Logo - WEBLOG - Website Style - Tworzenie stron www
546

Ukrywanie lajków na Facebooku

1. Jak podają różne źródła, Facebook zastanawia się nad wprowadzeniem zmiany w jednej ze swoich najbardziej rozpoznawalnych funkcji.

Ma to uchronić użytkowników przed zazdrością i porównywaniem się z innymi a także stanami depresyjnymi. Jak podaje portal techcrunch.com, Facebook zastanawia się nad ukryciem licznika „Lubię to”. Tym samym chce dołączyć do Instagrama, który już sprawdzał jakiś czas temu tę funkcję w siedmiu krajach. Użytkownicy w tych krajach widzą niepełną liczbę polubień zdjęcia, ale kilka nazwisk wspólnych znajomych, którzy także zareagowali na daną fotografię.

2. Jak takie działania są argumentowane?

Po pierwsze, ta zmiana ma utrudnić użytkownikom porównywanie się z innymi. „Wyścig o lajki” ma działać na niektóre osoby na tyle destrukcyjnie, że może prowadzić do problemów z samoakceptacją, stanów depresyjnych i złego samopoczucia, jeśli ich zdjęcie lub post nie uzyska odpowiedniej liczby polubień. Instagram testował już ukrywanie liczby polubień w Kanadzie, Brazylii, Australii, Nowej Zelandii, Włoszech, Irlandii i Japonii. Sam użytkownik widzi, jak dużo polubień uzyskało jego zdjęcie, jednak pozostali użytkownicy nie mają już wglądu w tę wartość.

 

Po drugie w ten sposób Facebook chce ukrócić autocenzurę, czyli usuwanie postów, które według danego użytkownika zyskały zbyt małą popularność. Taka decyzja portalu może być spowodowana zmniejszającą się liczbą zdjęć publikowanych na Facebooku. Więcej fotografii, tzw. codziennych, udostępnianych jest obecnie za pośrednictwem Instagrama i Snapchata. Ukrycie „polubień” to bez wątpienia mocno kontrowersyjny zabieg, jednak biorąc pod uwagę ostatnie badania, wszystko wskazuje, że może to pozytywnie wpłynąć na zdrowie psychiczne wielu użytkowników.

3. Jak taka rewolucja może wpłynąć na firmy korzystające z płatnych reklam?

Z czysto racjonalnego punktu widzenia raczej nie ma się czego obawiać, jednak należy zdać sobie sprawę, że ukryte “lajki” będą mieć na zachowanie odbiorców promowanych treści. Jak pokazują badania, interakcje użytkowników mają ogromne znaczenie oraz generaują akcje dzięki znajomym odbiorcy. Niemal 50% pytanych deklaruje, że jest bardziej skłonna do dokonania zakupu towaru marki, z którą kontakt na Facebooku nawiązał któryś z ich znajomych, a ponad 60% chętniej pozostawi reakcję pod takim postem.

 

 

 

Dowiedz się więcej…

546

Ukrywanie lajków na Facebooku

Czytaj również

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?
756

4 porady jak zadbać o swoją stronę na Wordpressie - czyli co w CMS piszczy?

Jak wiadomo, WordPress stał się kompleksowym narzędziem do budowania stron www, które daje praktycznie nieograniczone możliwości.

Opensorce’owość systemu, z biegiem lat pozwoliła na regularne rozwijanie funkcjonalności i użyteczności, dzięki czemu, dziś – WordPress bije na głowę wszystkie inne cms’y, pozostając niekwestionowanym liderem w systemach do zarządzania treścią.

 

Czytaj dalej

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej
767

Turystyka online - strony www dla branży hotelarskiej i turystycznej

Lipiec i sierpień to czas urlopów. W dobie portalu Booking coraz łatwiej jest zarezerwować wymarzoną miejscówkę na letni odpoczynek. Opinie z serwisu i ilość otrzymywanych “gwiazdek” są tym, czym dla restauratora są gwiazdki Michelline’a 🙂

Każdy szanujący się hotel, pensjonat czy zajazd nie przechodzi obojętnie także obok tematu strony internetowej. Obecnie, można powiedzieć, że witryny wszystkich znanych hoteli to czysta elegancja, styl odpowiadający specyfice bazy noclegowej oraz bardzo wysmakowany design. Jako grafików – bardzo nas to cieszy, a podglądanie nowych realizacji z tej branży zawsze inspiruje.

Czytaj dalej