1792

Skuteczność Google Ads

Skuteczność Google Ads

Skuteczność Google Ads. Według badań, aż 90% użytkowników stron www, przy pierwszej wizycie nie podejmuje żadnej akcji, działań. Oglądają, czytają, klikają i… uciekają. W najlepszym przypadku polubią nasz fanpage na social mediach. Czym zachęcić przeciętnego usera, by nie tylko nas obserwował, ale i zainteresował się naszą ofertą, kupił produkty, czy usługę?

Definicja skuteczności, wg samego Google’a mówi, że: Skuteczność reklamy to wskaźnik, który szacuje trafność, ilość i różnorodność treści reklamy. Jeśli dbasz o to, aby reklama zawierała odpowiednie, niepowtarzalne treści, możesz dzięki temu wyświetlać potencjalnym klientom właściwą reklamę i polepszać jej skuteczność.

  • zapewnia ultra szybki kontakt Twojej marki z danym użytkownikiem – możemy ustawić wyświetlanie dla internautów, którzy właśnie opuścili naszą witrynę, lub dla takich, którzy bywali/byli na niej w ciągu ostatniego czasu.
  • precyzja – możemy dodawać specjalne adresowane reklamy, dla użytkowników, którzy byli na naszej stronie, dodali produkty do koszyka, ale nie sfinalizowali transakcji.
  • Łatwość w tworzeniu reklam

1. Cele

Po pierwsze: należy zdefiniować swoje cele. Czy chcemy ściągnąć klientów, którzy dawno do nas nie zaglądali, czy chcemy pozyskać nowych, którzy nie dokończyli zakupów w naszym sklepie online. Musimy też ustalić nasze grupy docelowe i na nich się skupić.

Podczas tworzenia pierwszej kampanii Google Ads należy zdefiniować różne grupy reklam. Dla każdej grupy reklam można określić grupy słów kluczowych oraz pasujące do nich reklamy tekstowe. Do 30 czerwca 2022 r. dostępne były rozszerzone reklamy, które pozwalały umieścić większą ilość tekstu i informacji już w wynikach wyszukiwania. Od tamtego czasu to elastyczne reklamy w wyszukiwarce są jedynym typem reklamy, który można utworzyć lub edytować w standardowych kampaniach w sieci wyszukiwania.

2. Dla kogo reklamy?

Po czwarte, nie wyświetlamy reklamy absolutnie wszystkim. Mylne jest myślenie, że to wzmoży sprzedaż – jedyne co może wzrosnąć to współczynnik odrzuceń, a więc nie będzie to korzystne.

3. Co determinuje zmiany?

W Google Ads mamy do dyspozycji pełną konfigurację reklam jak i całych kampanii. Istotną kwestią jest przygotowanie się do tworzenia reklamy. Czyli przeanalizowanie rynku i określenie, do jakiej grupy docelowej ma trafić nasza reklama. Mamy możliwość na precyzyjne określenie, komu chcemy wyświetlać stworzoną reklamę. Jest kilka sposobów na targetowanie.

Niezmiernie ważne jest by, przeanalizować swój rynek. To pierwszy krok, od którego należy zacząć. Należy sprawdzić, czy klienci, do których chcemy dotrzeć z naszym produktem/usługą poruszają się po sieci wyszukiwania. Sprawdzamy konkurencję – czy jest w danej sieci i jak jest obszerna. Tu głównym kryterium, jakie musimy sobie przemyśleć jest to jak szeroko chcemy dotrzeć do klientów. Ile osób musi zobaczyć reklamę, żeby zrealizować cel naszej kampanii.

1792

google ads

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1247

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1161

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej