Test użyteczności strony www

Test użyteczności strony www

Wbrew pozorom, testy użyteczności to nie tylko „bezmyślne” przeklikiwanie nowo powstałej strony.

Rzetelne testy zapewniają skuteczną weryfikację pomysłów, rozwiązań i ogólnej kreacji graficznej. Dzięki nim łatwo można odkryć mocne i słabe strony projektu oraz przeprowadzić skuteczną optymalizację.

Wynikiem badania UX są rekomendacje (zaznaczamy: rekomendacje, nie ciasne ramy, nakazy czy polecenia zmiany. Czasem może się zdarzyć sytuacja, że badanie UX rekomenduje jakąś zmianę, która wizualnie, bądź merytorycznie zupełnie nie będzie miała racji bytu. Nie należy zatem ślepo i bezgranicznie wpasowywać się w wyniki testowania!) usprawniające koncept lub pozwalające na optymalizację juz dostępnej usługi czy produktu. W ramach badania uzyskiwane są zatem informacje na temat zachowań oraz potrzeb klientów.

Jakie są zatem zalety i wady takich testów?

Zaletą na pewno jest możliwość obserwowania niemal na żywo nagrania użytkowników poruszających się po strony www. Poza tym, dowiadujemy się czy marka firmy jest poprawnie kojarzona, czy odwiedzający ją Internauci są w stanie po lekturze treści jednoznacznie określić czym się przedsiębiorstwo zajmuje.

To czego badania UX nie zapewniają to na pewno nie są one badaniem focusowym, czyli nie badają one preferencji zakupowych czy gotowości klienta do zakupu i nie dostarczają wiedzy w tej kwestii.

Dodatkowo, nie da się, na podstawie wyników testów stwierdzić czy dany produkt/usługa staną sie sukcesem.

Na podstawie testów nie da się także określić czy lepiej przyjętą zostanie wersja graficzna strony w wersji A czy B, do tego potrzeba dodatkowych testów, na reprezentatywnych, niezależnych użytkownikach, którzy także, mimo wszystko kierować sie będą swoimi upodobaniami oraz doświadczeniami.

W dobie wysokiej konkurencji i ciągle rozwijającej się branży IT, cechy funkcjonalności oraz designu często decydują o chęci zakupu przez użytkownika usługi czy produktu, dlatego też chcąc, oczywiście czerpać zyski ze swojej strony www, warto pochylić się nad optymalizacją, wykonywaną przez profesjonalną firmę.

strony www

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej