1581

Przyjazne linki w stronach www

Przyjazne linki

1. W zasadzie powinniśmy korzystać z dobrodziejstw technologii, jednak nie zawsze to robimy. Doskonałym przykładem są przyjazne adresu URL, które z jakiegoś powodu, mimo upływu lat, nadal są bardzo rzadko stosowane.

W dzisiejszym świecie, gdzie cała komunikacja z innymi użytkownikami odbywa się przez social media, niemal ciagle zachodzi potrzeba przekazania jakiegoś parametru podstrony, np.

websitetyle.pl/portfolio/index.php?rok=2017&kategoria=poligrafia

Taki link kieruje do podstrony z portfolio, z 2017 roku, w kategorii z materiałami poligraficznymi. Takie linki są uważane za mało przyjazne dla wyszukiwarek i są mało czytelne. O wiele bardziej wyglądać będzie:

websitestyle.pl/portfolio/poligrafia

Taki link wygląda dużo lepiej, prawda? Jest o wiele bardziej logiczny, łatwiej go zapamiętać i ew. zapisać, a robot Google będzie mógł szybko zidentyfikować strukturę strony i zaindeksować witrynę na podstawie takich danych.

2. Zalety przyjaznych linków:

– większość użytkowników nie chce klikać w hiperłącza wyglądające jak śmietnik. zależnie od tego jak długie i nieprzyjazne jest hiperłącze, spora liczba osób może zwyczajnie go nie odwiedzić. Dlaczego? Ponieważ zazwyczaj budzą one podejrzenia, a wiele użytkowników nie chce ryzykować wejścia pod adres, którego wiarygodności nie może potwierdzić.

– Użytkownicy zwracają uwagę na adresu URL – choć w większości przypadków URL jest ukryty pod tekstem hiperłącza, to już w wyszukiwarkach jest jawnie prezentowany. Użytkownicy bardzo często spoglądają na adres (poza tytułem i opisem) w poszukiwaniu słów kluczowych ich zapytania. Dzięki temu wiedzą na przykład po czym wyszukiwać potem daną stronę.

Z poziomu programowania, obecnie systemy CMS (w tym WordPress) posiadają tak przygotowane linki w standardzie. Za taką praktykę odpowiada plik .htaccess, który tak naprawdę posiada dużo większy zakres zastosowań.

Dowiedz się więcej…

1581

Czytaj również

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1191

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej