1882

Strony www dla gastronomii

Strony www dla gastronomii

Strony www dla gastronomii. Zapewne już każdy zna powiedzenie, że jak nie ma czegoś w Internecie, to nie istnieje. Obecnie każda, nawet najmniejsza firma posiada swoją stronę internetową, niejednokrotnie prowadzi fanpage na social media, czy bardziej rozbudowane kampanie AdWords.

1. Tak jak w przypadku stron medycznych czy biur podróży, branża gastronomiczna ma swoje pewne schematy i rozwiązania, które chętnie są wykorzystywane, nie tylko czysto marketingowo ale także wizerunkowo.

W idealnym świecie przez Internet moglibyśmy poznać zapach i smak oferowanych dań czy drinków. Jest to (póki co… 😉 ) jeszcze mrzonka, ale branża gastronomiczna radzi sobie w inny sposób.

 

Po pierwsze: zdjęcia. Zdjęcia, zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia. To na ich bazie budowany jest cały klimat, charakter witryny, która ma przecież nawiązywać do danego lokalu. Nie może więc być sytuacji w której trzeba posiłkować się fotografiami wnętrz z banków zdjęć – skutecznie tracimy na tym na wiarygodności i naturalności. Idealnie byłoby posiadać także profesjonalne zdjęcia oferowanego menu.
Należy tu zaznaczyć, że fotografia produktowa posiłków jest naprawdę trudną i pracochłonną sztuką – i nie koszta za taką sesję nie będą niskie. Jednak efekt może przerosnąć nasze najśmielsze oczekiwania – Idealnie oświetlone, nasycone zdjęcia będą wręcz same z monitora nam “pachnieć” i sprawiać, że ślinka będzie cieknąć najwybredniejszym klientom.
O to właśnie chodzi – o stworzenie klimatu, zapachu i maksymalnie pozytywnego odbioru, tylko poprzez zdjęcia. Jak do tego dodać elegancki, adekwatny do charakteru restauracji design i całą oprawę graficzną – mamy przepis na sukces.

 

Po drugie: treści i menu. Nieprzesadzone, nie przepełnione ilością opisów menu będzie znakomitą zachętą dla potencjalnych klientów. Także tu można umiejętnie “zagrać” fotografią, by wszystko się spójnie komponowało i tworzyło nienachalny i ciekawy design.

 

Po trzecie: dane kontaktowe. Użytkownicy odwiedzający stronę internetową naszego lokalu muszą mieć szybki dostęp do danych kontaktowych – zwłaszcza nr telefonu i adresu, by móc zarezerwować stolik, lub, by w ogóle dojechać do restauracji. Bardzo ważne jest także odpowiednie podlinkowanie telefonu, maila i adresu, by po kliknięciu na telefonie pokazywała się automatycznie mapa Google, lub wybrany nr telefonu. To znacznie skraca czas dotarcia do ważnych informacji i jest mile widziane przez wszelkie indeksujące roboty Google’a.

 

Po czwarte: rezerwacja stolika. Takowe formularze powinny być także widoczne i mieć możliwość rezerwacji także telefonicznie – w zależności od preferencji klienta. Dobrze jest także nie przesadzać z ilością pól w takim formularzu. Ciekawą formą wydaje się być także zilustrowanie rozkładu lokalu w postaci infografik czy płaskich grafik. Na pewno ułatwi to wybór nie jednemu klientowi.

1882

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej