawianie się na codziennie spotkania celem raportowania swojej pracy. Zadaniowość, targetowanie pozwoli pozostać pracownikom “w ryzach” i bez uczucia zniechęcenia i monotonii. Lista dostępnych narzędzi jest długa i tylko od nas zależy jakiego będziemy używać.

 

Po trzecie – bezpieczeństwo danych. W przypadku złożonych projektów wykorzystujących wrażliwe dane, należy zachować wszelkie zasady bezpieczeństwa – w tym unikanie banalnych haseł pt. “1234” czy korzystanie z ogólnodostępnej sieci.
Dodatkowo, pamiętajmy o rozwiązaniach chmurowych. Obecnie coraz więcej firm korzysta z dysków zawartych w cloudach, jednak w przypadku dużej ilości danych warto jest pomyśleć o wirtualnym dysku, który będzie gwarantował większe bezpieczeństwo i stabilność.

 

Na koniec, z czysto wizerunkowego punktu widzenia jak i oczywiście marketingowego – dajmy znać naszych klientom, że nie przerywamy pracy, ale pracujemy zdalnie. Da to im poczucie, że nie zostali porzuceni i zapomnieni w obecnej sytuacji i że ich projekty będą dokończone i “dobrze zaopiekowane” Warto pomyśleć nad specjalnym mailingiem czy cyklem postów na social media, który uwiarygodni nas jako rzetelną i dbającą o bezpieczeństwo firmę.

bezpieczeństwo

koronawirus

praca zdalna

Social media

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1148

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1140

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2393

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej