Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www

Strony internetowe dla branży artystycznej

Strony internetowe dla branży artystycznej. Temat jest o wiele bardziej złożony niż mogłoby to się wydawać na pierwszy rzut oka. Graficy, jako także artyści często gęsto mają nie lada problem z drugim twórcą-klientem, bo jak wiadomo, gdzie dwie wizje się zetrą, nie zawsze łatwo jest wypracować kompromis 🙂

1. Istnieje jednak kilka zasad, których wypada i należy przestrzegać, a klientów z branży artystycznej - uczulać, uświadamiać i edukować.

Po pierwsze: nic nowego ani odkrywczego: wywiad. Zebranie informacji o specyfice danej branży, trendach i tym czym wyróżnia się konkurencja. Plus oczywiście rozmowa z klientem – porównanie wyobrażeń, gustów czy zwykłe “czucie” klimatu w którym klient chciałby pójść.
W przypadku tworzenia wszelkiego rodzaju portfolio, nie zamykajmy się na jeden, oklepany styl pokazywania np. fotografii – akurat w tym aspekcie, wszystko co nowe, nietuzinkowe i w pewien sposób innowacyjne – będzie dobrze widziane.
Artyści bywają wyczuleni na wszelkiego rodzaju plagiaty i “inspiracje”, tak więc jeśli zaproponujemy coś niespotykanego, na pewno zyskamy w ich oczach.

 

2. W przypadku witryn poświęconych modelingowi, bardzo ważne jest eksponowanie idealnych zdjęć modela czy modelki.

Portfolio online obecnie w świecie mody zyskuje coraz większe znaczenie, stąd umiejętne posługiwanie się tu kształtem, formą i minimalistycznym stylem jest na wagę złota.

 

W temacie strony internetowe dla fotografów – dobrze jest stworzyć jeden unikalny styl, w którym wszystkie – teraźniejsze i przyszłe zdjęcia będą wyglądać dobrze.

 

Nie zamykamy się tutaj na jedną kolorystykę i odwzorowanie kolorów – artysta będzie chciał przecież zmieniać swoje fotografie, publikując je na stronie. Należy jednak pamiętać, że strony fotograficzne przetwarzają niekiedy sporych rozmiarów grafiki – nie przesadzajmy zatem z “ciężkością” (także stylistyczną!) samego designu strony. W końcu to fotografie mają tu grać pierwsze skrzypce. Ważne jest tu także intuicyjne i łatwe nawigowanie kategoriami zdjęć, a samo ich pokazywanie musi być estetyczne. Wszelkie efekty lightbox, czy duże slidery (uwaga: koniecznie z czytelną nawigacją!) są tu mile widziane i jak najbardziej pożądane. Dobrze jest też dopasować format miniatur fotografii do rzeczywistych rozmiarów – nie twórzmy dla panoramicznych krajobrazów pionowego listingu, a dla portretów – poziomych form. To spowoduje, że wybrane kadry będą się ucinać i powodować nieład w całościowym odbiorze.
Dobrze jest też pomyśleć o tym, jak dane zdjęcia będą się kadrować na urządzeniach mobilnych – zwłaszcza w przypadku fotografii panoramicznej nie bywa to oczywiste.

3. We wszystkich projektach stron internetowych z branży artystycznej niezwykle ważne są kanały w social mediach.

Tu z całą pewnością możemy się pokusić o czytelne, wręcz “pierwszoplanowe” ikonki sociali, dzięki którym artysta może utrzymywać stałe relacje ze swoimi fanami. W związku z powyższym, odchodzi się obecnie od projektowania na takich stronach formularzy kontaktowych. Warto natomiast przy blogowych wpisach (jeśli takowy widnieje w projekcie oczywiście) czy dodawanych fotografiach dodać funkcje udostępnień na Facebooku czy Twitterze – na pewno zostanie to docenione, nie tylko przez odwiedzających, ale i – w jakimś sensie 😉 – przez Google’a.

Czytaj również

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?
755

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?

Jak wiadomo, WordPress stał się kompleksowym narzędziem do budowania stron www, które daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.

 

Czytaj dalej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej
765

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje.

Czytaj dalej