2951

Skuteczna kreacja w branży beauty w 2023 roku

Skuteczna kreacja w branży beauty w 2023 roku

Skuteczna kreacja w branży beauty w 2023 roku. Gdy pisaliśmy artykuł o projektowaniu stron dla branży beauty zobacz, pisaliśmy “Branża beauty stawia przed właścicielami klinik i salonów nowe wymagania – niezmiernie ważne jest, by uświadomić klienta, że to właśnie my pomożemy osiągnąć mu sukces. Osiągnięcie założonych celów będzie co prawda wymagało sporo wysiłku i dużo “burz mózgów”. Jednak finalny efekt może przejść najśmielsze oczekiwania, więc warto zdać się na doświadczoną agencję.”

 

W tym jednak roku w życie wchodzą przepisy, przez które, można na pierwszy rzut oka, powiedzieć –  powinny spowodować, że branża beauty powinna w ogóle z Internetu… zniknąć. I jak zwykle, jeśli chodzi o interpretację prawa, możemy wszystko rozumieć bardzo różnie.

Od stycznia 2023 r. obowiązują nowe zasady reklamy wyrobów medycznych. Wbrew powszechnej wiedzy chodzi nie tylko o soczewki kontaktowe, materiały opatrunkowe czy okulary korekcyjne. Wyrobem medycznym jest też botoks, kwas hialuronowy czy laser. I każdy, kto je promuje, musi uważać na nowe przepisy. Za ich złamanie przepisów grozi nawet do 2 mln zł.

 

Pisząc w skrócie, promocja wyrobów medycznych nie może wprowadzać w błąd, wykorzystywać wizerunku lekarza, ale także dotyczyć produktów dla profesjonalistów. Takie zasady będą obowiązywać od 1 stycznia 2023 r. i będą stosowane też do reklamy działalności gospodarczej lub zawodowej, w której wykorzystuje się wyrób do świadczenia usług oraz do kierowanych do opinii publicznej wiadomości opinii przez użytkowników wyrobów, jeżeli otrzymują z tego tytułu korzyści.  — W świetle nowych zmian, za reklamę uważane będzie nie tylko rekomendowanie samego wyrobu medycznego, ale także usług wykonywanych przy jego użyciu, np. kosmetolodzy, lekarze nie będą mogli reklamować na obecnych zasadach zabiegów z użyciem np. botoksu. Dotyczy to wielu innych też zabiegów i preparatów używanych w medycynie estetycznej, ale też chirurgii plastycznej 

1. Co wiecej?

Sami nawet, mając niedawno spotkanie z prawnikiem, jedyne czego się dowiedzieliśmy,  to “to zależy…” – a więc, od czego zależy? I jak uniknąć ewentualnych kar za nieprzestrzeganie prawa?

 

Pierwsze co nasuwa się samo w tym przypadku: perfekcyjnie dobrany content marketing. Odpowiednie formy i tematyka treści to klucz do uzyskania pozycji eksperta w swojej dziedzinie, dotarcia do nowych klientów oraz zainteresowania ich swoimi usługami. 

 

Ustawa z dnia 7 kwietnia 2022 r. o wyrobach medycznych – taki tytuł ma dokument, który raz na zawsze zmienia oblicze reklamy sektora beauty. I to już od 1 stycznia 2023 r., bo to wtedy zaczęły obowiązywać nowe przepisy dotyczące marketingu (w praktyce podobne do tych, które obowiązują m.in. apteki). Znajdziemy je w rozdziale 12 o znamiennym tytule „Reklama wyrobów”.  Czym są „wyroby medyczne”? Żeby sprawdzić, czy mamy z nimi do czynienia, dokładnie przejrzyjmy instrukcje i ulotki wszystkich preparatów oraz urządzeń, które stosujemy w swoim biznesie. I tak oto wśród wyrobów medycznych mogą znaleźć się np.: lasery, urządzenia z ultradźwiękami i falami radiowymi, barwniki używane do makijażu permanentnego, wszelkie implanty, wypełniacze (kwas HA) czy frezarki.

2. CONTENT MARKETING - Skuteczna kreacja w branży beauty w 2023 roku

W temacie designu, wciąż, naszym zdaniem jest sporo w temacie do powiedzenia, jednak jeśli chodzi o kompleksowy marketing w branży beauty, mamy jedną, bardzo ważną radę, którą możemy “obejść” nowe przepisy, nie narażając się na milionowe kary: CONTENT MARKETING.

 

Content marketing, jak wiemy, opiera się na tworzeniu i publikowaniu treści. Nie muszą to być jednak treści czysto reklamowe. Czyli promujące konkretne usługi tu i teraz i zachęcające do zakupu, czy ogłaszające wielkie promocje!

 

Warto wiedzieć, że content marketing to znacznie więcej. Daje niemal nieograniczone możliwości poprawienia swojej widoczności na rynku, buduje wizerunek marki, skutecznie rozszerza grono klientów. I to bez naruszenia zakazu reklamy – pod warunkiem że wybierzesz odpowiednie formy i tematy.

3. Jakie są najpopularniejsze rozwiązania content marketingowe?

Na przykład artykuły blogowe i wszelkiej maści poradniki, które odpowiadają na najczęściej zadawane pytania, potencjalnych klientów. Które luźno nawiązują do branży beauty, medycyny estetycznej czy szeroko pojętej kosmetologii.

 

Kolejnym przykładem mogą być opisy zabiegów. Merytoryczne i spójne wyjaśnienia oferowanych procedur, ilustrowane infografikami, które nie będą 1:1 przestawiać urządzeń, maszyn, logotypów produktów.

 

Jeszcze innym pomysłem jest publikacja artykułów eksperckich. Które będą niosły ze sobą dużą dawkę merytoryki i będą poparte badaniami i linkami do ich źródeł. Taką samą wiedzę możemy także przemycać na wszelkie kanały social media, czyli Facebook, Instagram czy LinkedIn. 

 

Najbardziej rozbudowaną i coraz bardziej popularną (a zarazem, coraz bardziej docenianą przez odbiorców) formą takiej działalności są podcasty. Czyli artykuły, rozmowy, wywiady w formie dźwiękowej, które możemy umieszczać w platformach streamingowych. Podcasty wymagają większego przygotowania, omówienia oraz nakładów czasowo-finansowych, jednak nasze doświadczenie pokazuje, że będą one przyszłością.

 

Content marketing ma również inną, nieocenioną zaletę, bardzo istotną w każdej branży. Jest możliwy do bezpiecznego wykorzystania nawet po wprowadzeniu nowych zasad. W przeciwieństwie do wielu innych działań promocyjnych nie opiera się tylko na bezpośrednim przekazie reklamowym. Czy promocyjnym, jak np. standardowa reklama.

2951

Czytaj również