Strony internetowe dla branży artystycznej

Strony internetowe dla branży artystycznej

Strony internetowe dla branży artystycznej. Temat jest o wiele bardziej złożony niż mogłoby to się wydawać na pierwszy rzut oka. Graficy, jako także artyści często gęsto mają nie lada problem z drugim twórcą-klientem, bo jak wiadomo, gdzie dwie wizje się zetrą, nie zawsze łatwo jest wypracować kompromis 🙂

1. Istnieje jednak kilka zasad, których wypada i należy przestrzegać, a klientów z branży artystycznej - uczulać, uświadamiać i edukować.

Po pierwsze: nic nowego ani odkrywczego: wywiad. Zebranie informacji o specyfice danej branży, trendach i tym czym wyróżnia się konkurencja. Plus oczywiście rozmowa z klientem – porównanie wyobrażeń, gustów czy zwykłe “czucie” klimatu w którym klient chciałby pójść.
W przypadku tworzenia wszelkiego rodzaju portfolio, nie zamykajmy się na jeden, oklepany styl pokazywania np. fotografii – akurat w tym aspekcie, wszystko co nowe, nietuzinkowe i w pewien sposób innowacyjne – będzie dobrze widziane.
Artyści bywają wyczuleni na wszelkiego rodzaju plagiaty i “inspiracje”, tak więc jeśli zaproponujemy coś niespotykanego, na pewno zyskamy w ich oczach.

 

2. W przypadku witryn poświęconych modelingowi, bardzo ważne jest eksponowanie idealnych zdjęć modela czy modelki.

Portfolio online obecnie w świecie mody zyskuje coraz większe znaczenie, stąd umiejętne posługiwanie się tu kształtem, formą i minimalistycznym stylem jest na wagę złota.

 

W temacie strony internetowe dla fotografów – dobrze jest stworzyć jeden unikalny styl, w którym wszystkie – teraźniejsze i przyszłe zdjęcia będą wyglądać dobrze.

 

Nie zamykamy się tutaj na jedną kolorystykę i odwzorowanie kolorów – artysta będzie chciał przecież zmieniać swoje fotografie, publikując je na stronie. Należy jednak pamiętać, że strony fotograficzne przetwarzają niekiedy sporych rozmiarów grafiki – nie przesadzajmy zatem z “ciężkością” (także stylistyczną!) samego designu strony. W końcu to fotografie mają tu grać pierwsze skrzypce. Ważne jest tu także intuicyjne i łatwe nawigowanie kategoriami zdjęć, a samo ich pokazywanie musi być estetyczne. Wszelkie efekty lightbox, czy duże slidery (uwaga: koniecznie z czytelną nawigacją!) są tu mile widziane i jak najbardziej pożądane. Dobrze jest też dopasować format miniatur fotografii do rzeczywistych rozmiarów – nie twórzmy dla panoramicznych krajobrazów pionowego listingu, a dla portretów – poziomych form. To spowoduje, że wybrane kadry będą się ucinać i powodować nieład w całościowym odbiorze.
Dobrze jest też pomyśleć o tym, jak dane zdjęcia będą się kadrować na urządzeniach mobilnych – zwłaszcza w przypadku fotografii panoramicznej nie bywa to oczywiste.

3. We wszystkich projektach stron internetowych z branży artystycznej niezwykle ważne są kanały w social mediach.

Tu z całą pewnością możemy się pokusić o czytelne, wręcz “pierwszoplanowe” ikonki sociali, dzięki którym artysta może utrzymywać stałe relacje ze swoimi fanami. W związku z powyższym, odchodzi się obecnie od projektowania na takich stronach formularzy kontaktowych. Warto natomiast przy blogowych wpisach (jeśli takowy widnieje w projekcie oczywiście) czy dodawanych fotografiach dodać funkcje udostępnień na Facebooku czy Twitterze – na pewno zostanie to docenione, nie tylko przez odwiedzających, ale i – w jakimś sensie 😉 – przez Google’a.

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej