978

Strony www dla gastronomii

Strony www dla gastronomii. Zapewne już każdy zna powiedzenie, że jak nie ma czegoś w Internecie, to nie istnieje. Obecnie każda, nawet najmniejsza firma posiada swoją stronę internetową, niejednokrotnie prowadzi fanpage na social media, czy bardziej rozbudowane kampanie AdWords.

1. Tak jak w przypadku stron medycznych czy biur podróży, branża gastronomiczna ma swoje pewne schematy i rozwiązania, które chętnie są wykorzystywane, nie tylko czysto marketingowo ale także wizerunkowo.

W idealnym świecie przez Internet moglibyśmy poznać zapach i smak oferowanych dań czy drinków. Jest to (póki co… 😉 ) jeszcze mrzonka, ale branża gastronomiczna radzi sobie w inny sposób.

 

Po pierwsze: zdjęcia. Zdjęcia, zdjęcia i jeszcze raz zdjęcia. To na ich bazie budowany jest cały klimat, charakter witryny, która ma przecież nawiązywać do danego lokalu. Nie może więc być sytuacji w której trzeba posiłkować się fotografiami wnętrz z banków zdjęć – skutecznie tracimy na tym na wiarygodności i naturalności. Idealnie byłoby posiadać także profesjonalne zdjęcia oferowanego menu.
Należy tu zaznaczyć, że fotografia produktowa posiłków jest naprawdę trudną i pracochłonną sztuką – i nie koszta za taką sesję nie będą niskie. Jednak efekt może przerosnąć nasze najśmielsze oczekiwania – Idealnie oświetlone, nasycone zdjęcia będą wręcz same z monitora nam “pachnieć” i sprawiać, że ślinka będzie cieknąć najwybredniejszym klientom.
O to właśnie chodzi – o stworzenie klimatu, zapachu i maksymalnie pozytywnego odbioru, tylko poprzez zdjęcia. Jak do tego dodać elegancki, adekwatny do charakteru restauracji design i całą oprawę graficzną – mamy przepis na sukces.

 

Po drugie: treści i menu. Nieprzesadzone, nie przepełnione ilością opisów menu będzie znakomitą zachętą dla potencjalnych klientów. Także tu można umiejętnie “zagrać” fotografią, by wszystko się spójnie komponowało i tworzyło nienachalny i ciekawy design.

 

Po trzecie: dane kontaktowe. Użytkownicy odwiedzający stronę internetową naszego lokalu muszą mieć szybki dostęp do danych kontaktowych – zwłaszcza nr telefonu i adresu, by móc zarezerwować stolik, lub, by w ogóle dojechać do restauracji. Bardzo ważne jest także odpowiednie podlinkowanie telefonu, maila i adresu, by po kliknięciu na telefonie pokazywała się automatycznie mapa Google, lub wybrany nr telefonu. To znacznie skraca czas dotarcia do ważnych informacji i jest mile widziane przez wszelkie indeksujące roboty Google’a.

 

Po czwarte: rezerwacja stolika. Takowe formularze powinny być także widoczne i mieć możliwość rezerwacji także telefonicznie – w zależności od preferencji klienta. Dobrze jest także nie przesadzać z ilością pól w takim formularzu. Ciekawą formą wydaje się być także zilustrowanie rozkładu lokalu w postaci infografik czy płaskich grafik. Na pewno ułatwi to wybór nie jednemu klientowi.

978

Czytaj również

786

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www. Porzucone koszyki co częsty problem sklepów internetowych. Krótkie i “bezefektywne” wizyty na stronach internetowych odbiorców to problem, z którym każdy właściciel firmy stara się radzić na swój sposób. W dzisiejszym artykule opiszemy trochę szerzej przyczyny, skutki i poradzimy, choć w niewielkim stopniu, jak z tym walczyć.

Czytaj dalej

Jak pisać teksty na stronę www?
548

Jak pisać teksty na stronę www?

Jak pisać teksty na stronę www? Ruch i zasięg = równa się pieniądze. Wiadomo, nie od dziś. Sęk w tym, że żeby był zasięg i ruch nie wystarczy opublikować strony www w Internecie i czekać na przypływ milionów na konto. To niestety tak nie działa – potrzebna jest wiedza, czas oraz oczywiście inwestycje na to, by nowo powstała witryna zaczęła na siebie zarabiać. 

 

Czytaj dalej