Rozwój e-commerce w 2024 roku

Rozwój e-commerce w 2024 roku

 Rozwój e-commerce w 2024 roku. Każdy, kto prowadzi jakikolwiek biznes w sieci, od kilku lat, łapie się za głowę na wieść kolejnych “rewelacji”, regulacji i zmian w prawie, ustawodawstwie i zasadach działalności.

 

Jak pokazały ostatnie lata, niepewność i nielekkie czasy jeszcze przed nami.

A sprawne działanie w warunkach dużej rynkowej zmienności zweryfikowało wiele biznesów. Opierając się na branżowych raportach i eksperckiej wiedzy, przygotowaliśmy przegląd najważniejszych trendów e-commerce, które warto śledzić, by rozwijać sprzedaż w internecie i sprostać wyzwaniom jakie przyniesie 2023 rok.

1. Wojna w Ukrainie

Bez wątpienia wydarzeniem, które wpłynęło na cały rok była wojna w Ukrainie oraz jej skutki.  Był to wstrząs psychiczny i gospodarczym dla nas wszystkich. Co gorzej wojna ta ma potencjał do bycia kolejną zimną wojną zmierzającą do odwrócenia procesu globalizacji, czyli wywrócenia globalnego stolika handlu.

 

Olbrzymie straty w związku z tym poniosły firmy sprzedające na rynek Rosji i Białorusi, ale równocześnie ponad 1,5 miliona uchodźców wygenerowało zwiększone obroty w handlu. Pokazała także, że firmy mające zwinną, scyfryzowaną organizację szybciej reagują na zmianę.

2. Inflacja

Także rosnące koszty życia zmieniły nawyki zakupowe kupujących. Doświadczamy kolejnego roku w którym ceny szybują w górę. Z uwagi na galopującą inflację i ostrożniejsze zarządzanie domowymi budżetami sprzedaż większości dóbr (wyjątkiem są produkty pierwszej potrzeby) uległa stagnacji lub spadła. Przekłada się to na większą wrażliwość cenową klientów, którzy zwykle w poszukiwaniu przecen kierują się do internetu. Oczywiście negatywne konsekwencje wyraźnie malejącej, realnej siły nabywczej Polaków odbiły się na całym handlu detalicznym, ale to kanał online, jako że jest najszybszy i najbardziej wrażliwy na zmiany cen, odczuł to jako pierwszy.

 

Jednak z tego samego powodu jako pierwszy może się otrząsnąć, przegrupować i stanąć do walki cenowej z tradycyjną sprzedażą w kolejnym roku. Inflacja i pandemia skłoniły również wielu producentów do znalezienia nowych ścieżek dotarcia w sprzedaży bezpośredniej do klienta (D2C), a przynajmniej skrócenia łańcucha dostaw, co jest zagrożeniem dla dystrybutorów.

3. Co w 2024 roku?

Po pierwsze: Ekspresowe płatności

 

Natychmiastowa płatność jest bardzo ważna dla e-commerce. Właściciel sklepu internetowego powinien zapewnić klientom jak najszybszy sposób opłaty za transakcję, bez zmiany platformy czy rejestracji. Dlaczego? Taki zabieg zwiększa szanse na udaną transakcję.

 

W 2023 sklepy będą upraszczać ścieżkę opłaty za produkt, a klienci zdecydowanie chętniej skorzystają z opcji zakupów za pomocą jednego kliknięcia.  – Ten trend jest podyktowany przede wszystkim potrzebą robienia zakupów w wygodny sposób. Dyktuje go też coraz większa popularność urządzeń mobilnych. To idealne rozwiązanie, które znacznie zwiększa konwersję merchantów. Badania potwierdzają, że nawet o kilkadziesiąt procent!

 

Po drugie: Chatboty

 

Z chatbotów korzysta już większość sklepów internetowych. Jednakże w 2023 roku mają się stać jeszcze popularniejsze. Przede wszystkim dlatego, że rozwinie się w nich poziom personalizacji. Będą witać klientów, pomagać im i instruować ich. Konsument będzie miał wrażenie, że rozmawia z prawdziwym człowiekiem.

 

W e-commerce chatboty mogą odpowiadać na najczęściej zadawane pytania, rozwiązywać problemy klientów i oferować produkty, które są dostosowane do potrzeb konsumenta.

 

Po trzecie: personalizacja

 

Zdecydowanym trendem, o który będą opierać się kampanie reklamowe z udziałem influencerów, będzie znaczne zwiększenie ich profesjonalności. Marki będą musiały postarać się o dotarcie do odpowiedniego influencera, który może reklamować ich produkt.

 

Influencerzy w 2023 roku będą specjalizować się w określonych niszach, a podejmując współpracę, będą lepiej zapoznać się z reklamowanymi produktami. Jest to pokłosiem zwiększenia nacisku na autentyczność, którą bardzo cenią odbiorcy. Częściowo jest to też ślad po niedawnej burzy w mediach społecznościowych wywołanej reklamowaniem przez kreatorów treści tak zwanego scamu. Czyli treści niesprawdzonych i bezużytecznych produktów, które nie tylko nie działają, ale i mogą zaszkodzić.

 

Po czwarte: długofalowa współpraca

 

W związku z powyższym punktem – w 2023 roku w cenie i pożądane będą współprace długofalowe. Takie które będą generowały większe leady i odzew odbiorców. Krótkie, jednorazowe “strzały”, zapewne odejmą do lamusa, chociaż też nie od razu. Dzięki temu, inflencerzy będą mieli także możliwość dłuższego testowania produktów i rzetelniejszych ocen, poleceń i rekomendacji.

Po czwarte – video

 

Krótkie filmiki na YouTubie, TikToku i Iinstagramie to trend, który wciąż przybiera na sile. Rok 2023 w internecie obfitować będzie w jeszcze więcej treści video i nagrywanie przez influencerów filmików na różne platformy społecznościowe. Prawdopodobnie będziemy obserwować, jak social mediach coraz mocniej polaryzują się w stronę contentu video i live. Także wśród swoich klientów widzimy coraz większe zainteresowanie możliwościami video, które możemy dowolnie wdrażać na strony internetowe. Warto wiedzieć, że stworzony film reklamowy możemy także z powodzeniem wykorzystywać nie tylko na swojej witrynie. Także we wszystkich kanałach komunikacji i reklamy naszej marki!

e-commerce

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1144

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1137

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2389

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej