1539

Ukrywanie lajków na Facebooku

Ukrywanie lajków na Facebooku

1. Jak podają różne źródła, Facebook zastanawia się nad wprowadzeniem zmiany w jednej ze swoich najbardziej rozpoznawalnych funkcji.

Ma to uchronić użytkowników przed zazdrością i porównywaniem się z innymi a także stanami depresyjnymi. Jak podaje portal techcrunch.com, Facebook zastanawia się nad ukryciem licznika „Lubię to”. Tym samym chce dołączyć do Instagrama, który już sprawdzał jakiś czas temu tę funkcję w siedmiu krajach. Użytkownicy w tych krajach widzą niepełną liczbę polubień zdjęcia, ale kilka nazwisk wspólnych znajomych, którzy także zareagowali na daną fotografię.

2. Jak takie działania są argumentowane?

Po pierwsze, ta zmiana ma utrudnić użytkownikom porównywanie się z innymi. „Wyścig o lajki” ma działać na niektóre osoby na tyle destrukcyjnie, że może prowadzić do problemów z samoakceptacją, stanów depresyjnych i złego samopoczucia, jeśli ich zdjęcie lub post nie uzyska odpowiedniej liczby polubień. Instagram testował już ukrywanie liczby polubień w Kanadzie, Brazylii, Australii, Nowej Zelandii, Włoszech, Irlandii i Japonii. Sam użytkownik widzi, jak dużo polubień uzyskało jego zdjęcie, jednak pozostali użytkownicy nie mają już wglądu w tę wartość.

 

Po drugie w ten sposób Facebook chce ukrócić autocenzurę, czyli usuwanie postów, które według danego użytkownika zyskały zbyt małą popularność. Taka decyzja portalu może być spowodowana zmniejszającą się liczbą zdjęć publikowanych na Facebooku. Więcej fotografii, tzw. codziennych, udostępnianych jest obecnie za pośrednictwem Instagrama i Snapchata. Ukrycie „polubień” to bez wątpienia mocno kontrowersyjny zabieg, jednak biorąc pod uwagę ostatnie badania, wszystko wskazuje, że może to pozytywnie wpłynąć na zdrowie psychiczne wielu użytkowników.

3. Jak taka rewolucja może wpłynąć na firmy korzystające z płatnych reklam?

Z czysto racjonalnego punktu widzenia raczej nie ma się czego obawiać, jednak należy zdać sobie sprawę, że ukryte “lajki” będą mieć na zachowanie odbiorców promowanych treści. Jak pokazują badania, interakcje użytkowników mają ogromne znaczenie oraz generaują akcje dzięki znajomym odbiorcy. Niemal 50% pytanych deklaruje, że jest bardziej skłonna do dokonania zakupu towaru marki, z którą kontakt na Facebooku nawiązał któryś z ich znajomych, a ponad 60% chętniej pozostawi reakcję pod takim postem.

 

 

 

Dowiedz się więcej…

1539

Ukrywanie lajków na Facebooku

Czytaj również

1091

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2333

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej