925

Ustawa krajobrazowa

1. Dzisiejszy temat jest stricte estetyczny, skierowany głównie do grafików, którym nie jest obojętna przestrzeń, którą codziennie mijają w drodze z i do pracy. Co nie zmienia faktu, że estetyka przestrzeni miejskiej dotyczy nas wszystkich.

Ponieważ, jak wiadomo, lubimy rzeczy ładne i dobrze zaprojektowane, dziś skupimy się na ustawa krajobrazowa, przygotowanej dla Sopotu, której przewodnik znaleźć można pod linkiem: PRZEJDŹ której to plik ustawy został przygotowany bardzo starannie, estetycznie i w poszanowaniu stylistyki sopockiej architektury. Należy też dodać, że Sopot jako jedno z pierwszych miast w Trójmieście doczekał się publikacji przez wojewodę uchwały krajobrazowej.

2. Czym w ogóle jest ustawa krajobrazowa?

Sopocka uchwała znacząco ogranicza użycie reklam w formie bilbordów, reklam wielkopowierzchniowych na budynkach oraz banerów. W dalszym ciągu praktycznie na całym obszarze miasta dopuszczone będą reklamy w wiatach przystankowych oraz na słupach ogłoszeniowych.
Celem uchwały krajobrazowej jest wyznaczenie norm, które nie tylko uporządkują obszar miasta, ale będą również wyznacznikiem działań dla przyszłych projektów architektonicznych. Dzięki wprowadzeniu w życie zasad uchwały krajobrazowej uzyskamy spójny i czysty wizerunek miasta, niezakłócony nachalną, krzykliwą reklamą, co pozwoli na podniesienie wartości wizualnej i estetycznej sopockiej przestrzeni miejskiej.

 

Zespół urbanistyczno-krajobrazowy miasta Sopotu wpisany jest do rejestru zabytków województwa pomorskiego decyzją nr 936 z dnia 12.02.1979 r. Dlatego wymaga szczególnej dbałości o estetykę przestrzeni miejskiej. Według tzw. ustawy krajobrazowej krajobraz priorytetowy to krajobraz szczególnie cenny dla społeczeństwa ze względu na swoje wartości przyrodnicze, kulturowe, historyczne, architektoniczne, urbanistyczne, ruralistyczne lub estetyczno-widokowe i jako taki wymagający zachowania lub określenia zasad i warunków jego kształtowania.

 

Wracając do Katalogu dobrych praktyk dla Sopotu, został on przygotowany w oparciu o wytyczne z ustawy krajobrazowej, nie stanowi to jednak spisu ograniczeń, a tylko zaleceń. Zawiera procedury dotyczące sytuowania reklam, obiektów małej architektury i ogrodzeń dla całego obszaru miasta.

925

estetyka

grafika

Ustawa krajobrazowa

Czytaj również

Wykorzystanie storytellingu na stronach www
1808

Wykorzystanie storytellingu na stronach www

Wykorzystanie storytellingu na stronach www. Storytelling to pojęcie, które jest powszechnie znane w branży graficznej, a które, mamy wrażenie – wciąż jest zbyt mało poznane przez klientów.

 

Storytelling, czyli “opowieść”, który zaciekawi odbiorcę.  U podstaw tego terminu leży poprawnie skonstruowany storytelling. Ty opowiadasz coś swojemu użytkownikowi, a on realnie angażuje się w historię.  Jego mózg stara się przewidzieć, co nastąpi dalej. Jest to idealna sytuacja dla obu stron ze względu na zsynchronizowanie i zaangażowanie w relację i komunikację.

Czytaj dalej

Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku
1059

Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku

Rozwiązania dla platform internetowych w 2023 roku. Wszyscy wiemy, że wdrożenie dowolnego biznesu e-commerce, strony usługowej lub innej dowolnej platformy online. Wymaga odpowiedniej strategii, składającej się z kilku kluczowych elementów, uwzględniających technologię, UI/UX, marketing i SEO. Wszystko wydaje się nam całkiem logiczne i proste, gdy nie przychodzi do realizacji założeń i strategii. 

Czytaj dalej