1548

Rebranding - jak to ugryźć, żeby nie stracić?

Rebranding - jak to ugryźć, żeby nie stracić?

Ponieważ w naszym portfolio posiadamy całkiem pokaźną ilość udanych rebranding, które cieszą klientów, dziś na łamach bloga, podamy “na tacy” przepis na udaną zmianę wizerunku marki.

1. Czym jest rebranding?

Rebranding to znaczna modyfikacja któregoś (lub wszystkich) z elementów składowych marki. W mniejszej skali może dotyczyć także konkretnego produktu lub usługi. Głównym zadaniem rebrandingu jest “odnowienie” marki – np. dodanie jej określonych właściwości, podkreślenie konkretnych zmian wewnątrz firmy, przeniesienie nacisku w marketingu na jakieś cechy marki lub produktu itp. Rebranding można zastosować, jeśli dostrzeże się spadek wartości marki, wynikający np. ze zmiany trendów na rynku, wejścia konkurencji lub obniżenia renomy firmy.

2. Dlaczego właściciele firm decydują się na rebranding?

3. Po pierwsze:

przeważnie wtedy gdy wchodzą na rynek z nowym produktem lub usługą. Chcą w ten sposób “przypomnieć” o sobie ogółowi biznesu. Zazwyczaj takie rebrandingi są wtedy niewielkie, odnoszą się do szczegółów i niewielkich modyfikacji – dodawany jest dopisek lub zmieniana (dodawana) jest kolorystyka. Główny nurt i wygląd identyfikacji wizualnej pozostaje bez zmian.

4. Po drugie:

gdy chcą totalnie odmienić/zmienić postrzeganie swojej marki. Bardzo dużo polskich marek posiada stare identyfikacje, tworzone w latach ‘90/’80, które chcą wprowadzić w XXI wiek. Wiąże się to ze zmianami – tu można bazować na starych znakach graficznych (które w większości są bardzo dobre!) lub totalnie odmienić wygląd i charakter firmy.

5. Po trzecie: fuzje/przejęcia.

Tu wszystko zależy od klienta – może on chcieć zachować obecną identyfikację, lub stworzyć zupełnie nową, burząc niejako dotychczasowy wymiar postrzegania firmy.

Wszystkie te działania będą miały sens tylko w przypadku, jeśli będzie na to… pomysł. Czy to delikatna, kosmetyczna zmiana, czy całościowy rebranding, należy być świadomym zmian, które za sobą będzie niósł – mamy tu na myśli zmiany wszelkich szyldów, opakowań, stron internetowych czy nawet wizytówek.

Jako przedsiębiorcy, nasi klienci muszą dokładnie przygotować się do zmian, opisać je (przede wszystkim cel!) byśmy mogli w możliwie krótkim czasie stworzyć coś, co będzie satysfakcjonowało i co będzie funkcjonowało przez kolejne lata, a może i dekady (czego oczywiście sobie i naszym klientom życzymy! 🙂 )

6. Co ważne:

jeśli decydujemy się na rebranding, nie “ulepszamy go” co roku. Takim działaniem możemy solidnie strzelić sobie w kolano, ponieważ odbiorcy nie będą w stanie zapamiętać i utożsamić naszego co rusz nowego znaku z naszym produktem/usługą.

Poza celem rebrandingu, bardzo ważne jest by klient przekazał nam swoje plany na działania marketingowe – dzięki temu w kompleksowy sposób będzie można stworzyć spójne materiały reklamowe, drukowane jak i social media.

Aby poznać więcej szczegółów, porównać zaprojektowane przez nas materiały, zapraszamy na nasze konto na behance:https://www.behance.net/WebsiteStyle

1548

identyfikacja wizualna

portfolio

Rebranding

strony internetowe

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej