1736

Prima Aprilis na świecie

Prima Aprilis na świecie

1. Prima Aprilis na świecie

Ku ogólnemu zdziwieniu, jak donoszą media, szef marketingu Microsoft wysłał do wszystkich pracowników firmy maila, w którym poprosił ich o powstrzymanie się od robienia sobie żartów w dniu 1 kwietnia. Jego zdaniem jakiekolwiek dowcipy mogą przynieść firmie tylko same szkody.
Mimo że Capossela nie uważa prima aprilis za coś złego, to jego zdaniem robione z tej okazji żarty mogą przynieść więcej szkód niż korzyści. Chodzi w tym przypadku o straty wizerunkowe, na które, zdaniem menedżera, branża technologiczna jest szczególnie narażona.

 

No cóż, pożyjemy zobaczymy, czy pracownicy Microsoftu posłuchają szefa, czy znajdą się niepokorni 🙂

2. Tymczasem przypominamy żarty i tricki z poprzednich lat:

Rok temu, firma Burger King zszokowała wszystkich swoją nową kanapką, z… czekolady. Ociekający kremem i czekoladą burger wywołał burzę w Internecie i komentarzach.

 

Audi z kolei, poszło o krok dalej – firma ogłosiła wprowadzenie nowego systemu, który będzie montowany w nowych Audi A8, które… dostosowuje swoje rozmiary do wybranego miejsca parkingowego. Od gabarytów maluszka, po wielką limuzynę!

3. Pozostając w temacie rozmiarów… 8-)

Marka W. Kruk, pierwszego kwietnia zapowiedziała nową kolekcję pierścionków z nanoplastycznego złota, które dostosowują swój rozmiar do palca. “Więc jeśli nie znasz rozmiaru swojej wybranki i ukradkiem mierzysz jej pierścionki i drżysz przed momentem oświadczyn, nie musisz się już martwić!” No idealnie! 😉

 

W branży biżuteryjnej było więcej takich żarcików – firma Savicki z kolei wypuściła piękny pierścionek z białego złota z kamieniem z… cykorii. Dla wszystkich którzy mają cykora przez oświadczynami!

 

Wszystkie te psikusy z punktu widzenia marketingowego są bardzo pożądane – sprawiają bowiem, że rośnie zainteresowanie, konwersja i pozytywny odbiór marki, jako nie tylko sztywnych norm i zasad, ale także, że daną firmę tworzą po prostu normalni, weseli ludzie z poczuciem humoru.

 

Jaki więc żarcik przygotowaliście dla swoich odbiorców na dziś? 🙂

1736

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1067

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej