832

Ukrywanie lajków na Facebooku

1. Jak podają różne źródła, Facebook zastanawia się nad wprowadzeniem zmiany w jednej ze swoich najbardziej rozpoznawalnych funkcji.

Ma to uchronić użytkowników przed zazdrością i porównywaniem się z innymi a także stanami depresyjnymi. Jak podaje portal techcrunch.com, Facebook zastanawia się nad ukryciem licznika „Lubię to”. Tym samym chce dołączyć do Instagrama, który już sprawdzał jakiś czas temu tę funkcję w siedmiu krajach. Użytkownicy w tych krajach widzą niepełną liczbę polubień zdjęcia, ale kilka nazwisk wspólnych znajomych, którzy także zareagowali na daną fotografię.

2. Jak takie działania są argumentowane?

Po pierwsze, ta zmiana ma utrudnić użytkownikom porównywanie się z innymi. „Wyścig o lajki” ma działać na niektóre osoby na tyle destrukcyjnie, że może prowadzić do problemów z samoakceptacją, stanów depresyjnych i złego samopoczucia, jeśli ich zdjęcie lub post nie uzyska odpowiedniej liczby polubień. Instagram testował już ukrywanie liczby polubień w Kanadzie, Brazylii, Australii, Nowej Zelandii, Włoszech, Irlandii i Japonii. Sam użytkownik widzi, jak dużo polubień uzyskało jego zdjęcie, jednak pozostali użytkownicy nie mają już wglądu w tę wartość.

 

Po drugie w ten sposób Facebook chce ukrócić autocenzurę, czyli usuwanie postów, które według danego użytkownika zyskały zbyt małą popularność. Taka decyzja portalu może być spowodowana zmniejszającą się liczbą zdjęć publikowanych na Facebooku. Więcej fotografii, tzw. codziennych, udostępnianych jest obecnie za pośrednictwem Instagrama i Snapchata. Ukrycie „polubień” to bez wątpienia mocno kontrowersyjny zabieg, jednak biorąc pod uwagę ostatnie badania, wszystko wskazuje, że może to pozytywnie wpłynąć na zdrowie psychiczne wielu użytkowników.

3. Jak taka rewolucja może wpłynąć na firmy korzystające z płatnych reklam?

Z czysto racjonalnego punktu widzenia raczej nie ma się czego obawiać, jednak należy zdać sobie sprawę, że ukryte “lajki” będą mieć na zachowanie odbiorców promowanych treści. Jak pokazują badania, interakcje użytkowników mają ogromne znaczenie oraz generaują akcje dzięki znajomym odbiorcy. Niemal 50% pytanych deklaruje, że jest bardziej skłonna do dokonania zakupu towaru marki, z którą kontakt na Facebooku nawiązał któryś z ich znajomych, a ponad 60% chętniej pozostawi reakcję pod takim postem.

 

 

 

Dowiedz się więcej…

832

Ukrywanie lajków na Facebooku

Czytaj również

Luksusowe strony internetowe
1118

Luksusowe strony internetowe - nie wszystko złoto co się świeci

Luksusowe strony internetowe mają za zadanie zaprezentować markę i jej produkty lub usługi w ekskluzywny sposób. Projektowanie takich stron wymaga uwzględnienia najnowszych trendów w projektowaniu interfejsów oraz dbałości o najdrobniejsze detale. 

W dzisiejszym artykule skupimy się na niuansach i szczegółach, które determinują “luksusowość” stron internetowych.

 

Czytaj dalej

Black Friday i kampanie reklamowe w 2023 roku
1119

Black Friday i kampanie reklamowe w 2023 roku

Black Friday i kampanie reklamowe w 2023 roku. Co prawda listopad dopiero się zaczął. Wymyślenie, wykreowanie i zaplanowanie odpowiedniej kampanii na koniec miesiąca, gdy przypada Black Friday, jest na ustach wszystkich, którzy zajmują się marketingiem.

 

Trzeci kwartał roku to czas, gdy marketingowe kalendarze zapełniają się wyjątkowo intensywnie – a sezon najbardziej wzmożonych działań przed świętami, sylwestrem i całym zakupowym sezonem otwiera właśnie black friday.

W dzisiejszym wpisie zbierzemy i opiszemy najlepsze i najbardziej efektywne kampanie. 

 

Czytaj dalej