Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje. Jakie są strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej i jaka jest turystyka online?

Kapryśna branża hotelarska

Dlaczego kapryśna? Głównie, dzięki portalu Booking – w dzisiejszych czasach nie wszyscy hotelarze decydują się na własną, odrębną stronę www, w myśl zasady, że Booking napędza rezerwacje pobytów, więc po co im osobna witryna. Jest w tym trochę ślepa uliczka, ponieważ nawet najwyżej oceniane miejsca na Bookingu nie są w żaden sposób pozycjonowane w przeglądarce Google. Tak więc, każdy kto “naciął się” na ten sposób myślenia, szybko jednak pokornie wraca do tematu strony internetowej.

1. Strona www dla hoteli, pensjonatów, zajazdów - jaka powinna być?

Na to pytanie nie odpowiemy, jednoznacznie, jak zwykle, bo jak wiadomo, wszystko zależy od potrzeb i wymagań klientów, jednak poniżej przedstawiamy najważniejsze elementy, które taka witryna powinna zawierać, by znaleźć się w kategorii “dobra strona www hotelu”

2. System rezerwacji - - na stronie www dla branży hotelarskiej i turystycznej to atut. 

To, co wyróżnia strony baz noclegowych – to oczywiście system rezerwacji pokoi i apartamentów. Oczywiście, można to robić tylko i wyłącznie przez booking lub inny tego typu portal, jednak posiadanie własnego systemu rezerwacji będzie tutaj mocnym aututem zwiększającym autentyczność i rzetelność.

Głównym zadaniem takich systemów jest jest umożliwienie rezerwacji noclegów online przez stronę internetową oraz portale. Dzięki wygodnemu w obsłudze kalendarzowi gość natychmiast otrzymuje odpowiedzi na pytania dotyczące dostępności, ceny oraz warunków zakwaterowania, a także w ciągu kilku minut zarezerwuje nocleg. Taki mechanizm może zostać napisany przez deweloperów od zera, lub można posiłkować się gotowymi rozwiązaniami, odpowiednio je modyfikując i dostosowując do swoich potrzeb.

Nie bez znaczenia jest bardzo ważny aspekt – dobrej jakości UX/UI! Naszym zadaniem jest szybkie i proste poprowadzenie klienta do finalizacji rezerwacji pobytu – nie możemy więc przesadzać tu z ozdobnikami, animacjami czy przesytem form graficznych, które odciągną uwagę od clue.

Musimy również pamiętać, że wciąż rośnie liczba użytkowników korzystających z internetu poprzez urządzenia mobilne, tak więc panel rezerwacji powinien działać także, albo – przede wszystkim! – na urządzeniach mobilnych.

3. Graficznie rzecz biorąc…

W zależności od specyfiki hotelu, jedne będą chciały chwalić się od pierwszego slajdu przepięknymi zdjęciami wnętrz, saun, basenów czy stref komfortu ze SPA, a inne – otoczeniem – ogrodami, zewnętrznymi parkami, placami zabaw i innymi udogodnieniami. Odpowiedni materiał wizualny będzie naszym największym atutem, tak więc zdecydowanie warto inwestować tutaj w profesjonalne sesje zdjęciowe i modeli.

Za pomocą prostych zabiegów graficznych, doboru kolorystyki oraz zdjęć, możemy nadać całości bardzo eleganckiej, schludnej i użytecznej formym która zapadnie w pamięć każdemu potencjalnego gościowi.

4. Uwaga na pułapki!

Bardzo często właściciele mniejszych pensjonatów czy hosteli bardzo chcą wyglądać “ponad stan”, jak np. hotel X, który ma standard 5-ciu gwiazdek… Oczywiście jest to możliwe, jednak należy wtedy zadać pytanie, jak będzie się czuł gość, który będzie oczekiwał wyposażenia i wystroju hotelu wielogwiazdkowego, a w realnym świecie otrzyma znacznie niższą jakość usług. Takie decyzje nie są łatwe, można minimalnym kosztem próbować obrabiać zdjęcia, chcąc wydobyć z nich jak najwięcej, nie mniej jednak – musimy być świadomi realnych warunków.

 

5. Kontakt

Niezależnie od tego, jak skrupulatnie podejdziemy do kwestii umieszczenia niezbędnych informacji w formie FAQ, większość potencjalnych gości będzie miała dodatkowe pytania. 

Możemy w kilka sposobów ułatwić komunikację:

 

  1. Zakładka kontakt – jest jedną z najczęściej odwiedzanych podstron. Musimy zamieścić tam wszystkie dane teleadresowe, adres e-mail, mapkę dojazdu (najlepiej zintegrowaną z Google Maps) oraz formularz kontaktowy.
  2. Czat – obsługiwany przez recepcjonistów albo pracowników działu rezerwacji stanowi doskonałą formę szybkiej komunikacji z osobami potencjalnie zainteresowanymi pobytem u nas.
  3. Rozmowa telefoniczna – obsługuje plugin umożliwiający wpisanie numeru telefonu przez klienta to doskonała forma na inicjację kontaktu telefonicznego z recepcją.
  4. Messenger – Facebook naturalnie, stanowi bardzo ważny kanał sprzedażowy, dlatego nie można zapominać o umieszczeniu na stronie WWW hotelu wtyczki do popularnego komunikatora.

6. Nie tylko hotele!

Oczywiście systemy rezerwacji i elegancki design nie jest przeznaczony tylko dla ekskluzywnych hoteli. Swoją ofertę dedykujemy także wszelkim pensjonatom, hostelom, agrotyrystykom, apartamentom na wynajem, schroniskom młodzieżowym i wszelkim innym placówkom, które oferują bazę noclegową.

Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem bądź odświeżeniem strony www dla swojego hotelu lub pesjonatu, zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich przyszłych gości.

strony dla branży hotelarskiej

strony interentowe

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1282

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1191

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej