732

Trendy w webdesignie na 2020 rok

Tradycyjnie już, w Nowy Rok wchodzimy z postem opisującym prognozowane i typowane trendy, które w nadchodzących 12 miesiącach będą najważniejsze i które dobrze znać.
Najnowsze tendencje i mody w projektowaniu i wdrażaniu stron internetowych są dla branży o tyle ważne, że determinują pewne rozwiązania, które po jakimś czasie, jeśli się przyjmą uchodzą za standard.

1. Czego możemy się spodziewać w 2020 roku?

Na pewno nie będziemy się uwsteczniać 😀 Świat cały czas idzie do przodu, w Nowym roku dalej będziemy podążać za tendecją “mobile first”, czyli tworzyć strony internetowe z myślą o userach oglądających witryny na urządzeniach mobilnych i to te wersje będziemy traktować jako te główne i najważniejsze. Na potwierdzenie tego trendu, należy pamiętać że już jakiś czas temu ruch mobilny znacznie przewyższył ruch desktopowy.

 

Następnie, bardzo ważne będzie optymalizacja – czyli tylko zoptymalizowane i szybkie aplikacje, strony www czy sklepy online będą mieć rację bytu. Algorytmy Google obecnie już nie wspierają i nie promują witryn, które posiadają przestarzały kod, nie mają wersji responsywnych czy – o zgrozo – są stworzone jeszcze w technologii Flash.

 

Kolejnym trendem z poprzednich lat, będzie dobrze znany nam z social mediów – brak paginacji. To proste rozwiązanie, które już weszło do kanonu tworzenia stron internetowych polega na ładowaniu następnych treści w tle – dzięki temu użytkownik nie musi przełączać się pomiędzy podstronami.

 

2. Tyle z “poprzednich” trendów. Co nowego zobaczymy?

Hitem ostatnich miesięcy jest… scroll w bok oraz efekt marquee, czyli pływanie tekstu w płaszczyźnie poziomej. Takie wykorzystanie wizualnych zabiegów nadaje projektowanych witrynom lekkości – przy oszczędnym i minimalnym stylu wypadają bardzo nowocześnie i elegancko zarazem.

 

Kolejny trend: mocne odcięcia, brak cieni i iście surowy design. Na pierwszy rzut oka przypominający wręcz excellowe tabelki, przedzielone czarnymi liniami. Plus postawienie na maksimum kontrastu kolorystycznego. Takie zabiegi często stosowane są w sklepach online z odzieżą lub obuwiem, które dzięki tak oszczędnej i surowej formie graficznej mogą eksponować swoje kolekcje i produkty – bardzo dobrze tu wyglądają produktowe fotografie.

 

Na przestrzeni ostatniego roku coraz częściej mieliśmy do wyboru: tryb dzienny i nocny – nie tylko jeśli chodzi o oprogramowanie smartfonów czy portali social media. Coraz częściej takie rozwiązania widzimy na stronach www.

 

Coraz częściej będziemy także widzieć animowane loga – a im prostsze tym lepsze. I wcale nie mamy tu na myśli animacji rodem z Marvela, a raczej delikatne i nieznaczące ruchy, które “będą robić robotę”

 

Kolejnym ciekawym trendem w samej stricte grafice, jest oparcie layoutu strony www na jednej, dużej fotografii i budowanie wokół niej całego designu. Oczywiście znacząca tu jest także odpowiednio dobrana i wyważona typografia, jednak połączenie tych dwóch rozwiązań może dawać naprawdę oszałamiające efekty.

732

optymalizacja

strony internetowe

trendy

Web Design

Czytaj również

786

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www

Porzucone koszyki, niskie wskaźniki odwiedzin stron www. Porzucone koszyki co częsty problem sklepów internetowych. Krótkie i “bezefektywne” wizyty na stronach internetowych odbiorców to problem, z którym każdy właściciel firmy stara się radzić na swój sposób. W dzisiejszym artykule opiszemy trochę szerzej przyczyny, skutki i poradzimy, choć w niewielkim stopniu, jak z tym walczyć.

Czytaj dalej

Jak pisać teksty na stronę www?
548

Jak pisać teksty na stronę www?

Jak pisać teksty na stronę www? Ruch i zasięg = równa się pieniądze. Wiadomo, nie od dziś. Sęk w tym, że żeby był zasięg i ruch nie wystarczy opublikować strony www w Internecie i czekać na przypływ milionów na konto. To niestety tak nie działa – potrzebna jest wiedza, czas oraz oczywiście inwestycje na to, by nowo powstała witryna zaczęła na siebie zarabiać. 

 

Czytaj dalej