Statystyki używania urządzeń w 2015,2016,2017 roku

statystyki używania urządzeń

1. Statystyki używania urządzeń w 2015,2016,2017 roku

Internet, cała technologia webowa, a więc i system projektowania stron www tak naprawdę swój prawdziwy rozkwit zaliczył kilka lat temu, gdy ludzie „przesiedli” się ze stacjonarnych komputerów na tablety i smartfony. Była to oczywiście reakcja łańcuchowa, spowodowana m.in rozwojem technologii i powszechnego dostępu do nielimitowanego Internetu. (Era „sieci na kablu” minęła bezpowrotnie)

 

Dziś nie wyobrażamy sobie życia bez stałej komunikacji za pomocą social media, jesteśmy online 24 godziny na dobę, bez względu na miejsca przebywania.

 

Statystyki ruchu w Internecie mówią, że główną siłą napędową sieci stanowią kraje azjatyckie, co jest zrozumiałe, ze względu na liczebność populacji Azji. Stanowią one aż 49.5%. Następnie: kraje europejskie 17%, co z kolei jest warunkowane rozwiniętą technologią, w przeliczeniu na kontynent. Trzecie miejsce zajmują kraje obu Ameryk 15% a potem Afryka 9.5%.

 

Obecnie, istnieje prawie miliard (!) stron internetowych, nie jest to jednak rekord – został on osiągnięty już w 2014 roku. Obecnie, szacuje się że liczba witryn będzie stale rosnąć w postępie geometrycznym. Najszybciej rozwijającym się segmentem Internetu jest liczba mobilnych użytkowników mediów społecznych. Liczba ludzi, którzy używali urządzeń mobilnych, aby uzyskać dostęp do mediów społecznościowych wzrosła o ponad 280 milionów na całym świecie od 2015 do 2016 roku.

 

Jak wspomnieliśmy na początku wpisu, wzrost zasięgu Internetu był skutkiem coraz większej dostępności urządzeń mobilnych. Podczas gdy kilka prognoz uznawało 2014 jako „rok rewolucji”, w którym użytkownicy urządzeń mobilnych przewyższą liczebnością użytkowników komputerów stacjonarnych, to jednak prognoza taka stała się rzeczywistością w Stanach Zjednoczonych dopiero w 2015 roku. Obecnie urządzenia mobilne są najszybciej rozwijającą się platformą pod względem czasu spędzonego na ekranie. Oznacza to, że więcej ludzi spędza czas z ich telefonami niż na swoich komputerach. Szacuje się że do 2020 roku będą one wykorzystywane przez 35% wszystkich użytkowników Internetu.

2. Ważną informacją jest natomiast, jak czas ładowania strony www wpływa na jej zamknięcie przez użytkownika. Zbadano, że strona, której wczytywanie trwa dłużej niż 3 sekundy (!) posiada zwiększone ryzyko opuszczenia jej przez użytkownika. Warto zatem dbać o:

a) Wersje mobilne projektowanych stron www – tak, by poprawnie działały na wszystkich dostępnych urządzeniach
b) Zachowanie umiaru w dodawaniu wtyczek, pop-upów i transmisji strumieniowych video – niosą one za sobą przekaz, jednak jeśli będą mocno opóźniać ładowanie strony www, sami strzelimy sobie w kolano, tracąc potencjalnych klientów.

​_________

źródła statystyczne: www.internetworldstats.com

sklepy internetowe

Statystki

strony internetowe

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej