2013

Trendy w tworzeniu stron internetowych 2022

Trendy w tworzeniu stron internetowych 2022

Kolejny rok dobiega końca. Kolejne 12 miesięcy doświadczeń, ciekawych projektów i dobrego designu. Od kilku lat publikujemy podobne zestawienia, które pokazują najnowsze nowinki i rozwiązania a także podpatrzone, duże dobre projekty u największych graczy z branży graficznej. Jako agencja interaktywna, specjalizująca się w projektowaniu stron www, naturalnym jest, że interesuje nas to, co dzieje się w branży. Swoje wnioski i “typy” opieramy na obserwacjach takich branżowych serwisów jak Awwwards, Behance czy Dribble. Dzięki temu możemy się rozwijać i proponować naszym klientom rozwiązania, nie tylko piękne wizualnie, ale także nowoczesne i w pełni funkcjonalne. Co przyniesie Nowy Rok? Co będzie na topie, czym zaskoczy nas kolejna rewolucyjna moda, co ponadczasowego przygotowali twórcy w 2021 roku, co ciekawego wydarzy się w 2022, a co stanie się totalnie “passe”? Zobaczcie najnowsze trendy w tworzeniu stron internetowych w 2022 roku.

 

Na świecie istnieje obecnie około 2 miliardów stron internetowych. W takich gąszczu, żeby zostać zapamiętanym, trzeba się naprawdę wyróżnić. Dziś nie wystarczy skleić kilku obrazków i dodać randomowych treści pt. “nasza oferta jest najlepsza!”. Proces tworzenia strony www to tak naprawdę spore przedsięwzięcie, do którego warto zaangażować najlepszych.

1. 1. Minimalny minimalizm

Słyszymy o nim tak naprawdę od kilku ładnych lat. Jest to trend, który pozostaje z nami, ze względu na to, że idealnie wpisuje się w idee responsywnych stron internetowych. Minimalistyczne witryny łatwo się skalują na wszystkich urządzeniach mobilnych, są czyste i przejrzyste. Jak łatwo się domyślić, z kolei trend pstrokatego wyglądu pt. “wszystko i nic” skutecznie odchodzi do lamusa (ku naszej uciesze! 🙂 ) i nie jest na pewno wyznacznikiem dobrego brandu.

Minimalny styl powoduje, że zawarty na stronie content jest autentyczny. Jeśli więc naszym celem i wartością jest profesjonalizm, warto przyjrzeć się największym markom, które “zrobiły to dobrze”.

2. 2. Obraz bohatera w pełnowymiarowym układzie

W tej skomplikowanej frazie, tak naprawdę nie ma nic skomplikowanego… 🙂 Chodzi bowiem o trend, który – znów – doskonale znamy już od jakiegoś czasu. 

Full-screenowe banery, na których widać bardzo dobrze oferowany produkt czy usługę, nie jest niczym nowym, wydaje się, że takowe dobrze wpisały się w obecne zasady projektowania nowoczesnych stron internetowych. 

Ponieważ design to sztuka kompromisu, często zauważamy także zmyślne łączenie liternictwa z obrazem bohatera, które może przywodzić na myśl styl plakatowy. Wymaga to dobrego poczucia smaku od grafika oraz znajomości zasad typografii – od wyboru krojów pisma, przez ułożenie względem fotografii, po świadomość responsywności.

3. 3. Wielki powrót gradientów i… szkła

Jeszcze dwa lata temu pisaliśmy o wszędobylskim “flat design”, o tym, że gradienty odchodzą do lamusa. Jak wiadomo, moda bywa kapryśna i ciągle się zmienia, wobec czego… tak kochany przez UI designerów flat design zaczął męczyć i nudzić, więc jako urozmaicenie zaczęto dodawać subtelne, delikatne gradienty, tworzone w obrębie jednej barwy. Trend został podchwycony także przez webdesignerów, tak więc można uznać, że gradienty z impetem wróciły do łask.

Oczywiście nie w dosłownie takim samym stylu jak te kilka, czy kilkanaście (!) lat temu, jednak są obecnie chętnie wykorzystywane jako akcent, tła czy inne minimalistyczne akcenty nadające aplikacjom mobilnym i stronom www niepowtarzalnego charakteru.

 

Pewną nowością stał się efekt matowego, czy “rozmytego” szkła, które początkowo uznawano za chwilowe “zauroczenie”, zwłaszcza jeśli chodzi o czytelność elementów witryn. Szybko się jednak okazało, że filtr matowego szkła świetnie sprawdza się w prostych layoutach, dobrze gra w formularzach, czy wyskakujących popupach.

4. 4. Warstwy, asymetria, przesunięcia

Ponownie – to coś, co już jest znane i, jak się okazuje – lubiane. Pierwotnie, asymetryczne ułożenie elementów z założenia miało wprowadzić trochę świeżości i inności do sztywnych gridów, które zostały mocno spopularyzowane w 2017 roku.

Obecnie, nieoczywiste przesunięcia, ciekawe ułożenia geometrycznych wzorów są nieodzowną częścią wysmakowanego designu stron internetowych. Ma się wrażenie że w mijającym roku, takie zabiegi były stosowane zgodnie z zasadą “mocniej, więcej, bardziej”, co zrodziło całkiem ciekawy trend, który zapewne będzie rozwijany w 2022 roku.

5. 5. Radykalny design

Inaczej antydesign. Można sądzić, że dana strona internetowa jest zaprzeczeniem jakiegokolwiek stylu, czy łamie wszelkie możliwe zasady projektowania. Tymczasem jego twórca osiągnął właśnie swój nadrzędny cel: został zapamiętany.

 

Antydesign cechuje się głównie mocnym akcentem kolorystycznym. Przeważnie są to odważne połączenia 2, 3 barw, które w “normalnym świecie” nie byłyby używane (np. butelkowa zieleń z ostrą czerwienią i fioletem, pomarańcz i neonowa żółć) Stosuje się tu także zniekształcenia skali (fotografii, typografii etc) tak, by całość miała nieco ironiczny, kiczowaty wydźwięk. Jest to celowe łamanie zasad kompozycji czy stosowania liternictwa.

Prognozujemy, że trend ten w 2022 roku zostanie jeszcze mocniej rozwinięty. Można się obawiać, że kicz i pstrokacizna wkroczą nam do branży z butami, na szczęście jednak poczucie gustu większości marek idzie w stronę minimalizmu 😉

 

6. 6. Dostępność, WCAG

Dostępność obecnie nie jest tylko trendem w projektowaniu stron internetowych, czy domeną stron użyteczności publicznej, ale praktycznie obowiązkiem każdej szanującej się marki. W XXI wieku, firmy są coraz bardziej świadome świadome konieczności uwzględniania przy projektowaniu swoich witryn osób o odmiennych zdolnościach. To nie tylko kwestia obsługi klienta i doświadczenia użytkownika, ale także wartości, jakie dane przedsiębiorstwo reprezentuje. 

 

7. 7. Tryby dzień - noc, noc - dzień

Wersje dzień – noc w stronach www, zostały ściągnięte niejako od samych aplikacji mobilnych. Ponieważ w dzisiejszych czasach witryny przeglądamy dosłownie o każdej porze dnia i nocy (w sensie: nie tylko w dzień na ekranie komputera w godzinach 8-16) było to niejako naturalną innowacją, jaką należało wdrożyć.

 

Mamy nadzieję, że przedstawione przez nas trendy w tworzeniu stron internetowych w 2022 roku były pomocne!

2013

Design

minimalizm

strony internetowe

trendy

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej