1770

Przyjazne linki w stronach www

Przyjazne linki

1. W zasadzie powinniśmy korzystać z dobrodziejstw technologii, jednak nie zawsze to robimy. Doskonałym przykładem są przyjazne adresu URL, które z jakiegoś powodu, mimo upływu lat, nadal są bardzo rzadko stosowane.

W dzisiejszym świecie, gdzie cała komunikacja z innymi użytkownikami odbywa się przez social media, niemal ciagle zachodzi potrzeba przekazania jakiegoś parametru podstrony, np.

websitetyle.pl/portfolio/index.php?rok=2017&kategoria=poligrafia

Taki link kieruje do podstrony z portfolio, z 2017 roku, w kategorii z materiałami poligraficznymi. Takie linki są uważane za mało przyjazne dla wyszukiwarek i są mało czytelne. O wiele bardziej wyglądać będzie:

websitestyle.pl/portfolio/poligrafia

Taki link wygląda dużo lepiej, prawda? Jest o wiele bardziej logiczny, łatwiej go zapamiętać i ew. zapisać, a robot Google będzie mógł szybko zidentyfikować strukturę strony i zaindeksować witrynę na podstawie takich danych.

2. Zalety przyjaznych linków:

– większość użytkowników nie chce klikać w hiperłącza wyglądające jak śmietnik. zależnie od tego jak długie i nieprzyjazne jest hiperłącze, spora liczba osób może zwyczajnie go nie odwiedzić. Dlaczego? Ponieważ zazwyczaj budzą one podejrzenia, a wiele użytkowników nie chce ryzykować wejścia pod adres, którego wiarygodności nie może potwierdzić.

– Użytkownicy zwracają uwagę na adresu URL – choć w większości przypadków URL jest ukryty pod tekstem hiperłącza, to już w wyszukiwarkach jest jawnie prezentowany. Użytkownicy bardzo często spoglądają na adres (poza tytułem i opisem) w poszukiwaniu słów kluczowych ich zapytania. Dzięki temu wiedzą na przykład po czym wyszukiwać potem daną stronę.

Z poziomu programowania, obecnie systemy CMS (w tym WordPress) posiadają tak przygotowane linki w standardzie. Za taką praktykę odpowiada plik .htaccess, który tak naprawdę posiada dużo większy zakres zastosowań.

Dowiedz się więcej…

1770

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej