Ruch mobilny a użyteczność aplikacji

Ruch mobilny a użyteczność aplikacji

1. Nie trzeba specjalnych badań ani analiz, by móc stwierdzić, z całą mocą, że: smartfonów obecnie używają wszyscy.

Dosłownie – niezależnie od wieku, wykształcenia czy statusu materialnego. Ruch mobilny według badań, czterech na pięciu Polaków najczęściej używa smartfonu po prostu do rozmów, a ponad połowa do pisania wiadomości tekstowych. Panie chętniej korzystają w celu nawiązywania i podtrzymywania relacji, panowie do rzeczy technicznych – np. planowania tras. Aż 19% użytkowników stosuje smartfon do rozpoznawania lecącej muzyki. Robienie zdjęć i nagrywanie filmów jest najbardziej popularne (59%) wśród najstarszych osób (55+). Co bardzo ciekawe, wzrosła liczba użytkowników bankowości internetowej i płatności smartfonem. Z niszowego zastosowania do czynności wykonywanej przez 42% badanych i to praktycznie we wszystkich grupach wiekowych.

 

2. Takie a nie inne wyniki, w zasadzie prawidłowo odzwierciedlają cały ruch mobilny nie tylko w Polsce ale i na całym świecie.

Jako projektanci, nie tylko czystego designu, rosnąca ilość użytkowników urządzeń mobilnych, wymaga od nas zintensyfikowania i zoptymalizowania działań w tym kanale. Aplikacja mobilna może być jednym z najbardziej efektywnych narzędzi wchodzenia w interakcje z klientami pod warunkiem dopasowania jej do potrzeb, oczekiwań, a nawet ograniczeń odbiorców.

3. Zrozumienie typowych, najpopularniejszych celów i powodów korzystania z urządzeń mobilnych jest niezbędne w procesie projektowania aplikacji.

Jest to tym bardziej istotne w czasie pandemii, w której rola komórek i tabletów jest jeszcze bardziej istotna. Użytkownicy najczęściej korzystają z telefonów w domu, choć trend BYOD (Bring Your Own Device) nabiera na sile. Coraz trudniej jest nam rozstać się z urządzeniem i większość z nas telefon ma w zasięgu wzroku. Najczęściej jest on używany do wysyłania wiadomości tekstowych, e-maili, korespondowania za pomocą komunikatorów, korzystania z bankowości internetowej, robienia zdjęć, publikacji i konsumpcji contentu (statusów, postów).
Użyteczność jest tu “w topie” najważniejszych aspektów, które projektujemy.

 

Dowiedz się więcej…

aplikacje

projektowanie aplikacji

ruch mobilny

urządzenia mobilne

Czytaj również

1092

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2334

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej