Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www

Ruch mobilny a użyteczność aplikacji

1. Nie trzeba specjalnych badań ani analiz, by móc stwierdzić, z całą mocą, że: smartfonów obecnie używają wszyscy.

Dosłownie – niezależnie od wieku, wykształcenia czy statusu materialnego. Ruch mobilny według badań, czterech na pięciu Polaków najczęściej używa smartfonu po prostu do rozmów, a ponad połowa do pisania wiadomości tekstowych. Panie chętniej korzystają w celu nawiązywania i podtrzymywania relacji, panowie do rzeczy technicznych – np. planowania tras. Aż 19% użytkowników stosuje smartfon do rozpoznawania lecącej muzyki. Robienie zdjęć i nagrywanie filmów jest najbardziej popularne (59%) wśród najstarszych osób (55+). Co bardzo ciekawe, wzrosła liczba użytkowników bankowości internetowej i płatności smartfonem. Z niszowego zastosowania do czynności wykonywanej przez 42% badanych i to praktycznie we wszystkich grupach wiekowych.

 

2. Takie a nie inne wyniki, w zasadzie prawidłowo odzwierciedlają cały ruch mobilny nie tylko w Polsce ale i na całym świecie.

Jako projektanci, nie tylko czystego designu, rosnąca ilość użytkowników urządzeń mobilnych, wymaga od nas zintensyfikowania i zoptymalizowania działań w tym kanale. Aplikacja mobilna może być jednym z najbardziej efektywnych narzędzi wchodzenia w interakcje z klientami pod warunkiem dopasowania jej do potrzeb, oczekiwań, a nawet ograniczeń odbiorców.

3. Zrozumienie typowych, najpopularniejszych celów i powodów korzystania z urządzeń mobilnych jest niezbędne w procesie projektowania aplikacji.

Jest to tym bardziej istotne w czasie pandemii, w której rola komórek i tabletów jest jeszcze bardziej istotna. Użytkownicy najczęściej korzystają z telefonów w domu, choć trend BYOD (Bring Your Own Device) nabiera na sile. Coraz trudniej jest nam rozstać się z urządzeniem i większość z nas telefon ma w zasięgu wzroku. Najczęściej jest on używany do wysyłania wiadomości tekstowych, e-maili, korespondowania za pomocą komunikatorów, korzystania z bankowości internetowej, robienia zdjęć, publikacji i konsumpcji contentu (statusów, postów).
Użyteczność jest tu “w topie” najważniejszych aspektów, które projektujemy.

 

Dowiedz się więcej…

aplikacje

projektowanie aplikacji

ruch mobilny

urządzenia mobilne

Czytaj również

Newsletter na stronie www - Wsparcie sprzedaży online
596

Newsletter na stronie www

Newsletter na stronie www jest realnym wsparciem sprzedaży online naszych produktów i usług. Od takiej tezy zaczynamy dzisiejszy artykuł, w którym będziemy chcieli odpowiedzieć na częste pytanie naszych klientów – czy newsletter na stronie www obecnie się w ogóle opłaca?

Czytaj dalej

Użyteczność stron internetowych
819

Użyteczność stron internetowych

Na przestrzeni lat użyteczność stron internetowych była rozumiana na wiele sposobów. Przyzwyczailiśmy się do określonych działań na witrynach, które prowadzą do danych informacji i te zachowania podświadomie staramy się powielać przy każdej stronie www. Za intuicyjność takich działań, za prostotę działania odpowiada UX design, czyli user-experience design.

Czytaj dalej