Strony dla branży OZE - odnawialne źródła energii

Strony dla branży OZE - odnawialne źródła energii

Strony dla branży OZE – odnawialne źródła energii. W dobie szalejącej inflacji i zawirowań na arenie międzynarodowej, coraz więcej ludzi poszukuje alternatywnych źródeł energii, które zapewnią bezpieczeństwo i ciągłość działania.

 

Nic więc dziwnego, że tematyka odnawialnych źródeł energii wzbudza coraz większe zainteresowanie. Z OZE zaczynają korzystać nie tylko międzynarodowe koncerny, ale przede wszystkim użytkownicy indywidualni, którzy mają coraz większą świadomość ekologiczną. Branża staje się jednak coraz bardziej konkurencyjna, między innymi z uwagi na stale rosnącą liczbę działających w niej firm. Jak zatem zbudować przewagę za pomocą działań marketingowych prowadzonych w sieci?

W dzisiejszym artykule podpowiemy co warto, a czego nie warto wdrażać, myśląc o swojej witrynie z branży OZE.

 

1. Strony dla branży OZE - odnawialne źródła energii Ekologia i biznes?

Na pierwszy rzut oka, można powiedzieć że te terminy nie idą w parze. Na szczęście w dzisiejszych czasach, coraz więcej przedsiębiorców i biznesmenów zaczyna dostrzegać konieczność ochrony środowiska i myślenia dalekosiężnego, a nie tylko “dziś, tu i teraz”.

 

Choć cała branża OZE rośnie w siłę, w Polsce prawdziwą rewolucję przeżywa rynek fotowoltaiki. Charakterystyczne instalacje można zobaczyć już nie tylko na dużych farmach, ale też budynkach komercyjnych, mieszkalnych czy domach jednorodzinnych. Rozwój fotowoltaiki w Polsce potwierdzają także dane Urzędu Regulacji Energetyki. Podczas gdy w 2014 roku moc fotowoltaiczna w sieci wynosiła 20 MW, w kwietniu 2020 roku było to już 1,83 GW. Według szacunków obroty na tym rynku w ciągu kolejnych 10 lat wzrosną, branża może być warta nawet 80 mld zł.  

 

Musimy pamiętać, że zwiększone zainteresowanie daną branżą czy produktem oznacza także zwiększoną czujność konkurencji. Idealnym tego przykładem jest branża fotowoltaiczna. Konsumenci mają większą świadomość ekologiczną, a co się z tym wiąże – wiedzę na temat poszczególnych rozwiązań. Ponadto montaż instalacji fotowoltaicznej – jeszcze stosunkowo niedawno uznawany za bardzo kosztowny – staje się coraz tańszy. Wydatki związane z instalacją paneli można przy tym obniżyć, korzystając z różnych form dofinansowania. Co więcej, dla konsumentów cena nie zawsze jest wyznacznikiem atrakcyjności danej oferty. Coraz częściej znacznie istotniejsze są dla nich aspekty, takie jak: możliwe do uzyskania korzyści, jakość czy poziom obsługi. 

2. Marketing cyfrowy dla OZE

Co istotne, wymienione cele można osiągnąć na różne sposoby – digital marketing daje szerokie możliwości, dzięki czemu prowadzone w jego ramach działania są dostępne finansowo nie tylko dla dużych przedsiębiorstw, ale i mniejszych firm.

 

Poszczególne metody mogą przynosić rezultaty w różnym czasie – najszybsze daje z reguły performance marketing, choć dla uzyskania najlepszych efektów warto też zainwestować w działania długofalowe, takie jak SEO czy content marketing.

 

Należy jednak zadbać nie tylko o to, by ściągnąć użytkownika na stronę, ale także o jego wrażenia i doświadczenia podczas korzystania z witryny. W tym kontekście szczególnie istotne są przede wszystkim design serwisu oraz wszelkie aspekty związane z warstwą UX – strona powinna być zaprojektowana w taki sposób, by poruszanie się po niej było intuicyjne i przyjemne.  

3. Przykładowe działania marketingowe:

  • sprzedaż (naturalnie), pozyskanie leadów;
  • zapis do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego (pozyskanie danych kontaktowych);
  • zwiększenie ruchu organicznego na stronie internetowej;
  • budowa rozpoznawalnej i godnej zaufania marki;
  • budowa długofalowych relacji z obecnymi klientami;

 

Wielu przedsiębiorców chce widzieć efekty podejmowanych działań promocyjnych możliwie najszybciej – i trudno się temu dziwić.

 

W takiej sytuacji polecane rozwiązania to przede wszystkim: 

 

po pierwsze: performance marketing – marketing efektywnościowy, czyli model reklamy internetowej nastawiony na uzyskanie pożądanego efektu w postaci konkretnych aktywności odbiorców; 

 

po drugie: influencer marketing – jedna z form marketingu w mediach społecznościowych, polegająca na wykorzystaniu rekomendacji wpływowych osób do rozpowszechniania przekazu wśród jak najszerszego grona odbiorców;  oraz część działań z zakresu lead generation, procesu pozyskiwania tzw. Leadów, czyli danych kontaktowych potencjalnych klientów (np. adresów e-mail lub numerów telefonów).  

4. Jakie działania mogą przynieść zyski w branży OZE?

  1. Reklamy w social mediach – umożliwią dotarcie do wielu użytkowników przy jednoczesnym precyzyjnym określeniu grupy odbiorców, przy okazji, social media będą idealną platformą na utrzymywanie stałego kontaktu z odbiorcami.

 

  1. Reklama natywna – nienachalna, estetyczna i niejako umieszczona w tle. Reklama natywna jest w stanie przynieść nam więcej pożytku niż niejeden newsletter czy promocja w kanałach social media.

 

  1. E-mail marketing – dobrą praktyką jest wysyłanie cyklicznych, nie za częstych newsletterów. Jeśli mamy zbudowaną już bazę adresów, warto zastanowić się nad promocją, kodem rabatowym lub inną formą podziękowania za zainteresowanie ofertą. Dzięki temu zyskujemy lojalność potencjalnych klientów jak i ruch na naszej stronie internetowej.

5. Strony dla branży OZE - odnawialne źródła energii. Co nam to daje?

Jedną z największych zalet performance marketingu jest mierzalność. Stopień osiągnięcia celu można zmierzyć za pomocą narzędzi analitycznych, a efekty są przedstawione w formie określonych wskaźników. Plusem tego rozwiązania jest również możliwość dywersyfikacji działań – czyli wykorzystania różnych kanałów do pozyskania klientów. 

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1191

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej