960

Przyjazne linki w stronach www

1. W zasadzie powinniśmy korzystać z dobrodziejstw technologii, jednak nie zawsze to robimy. Doskonałym przykładem są przyjazne adresu URL, które z jakiegoś powodu, mimo upływu lat, nadal są bardzo rzadko stosowane.

W dzisiejszym świecie, gdzie cała komunikacja z innymi użytkownikami odbywa się przez social media, niemal ciagle zachodzi potrzeba przekazania jakiegoś parametru podstrony, np.

websitetyle.pl/portfolio/index.php?rok=2017&kategoria=poligrafia

Taki link kieruje do podstrony z portfolio, z 2017 roku, w kategorii z materiałami poligraficznymi. Takie linki są uważane za mało przyjazne dla wyszukiwarek i są mało czytelne. O wiele bardziej wyglądać będzie:

websitestyle.pl/portfolio/poligrafia

Taki link wygląda dużo lepiej, prawda? Jest o wiele bardziej logiczny, łatwiej go zapamiętać i ew. zapisać, a robot Google będzie mógł szybko zidentyfikować strukturę strony i zaindeksować witrynę na podstawie takich danych.

2. Zalety przyjaznych linków:

– większość użytkowników nie chce klikać w hiperłącza wyglądające jak śmietnik. zależnie od tego jak długie i nieprzyjazne jest hiperłącze, spora liczba osób może zwyczajnie go nie odwiedzić. Dlaczego? Ponieważ zazwyczaj budzą one podejrzenia, a wiele użytkowników nie chce ryzykować wejścia pod adres, którego wiarygodności nie może potwierdzić.

– Użytkownicy zwracają uwagę na adresu URL – choć w większości przypadków URL jest ukryty pod tekstem hiperłącza, to już w wyszukiwarkach jest jawnie prezentowany. Użytkownicy bardzo często spoglądają na adres (poza tytułem i opisem) w poszukiwaniu słów kluczowych ich zapytania. Dzięki temu wiedzą na przykład po czym wyszukiwać potem daną stronę.

Z poziomu programowania, obecnie systemy CMS (w tym WordPress) posiadają tak przygotowane linki w standardzie. Za taką praktykę odpowiada plik .htaccess, który tak naprawdę posiada dużo większy zakres zastosowań.

Dowiedz się więcej…

960

Czytaj również

Smart rozwiązania na stronach www
1861

Smart rozwiązania na stronach www

Smart rozwiązania na stronach www to technologie i funkcje, które mają na celu poprawienie użytkowania. Zwiększenie interakcji, zachęcenie do działania oraz dostarczenie bardziej intuicyjnego i angażującego doświadczenia dla odwiedzających. Tak naprawdę pod tym pojęciem kryje się szereg zastosowań i rozwiązań. Które, na pierwszy rzut oka mogą zostać nawet niezauważone i przeoczone. 

 

W dzisiejszym wpisie przyjrzymy się tym najbardziej popularnym:

 

Czytaj dalej