Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www

Strony internetowe dla agencji nieruchomości

Kontynuujemy branżowy cykl wpisów odnośnie poszczególnych, najbardziej charakterystycznych gałęzi obecnego rynku w Internecie.
Dziś przedstawiamy kolejną specyficzną branżę, która także rządzi się swoimi standardami i zasadami, w której stworzyliśmy już kilkanaście obiecujących projektów 🙂

 

Biura nieruchomości czy oferty deweloperów bywają złożone i bardzo skomplikowane, naszpikowane wieloma danymi. Dodatkowo, bardzo często dyrektorzy są architektami, a więc… z jednej strony są to także artyści, którzy rozumieją proces kreowania, a z drugiej strony, ze względu na specyfikę swojego zawodu, są bardzo szczegółowi i często ciężko jest im przekazać dokładnie swoje oczekiwania. Ot niezrozumiałość językowo-branżowa 🙂

 

1. Tak czy inaczej strony www dla branży nieruchomości rządzą się swoimi prawami.

Po pierwsze: O ile dana agencja, czy deweloper posiada już identyfikację wizualną danej inwestycji, należy się jej bezwzględnie trzymać, nie silić się na wymyślanie czegoś nowego. Zwłaszcza w przypadku dużych inwestycji deweloperskich, budowany wizerunek winien być spójny, wszędzie pokazywany w jednakowy i klarowny sposób.

 

Po drugie: wyszukiwarka. W przypadku witryn z branży nieruchomości jest kluczowa, dla szybciej wynajdywania interesujących ofert. Jej rozbudowanie, funkcjonalności i zasada działania oczywiście zależy od wymagań klienta, warto jednak, na bazie własnych doświadczeń służyć klientowi poradą.
Z naszej praktyki wynika, że największym zainteresowaniem w przypadku typowego biura nieruchomości, cieszą się pola takie jak: oczywiście lokalizacja, cena od-do, ilość pokoi, piętro, rok budowy, plus dodatkowe opcje, często przedstawiane w samych ofertach jako infografiki: balkon, piwnica, bliskość komunikacji, otoczenie, rodzaj ogrzewania, winda itp.
Przy czym warto uczulać klientów, że aby taka wyszukiwarka (jak i cała strona!) działała nie tylko pod względem technicznym, ale i przede wszystkim – sprzedażowym, muszą się znajdować na niej tylko i wyłącznie aktualne oferty. Konieczne są więc systematyczne aktualizacje.

 

I tu dochodzimy do punktu trzeciego: większość agentów nieruchomości, posługuje się dedykowanym oprogramowaniem, które pomaga w zarządzaniu i katalogowaniu ofert. Głupotą byłoby przepisywanie ich kolejny raz na stronę internetową. Dlatego też, najnowsze aktualizacje systemów CMS pozwalają na integrację z programami takimi jak Asari, Ebiuro, Galactica, Imo, Property, LocumNet, co daje gwarancję zawsze aktualnej witryny.

 

Po czwarte: fotografie. Z naszego doświadczenie wynika, że deweloperzy przeważnie posiadają profesjonalne rendery swoich inwestycji, lub dobrej jakości wizualizacje. W przypadku agencji nieruchomości, posiadających w swojej ofercie mieszkania z rynku wtórnego, nie jest to już takie oczywiste.Dlatego też, jeśli tylko mamy możliwość warto uświadamiać takich klientów, że dobre sesje fotograficzne pomieszczeń, to nie tylko wizualny zabieg, to także inwestycja w realny marketing i wizerunek całej firmy.

 

Po piąte, a w zasadzie powinno to być na miejscu pierwszym (!) – reposnsywność. Nie ma opcji, by jakakolwiek strona dewelopera czy biura nieruchomości nie skalowała się na urządzeniach mobilnych! To jest już pewien standard, o którym jednak całkiem często zdarza się zapominać – zarówno klientom, jak i naszym “kolegom po fachu”… 🙂

Strony internetowe dla agencji nieruchomości

Czytaj również

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?
756

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?

Jak wiadomo, WordPress stał się kompleksowym narzędziem do budowania stron www, które daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.

 

Czytaj dalej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej
767

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje.

Czytaj dalej