1974

Rebranding - jak to ugryźć, żeby nie stracić?

Rebranding - jak to ugryźć, żeby nie stracić?

Ponieważ w naszym portfolio posiadamy całkiem pokaźną ilość udanych rebranding, które cieszą klientów, dziś na łamach bloga, podamy “na tacy” przepis na udaną zmianę wizerunku marki.

1. Czym jest rebranding?

Rebranding to znaczna modyfikacja któregoś (lub wszystkich) z elementów składowych marki. W mniejszej skali może dotyczyć także konkretnego produktu lub usługi. Głównym zadaniem rebrandingu jest “odnowienie” marki – np. dodanie jej określonych właściwości, podkreślenie konkretnych zmian wewnątrz firmy, przeniesienie nacisku w marketingu na jakieś cechy marki lub produktu itp. Rebranding można zastosować, jeśli dostrzeże się spadek wartości marki, wynikający np. ze zmiany trendów na rynku, wejścia konkurencji lub obniżenia renomy firmy.

2. Dlaczego właściciele firm decydują się na rebranding?

3. Po pierwsze:

przeważnie wtedy gdy wchodzą na rynek z nowym produktem lub usługą. Chcą w ten sposób “przypomnieć” o sobie ogółowi biznesu. Zazwyczaj takie rebrandingi są wtedy niewielkie, odnoszą się do szczegółów i niewielkich modyfikacji – dodawany jest dopisek lub zmieniana (dodawana) jest kolorystyka. Główny nurt i wygląd identyfikacji wizualnej pozostaje bez zmian.

4. Po drugie:

gdy chcą totalnie odmienić/zmienić postrzeganie swojej marki. Bardzo dużo polskich marek posiada stare identyfikacje, tworzone w latach ‘90/’80, które chcą wprowadzić w XXI wiek. Wiąże się to ze zmianami – tu można bazować na starych znakach graficznych (które w większości są bardzo dobre!) lub totalnie odmienić wygląd i charakter firmy.

5. Po trzecie: fuzje/przejęcia.

Tu wszystko zależy od klienta – może on chcieć zachować obecną identyfikację, lub stworzyć zupełnie nową, burząc niejako dotychczasowy wymiar postrzegania firmy.

Wszystkie te działania będą miały sens tylko w przypadku, jeśli będzie na to… pomysł. Czy to delikatna, kosmetyczna zmiana, czy całościowy rebranding, należy być świadomym zmian, które za sobą będzie niósł – mamy tu na myśli zmiany wszelkich szyldów, opakowań, stron internetowych czy nawet wizytówek.

Jako przedsiębiorcy, nasi klienci muszą dokładnie przygotować się do zmian, opisać je (przede wszystkim cel!) byśmy mogli w możliwie krótkim czasie stworzyć coś, co będzie satysfakcjonowało i co będzie funkcjonowało przez kolejne lata, a może i dekady (czego oczywiście sobie i naszym klientom życzymy! 🙂 )

6. Co ważne:

jeśli decydujemy się na rebranding, nie “ulepszamy go” co roku. Takim działaniem możemy solidnie strzelić sobie w kolano, ponieważ odbiorcy nie będą w stanie zapamiętać i utożsamić naszego co rusz nowego znaku z naszym produktem/usługą.

Poza celem rebrandingu, bardzo ważne jest by klient przekazał nam swoje plany na działania marketingowe – dzięki temu w kompleksowy sposób będzie można stworzyć spójne materiały reklamowe, drukowane jak i social media.

Aby poznać więcej szczegółów, porównać zaprojektowane przez nas materiały, zapraszamy na nasze konto na behance:https://www.behance.net/WebsiteStyle

1974

identyfikacja wizualna

portfolio

Rebranding

strony internetowe

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1134

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej