1658

Rozwiązujemy rebusy - co to jest SXO?

Rozwiązujemy rebusy - co to jest SXO?

1. Od lat obserwujemy cały rozwijające się gałęzie światowego Internetu. Obecnie, głównymi elementami w sieci jest optymalizacja SEO oraz doświadczenie użytkownika, czyli UX.

Rozwiązujemy rebusy – co to jest SXO? Bardzo często się jednak obie technologie są sobie przeciwstawne i można wyłapać pewien “konflikt interesów”.

 

Odkąd jednak rosnącą część zapytań stanowią wyszukiwania mobilne, a coraz więcej zakupów odbywa się online, pojawiła się potrzeba połączenia i uzyskania synergii tych działań. Ważne jest dopasowanie strony do pytań użytkowników tak, by po wyszukaniu frazy naturalnie przechodzili przez kolejne etapy: od wyniku serwisu w wynikach wyszukiwania, przez podstronę wejścia, po podstronę koszyka i finalizację zakupu.

 

2. I tak oto powstało SXO.

Jest to skrót, który powstał dzięki połączeniu Search Engine Optimization z User Experience. Założeniem tej kombinacji jest poprawa doświadczeń użytkowników, którzy dzięki działaniom SEO weszli na stronę z naturalnych wyników wyszukiwania. W przypadku SXO liczy się przede wszystkim, aby użytkownik znalazł w wynikach wyszukiwania to, czego szukał, szybko załadował stronę i nie miał problemu z poruszaniem się po niej. Czyli mamy połączenie funkcjonowania SEO oraz UX!

 

Jakby nie patrzeć, SXO jest rozumiane jako strategia marketingowa, która ma na celu pozyskać klientów poprzez działania SEO i utrzymać ich, dzięki umiejętnemu UX.
Jest to uznawane za zupełnie nietuzinkowy i innowacyjny sposób na promocję swojej marki w Internecie.

3. Skupiając się na SXO

pozycje w wynikach wyszukiwania schodzą na drugi plan, chociaż, oczywiście nie powinny być zupełnie zapomniane i pominięte.
Najważniejsze staje się pozyskanie efektywnego ruchu, czyli odbiorców, którzy na przykład dokonają zakupów w sklepie online, skontaktują się ze stomatologiem, hydraulikiem lub innym usługodawcą bądź też zapiszą się do newsletter’a. Cele biznesowe stron www są różne, każdy musi ustalić je indywidualnie, a następnie dążyć do tego aby zostały zrealizowane.

 

Nie jest żadną nowością, że SEO się zmienia – to niezaprzeczalny fakt. Nie bez znaczenia pozostają w tej kwestii algorytmy Google, które nie raz spędzały sen z powiek specjalistom, wywoływały strach i jednocześnie dawały nowe możliwości oraz szansę na zyskanie potencjalnych klientów.
I tak oto, nastał bowiem czas, gdy wszystko zaczęło obracać się wokół odbiorcy, klienta – jego doświadczenia oraz maksymalnego ułatwienia mu znalezienia tego, czego poszukuje. Tak właśnie powstało SXO.

 

4. Na co więc należy zwrócić uwagę, decydując się na SXO?

Po pierwsze:

 

zapewnienie pełnej responsywności na wszystkich możliwych urządzeniach.
-Dbałość o treści na stronie i słowa kluczowe i nie powinno to być sztuczne upychanie słów kluczowych w treściach strony internetowej

 

-skrócenie ładowania strony

 

– jest to klucz do tego, by nie tracić odbiorców już na starcie
poprawna nawigacja

 

– która daje gwarancję dotarcia do najważniejszych części strony w maksymalnie dwóch, trzech kliknięciach
przejrzysty design strony www, który porządkuje i systematyzuje dane

1658

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1067

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej