1322

Rozwiązujemy rebusy - co to jest SXO?

Rozwiązujemy rebusy - co to jest SXO?

1. Od lat obserwujemy cały rozwijające się gałęzie światowego Internetu. Obecnie, głównymi elementami w sieci jest optymalizacja SEO oraz doświadczenie użytkownika, czyli UX.

Rozwiązujemy rebusy – co to jest SXO? Bardzo często się jednak obie technologie są sobie przeciwstawne i można wyłapać pewien “konflikt interesów”.

 

Odkąd jednak rosnącą część zapytań stanowią wyszukiwania mobilne, a coraz więcej zakupów odbywa się online, pojawiła się potrzeba połączenia i uzyskania synergii tych działań. Ważne jest dopasowanie strony do pytań użytkowników tak, by po wyszukaniu frazy naturalnie przechodzili przez kolejne etapy: od wyniku serwisu w wynikach wyszukiwania, przez podstronę wejścia, po podstronę koszyka i finalizację zakupu.

 

2. I tak oto powstało SXO.

Jest to skrót, który powstał dzięki połączeniu Search Engine Optimization z User Experience. Założeniem tej kombinacji jest poprawa doświadczeń użytkowników, którzy dzięki działaniom SEO weszli na stronę z naturalnych wyników wyszukiwania. W przypadku SXO liczy się przede wszystkim, aby użytkownik znalazł w wynikach wyszukiwania to, czego szukał, szybko załadował stronę i nie miał problemu z poruszaniem się po niej. Czyli mamy połączenie funkcjonowania SEO oraz UX!

 

Jakby nie patrzeć, SXO jest rozumiane jako strategia marketingowa, która ma na celu pozyskać klientów poprzez działania SEO i utrzymać ich, dzięki umiejętnemu UX.
Jest to uznawane za zupełnie nietuzinkowy i innowacyjny sposób na promocję swojej marki w Internecie.

3. Skupiając się na SXO

pozycje w wynikach wyszukiwania schodzą na drugi plan, chociaż, oczywiście nie powinny być zupełnie zapomniane i pominięte.
Najważniejsze staje się pozyskanie efektywnego ruchu, czyli odbiorców, którzy na przykład dokonają zakupów w sklepie online, skontaktują się ze stomatologiem, hydraulikiem lub innym usługodawcą bądź też zapiszą się do newsletter’a. Cele biznesowe stron www są różne, każdy musi ustalić je indywidualnie, a następnie dążyć do tego aby zostały zrealizowane.

 

Nie jest żadną nowością, że SEO się zmienia – to niezaprzeczalny fakt. Nie bez znaczenia pozostają w tej kwestii algorytmy Google, które nie raz spędzały sen z powiek specjalistom, wywoływały strach i jednocześnie dawały nowe możliwości oraz szansę na zyskanie potencjalnych klientów.
I tak oto, nastał bowiem czas, gdy wszystko zaczęło obracać się wokół odbiorcy, klienta – jego doświadczenia oraz maksymalnego ułatwienia mu znalezienia tego, czego poszukuje. Tak właśnie powstało SXO.

 

4. Na co więc należy zwrócić uwagę, decydując się na SXO?

Po pierwsze:

 

zapewnienie pełnej responsywności na wszystkich możliwych urządzeniach.
-Dbałość o treści na stronie i słowa kluczowe i nie powinno to być sztuczne upychanie słów kluczowych w treściach strony internetowej

 

-skrócenie ładowania strony

 

– jest to klucz do tego, by nie tracić odbiorców już na starcie
poprawna nawigacja

 

– która daje gwarancję dotarcia do najważniejszych części strony w maksymalnie dwóch, trzech kliknięciach
przejrzysty design strony www, który porządkuje i systematyzuje dane

1322

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1148

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1140

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2393

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej