2518

Strony www dla gastronomii

Strony www dla gastronomii

Strony www dla gastronomii. Zapewne już każdy zna powiedzenie, że jak nie ma czegoś w Internecie, to nie istnieje. Obecnie każda, nawet najmniejsza firma posiada swoją stronę internetową, niejednokrotnie prowadzi fanpage na social media, czy bardziej rozbudowane kampanie AdWords.

1. Tak jak w przypadku stron medycznych czy biur podróży, branża gastronomiczna ma swoje pewne schematy i rozwiązania, które chętnie są wykorzystywane, nie tylko czysto marketingowo ale także wizerunkowo.

W idealnym świecie przez Internet moglibyśmy poznać zapach i smak oferowanych dań czy drinków. Jest to (póki co… 😉 ) jeszcze mrzonka, ale branża gastronomiczna radzi sobie w inny sposób.

 

Po pierwsze: zdjęcia. Zdjęcia, zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia. To na ich bazie budowany jest cały klimat, charakter witryny, która ma przecież nawiązywać do danego lokalu. Nie może więc być sytuacji w której trzeba posiłkować się fotografiami wnętrz z banków zdjęć – skutecznie tracimy na tym na wiarygodności i naturalności. Idealnie byłoby posiadać także profesjonalne zdjęcia oferowanego menu.
Należy tu zaznaczyć, że fotografia produktowa posiłków jest naprawdę trudną i pracochłonną sztuką – i nie koszta za taką sesję nie będą niskie. Jednak efekt może przerosnąć nasze najśmielsze oczekiwania – Idealnie oświetlone, nasycone zdjęcia będą wręcz same z monitora nam “pachnieć” i sprawiać, że ślinka będzie cieknąć najwybredniejszym klientom.
O to właśnie chodzi – o stworzenie klimatu, zapachu i maksymalnie pozytywnego odbioru, tylko poprzez zdjęcia. Jak do tego dodać elegancki, adekwatny do charakteru restauracji design i całą oprawę graficzną – mamy przepis na sukces.

 

Po drugie: treści i menu. Nieprzesadzone, nie przepełnione ilością opisów menu będzie znakomitą zachętą dla potencjalnych klientów. Także tu można umiejętnie “zagrać” fotografią, by wszystko się spójnie komponowało i tworzyło nienachalny i ciekawy design.

 

Po trzecie: dane kontaktowe. Użytkownicy odwiedzający stronę internetową naszego lokalu muszą mieć szybki dostęp do danych kontaktowych – zwłaszcza nr telefonu i adresu, by móc zarezerwować stolik, lub, by w ogóle dojechać do restauracji. Bardzo ważne jest także odpowiednie podlinkowanie telefonu, maila i adresu, by po kliknięciu na telefonie pokazywała się automatycznie mapa Google, lub wybrany nr telefonu. To znacznie skraca czas dotarcia do ważnych informacji i jest mile widziane przez wszelkie indeksujące roboty Google’a.

 

Po czwarte: rezerwacja stolika. Takowe formularze powinny być także widoczne i mieć możliwość rezerwacji także telefonicznie – w zależności od preferencji klienta. Dobrze jest także nie przesadzać z ilością pól w takim formularzu. Ciekawą formą wydaje się być także zilustrowanie rozkładu lokalu w postaci infografik czy płaskich grafik. Na pewno ułatwi to wybór nie jednemu klientowi.

2518

Czytaj również