1700

Trendy w webdesignie na 2020 rok

Trendy w webdesignie na 2020 rok

Tradycyjnie już, w Nowy Rok wchodzimy z postem opisującym prognozowane i typowane trendy, które w nadchodzących 12 miesiącach będą najważniejsze i które dobrze znać.
Najnowsze tendencje i mody w projektowaniu i wdrażaniu stron internetowych są dla branży o tyle ważne, że determinują pewne rozwiązania, które po jakimś czasie, jeśli się przyjmą uchodzą za standard.

1. Czego możemy się spodziewać w 2020 roku?

Na pewno nie będziemy się uwsteczniać 😀 Świat cały czas idzie do przodu, w Nowym roku dalej będziemy podążać za tendecją “mobile first”, czyli tworzyć strony internetowe z myślą o userach oglądających witryny na urządzeniach mobilnych i to te wersje będziemy traktować jako te główne i najważniejsze. Na potwierdzenie tego trendu, należy pamiętać że już jakiś czas temu ruch mobilny znacznie przewyższył ruch desktopowy.

 

Następnie, bardzo ważne będzie optymalizacja – czyli tylko zoptymalizowane i szybkie aplikacje, strony www czy sklepy online będą mieć rację bytu. Algorytmy Google obecnie już nie wspierają i nie promują witryn, które posiadają przestarzały kod, nie mają wersji responsywnych czy – o zgrozo – są stworzone jeszcze w technologii Flash.

 

Kolejnym trendem z poprzednich lat, będzie dobrze znany nam z social mediów – brak paginacji. To proste rozwiązanie, które już weszło do kanonu tworzenia stron internetowych polega na ładowaniu następnych treści w tle – dzięki temu użytkownik nie musi przełączać się pomiędzy podstronami.

 

2. Tyle z “poprzednich” trendów. Co nowego zobaczymy?

Hitem ostatnich miesięcy jest… scroll w bok oraz efekt marquee, czyli pływanie tekstu w płaszczyźnie poziomej. Takie wykorzystanie wizualnych zabiegów nadaje projektowanych witrynom lekkości – przy oszczędnym i minimalnym stylu wypadają bardzo nowocześnie i elegancko zarazem.

 

Kolejny trend: mocne odcięcia, brak cieni i iście surowy design. Na pierwszy rzut oka przypominający wręcz excellowe tabelki, przedzielone czarnymi liniami. Plus postawienie na maksimum kontrastu kolorystycznego. Takie zabiegi często stosowane są w sklepach online z odzieżą lub obuwiem, które dzięki tak oszczędnej i surowej formie graficznej mogą eksponować swoje kolekcje i produkty – bardzo dobrze tu wyglądają produktowe fotografie.

 

Na przestrzeni ostatniego roku coraz częściej mieliśmy do wyboru: tryb dzienny i nocny – nie tylko jeśli chodzi o oprogramowanie smartfonów czy portali social media. Coraz częściej takie rozwiązania widzimy na stronach www.

 

Coraz częściej będziemy także widzieć animowane loga – a im prostsze tym lepsze. I wcale nie mamy tu na myśli animacji rodem z Marvela, a raczej delikatne i nieznaczące ruchy, które “będą robić robotę”

 

Kolejnym ciekawym trendem w samej stricte grafice, jest oparcie layoutu strony www na jednej, dużej fotografii i budowanie wokół niej całego designu. Oczywiście znacząca tu jest także odpowiednio dobrana i wyważona typografia, jednak połączenie tych dwóch rozwiązań może dawać naprawdę oszałamiające efekty.

1700

optymalizacja

strony internetowe

trendy

Web Design

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej