2298

RWD – Responsive web design

RWD – Responsive web design

1. Sam zwrot dla laika brzmi kosmicznie. Mówiąc prościej, jest to taka strona internetowa, która dostosowuje się automatycznie do wielkości i orientacji ekranu, na jakim ją oglądamy.

Projektowanie stron www zmierza do niezawodności „wszędzie”, to znaczy że obecnie bez utraty żadnych danych jak i walorów estetycznych można obejrzeć witryny na smartfonie, tablecie czy (pewnie już niedługo) – smartwatch’u. Minęły już bowiem czasy, gdy Internet dostępny był tylko i wyłącznie z komputerów stacjonarnych, co za tym idzie, przeglądamy strony internetowe wszędzie! – Stojąc w korku, jadąc autobusem, czy będąc w centrum handlowym. Realizując badania rynku, zlecone przez naszych klientów doskonale widzimy, że coraz więcej wejść na strony www jest rejestrowane ze smartfonów i tabletów, zatem musimy zaprojektować naszą stronę w sposób RWD (Responsive Web Design).

2. Jakie są zalety posiadania responsywnej strony www?

– Przede wszystkim czytelność, co za tym idzie ułatwione poruszanie się po stronie na urządzeniach mobilnych = więcej efektywnych wejść klientów. A więcej klientów to większy dochód. Proste!
– Większa liczba odwiedzin. Skoro daną stronę da się bez problemów otwierać w telefonie, można ją przeglądać w każdej chwili.
– Nowoczesność, czyli budowanie wizerunku innowacyjnego, prężnie działającego przedsiębiorstwa, które nadąża za światowymi trendami.
– Od kwietnia 2015 roku Google nie wspiera stron, które nie posiadają wersji mobilnych i nie są responsywne.

 

W związku z tym, strony takie nie będą poprawnie pozycjonowane i nie będą miały szans na pięcie się w górę pozycji wyszukiwarki.

 

Responsywna strona www to gwarancja lepszego pozycjonowania, a także większego wsparcia robotów Google.

 

Tak więc, po prostu warto być dziś „mobilnym”.

 

Dowiedz się więcej…

2298

Responsive web design

rwd

sklepy internetowe

strony internetowe

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1136

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej