Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www

Test użyteczności strony www

Wbrew pozorom, testy użyteczności to nie tylko „bezmyślne” przeklikiwanie nowo powstałej strony.

Rzetelne testy zapewniają skuteczną weryfikację pomysłów, rozwiązań i ogólnej kreacji graficznej. Dzięki nim łatwo można odkryć mocne i słabe strony projektu oraz przeprowadzić skuteczną optymalizację.

Wynikiem badania UX są rekomendacje (zaznaczamy: rekomendacje, nie ciasne ramy, nakazy czy polecenia zmiany. Czasem może się zdarzyć sytuacja, że badanie UX rekomenduje jakąś zmianę, która wizualnie, bądź merytorycznie zupełnie nie będzie miała racji bytu. Nie należy zatem ślepo i bezgranicznie wpasowywać się w wyniki testowania!) usprawniające koncept lub pozwalające na optymalizację juz dostępnej usługi czy produktu. W ramach badania uzyskiwane są zatem informacje na temat zachowań oraz potrzeb klientów.

Jakie są zatem zalety i wady takich testów?

Zaletą na pewno jest możliwość obserwowania niemal na żywo nagrania użytkowników poruszających się po strony www. Poza tym, dowiadujemy się czy marka firmy jest poprawnie kojarzona, czy odwiedzający ją Internauci są w stanie po lekturze treści jednoznacznie określić czym się przedsiębiorstwo zajmuje.

To czego badania UX nie zapewniają to na pewno nie są one badaniem focusowym, czyli nie badają one preferencji zakupowych czy gotowości klienta do zakupu i nie dostarczają wiedzy w tej kwestii.

Dodatkowo, nie da się, na podstawie wyników testów stwierdzić czy dany produkt/usługa staną sie sukcesem.

Na podstawie testów nie da się także określić czy lepiej przyjętą zostanie wersja graficzna strony w wersji A czy B, do tego potrzeba dodatkowych testów, na reprezentatywnych, niezależnych użytkownikach, którzy także, mimo wszystko kierować sie będą swoimi upodobaniami oraz doświadczeniami.

W dobie wysokiej konkurencji i ciągle rozwijającej się branży IT, cechy funkcjonalności oraz designu często decydują o chęci zakupu przez użytkownika usługi czy produktu, dlatego też chcąc, oczywiście czerpać zyski ze swojej strony www, warto pochylić się nad optymalizacją, wykonywaną przez profesjonalną firmę.

strony www

Czytaj również

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?
755

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?

Jak wiadomo, WordPress stał się kompleksowym narzędziem do budowania stron www, które daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.

 

Czytaj dalej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej
765

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje.

Czytaj dalej