2400

Strony internetowe dawniej i dziś, czyli jak to kiedyś bywało

Strony internetowe

1. Strony internetowe są stosunkowo młodym „tworem” którego historia obejmuje niewiele ponad 20 lat. Pierwsza strona internetowa - strona CERN - została uruchomiona 20.04.1993 roku.

Rozwój cywilizacyjny, a co za tym idzie – rozwój nowoczesnych technologii spowodował ogromny skok w narzędziach służących do promocji firm za pośrednictwem Internetu. Jak łatwo się domyślić, pierwsze strony www, wyglądały zupełnie inaczej. Mało tego, przeglądając sieć, można dojść do wniosku że strony nie aktualizowane nawet „tylko” 5 lat stają się przestarzałe i mało atrakcyjne.

 

Wpływ na to ma przede wszystkim fakt, że jeszcze kilka lat temu internet nie był aż tak popularny. Szybkość łączy nie pozwalała na szybkie ładowanie zwartości strony www, dlatego też na archiwalnych wersjach znajdziemy małe obrazki czy mnogość patternów. Nie uświadczymy żadnych efektów animacji, czy filmów.

 

Z biegiem czasu, oraz z pojawieniem się w 1997r. Języka JavaScript/PHP stworzono nowe standardy. Projektanci stron mogli pokazać więcej, internet osiągał coraz lepsze prędkości łącza, toteż cięższe, czyli aktrakcyjniejsze dla oka witryny miały prawo bytu.

 

W tym czasie pojawił się także produkt Adobe – Flash, który umożliwiał tworzenie różnorakich animacji które były obsługiwane przez strony www. Można powiedzieć, że w tym momencie ograniczała nas tylko wyobraźnia webdesignerów – rozmaite grafiki, mniej i bardziej „kosmiczne” efekty zagościły w Internecie na dobre.

 

Jednak wraz z jeszcze większym rozwojem technologii – zwłaszcza mobilnych – pojawieniem się tabletów, smartfonów i rozwiązań webowych, sama technologia Flash stała się przestarzała i nieużyteczna. Obecnie, nie ma osoby, która nie posiadałaby szybkiego łącza internetowego, czy nie przeglądała stron www w swoim telefonie.

 

Szybkie łącza, maksymalna optymalizacja kodów, przy najwyższej jakości efektach, które cały czas się udoskonalają powodują, że teraźniejsze witryny zachwycająi zaskakują.

 

Obecnie w modzie jest minimalizm, który przeniknął i do świata Internetu. Dąży się do maksymalnego uproszczenia interfejsu i wyeliminowania ozdobników. Znikają rozbudowane opisy, ustępując treściom obrazkowym, infografikom czy specjalnie stworzonym grafikom. Bardzo często wykorzystywana jest sama typografia, a obecność urządzeń mobilnych wymusza rozwiązania, które ułatwiają przeglądanie na ekranach dotykowych.

 

Nade wszystko, najważniejszym aspektem jest responsywność – strona internetowa dziś musi prawidłowo wyświetlać się na każdym urządzeniu – od monitora z rozdzielczością full HD, po mały smartfon.

2400

strony internetowe

Czytaj również

1091

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2333

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej