12-10 611

Rozwiązujemy rebusy - co to jest SXO?

Rozwiązujemy rebusy - co to jest SXO?

12-10 611

Od lat obserwujemy cały rozwijające się gałęzie światowego Internetu. Obecnie, głównymi elementami w sieci jest optymalizacja SEO oraz doświadczenie użytkownika, czyli UX. Bardzo często się jednak obie technologie są sobie przeciwstawne i można wyłapać pewien “konflikt interesów”. Odkąd jednak rosnącą część zapytań stanowią wyszukiwania mobilne, a coraz więcej zakupów odbywa się online, pojawiła się potrzeba połączenia i uzyskania synergii tych działań. Ważne jest dopasowanie strony do pytań użytkowników tak, by po wyszukaniu frazy naturalnie przechodzili przez kolejne etapy: od wyniku serwisu w wynikach wyszukiwania, przez podstronę wejścia, po podstronę koszyka i finalizację zakupu.

I tak oto powstało SXO. Jest to skrót, który powstał dzięki połączeniu Search Engine Optimization z User Experience. Założeniem tej kombinacji jest poprawa doświadczeń użytkowników, którzy dzięki działaniom SEO weszli na stronę z naturalnych wyników wyszukiwania. W przypadku SXO liczy się przede wszystkim, aby użytkownik znalazł w wynikach wyszukiwania to, czego szukał, szybko załadował stronę i nie miał problemu z poruszaniem się po niej. Czyli mamy połączenie funkcjonowania SEO oraz UX!

Jakby nie patrzeć, SXO jest rozumiane jako strategia marketingowa, która ma na celu pozyskać klientów poprzez działania SEO i utrzymać ich, dzięki umiejętnemu UX. Jest to uznawane za zupełnie nietuzinkowy i innowacyjny sposób na promocję swojej marki w Internecie.

Skupiając się na SXO – pozycje w wynikach wyszukiwania schodzą na drugi plan, chociaż, oczywiście nie powinny być zupełnie zapomniane i pominięte. Najważniejsze staje się pozyskanie efektywnego ruchu, czyli odbiorców, którzy na przykład dokonają zakupów w sklepie online, skontaktują się ze stomatologiem, hydraulikiem lub innym usługodawcą bądź też zapiszą się do newsletter’a. Cele biznesowe stron www są różne, każdy musi ustalić je indywidualnie, a następnie dążyć do tego aby zostały zrealizowane.

Nie jest żadną nowością, że SEO się zmienia - to niezaprzeczalny fakt. Nie bez znaczenia pozostają w tej kwestii algorytmy Google, które nie raz spędzały sen z powiek specjalistom, wywoływały strach i jednocześnie dawały nowe możliwości oraz szansę na zyskanie potencjalnych klientów. I tak oto, nastał bowiem czas, gdy wszystko zaczęło obracać się wokół odbiorcy, klienta - jego doświadczenia oraz maksymalnego ułatwienia mu znalezienia tego, czego poszukuje. Tak właśnie powstało SXO.

Na co więc należy zwrócić uwagę, decydując się na SXO?

Po pierwsze: zapewnienie pełnej responsywności na wszystkich możliwych urządzeniach. -Dbałość o treści na stronie i słowa kluczowe i nie powinno to być sztuczne upychanie słów kluczowych w treściach strony internetowej

-skrócenie ładowania strony

- jest to klucz do tego, by nie tracić odbiorców już na starcie poprawna nawigacja

- która daje gwarancję dotarcia do najważniejszych części strony w maksymalnie dwóch, trzech kliknięciach przejrzysty design strony www, który porządkuje i systematyzuje dane

Filmy

X

06-27 367

Realizacja strony www Auto Planeta

X

06-24 543

Website Style - Team

X

06-24 643

Website Style - Park Naukowo Technologiczny Gdynia

COPYRIGHT 2011-2019 ALL RIGHTS RESERVED