01-13 321

Ustawa krajobrazowa

Ustawa krajobrazowa

01-13 321

Dzisiejszy temat jest stricte estetyczny, skierowany głównie do grafików, którym nie jest obojętna przestrzeń, którą codziennie mijają w drodze z i do pracy. Co nie zmienia faktu, że estetyka przestrzeni miejskiej dotyczy nas wszystkich.

Ponieważ, jak wiadomo, lubimy rzeczy ładne i dobrze zaprojektowane, dziś skupimy się na ustawie krajobrazowej, przygotowanej dla Sopotu, której przewodnik znaleźć można pod linkiem: https://s-trojmiasto.pl/download/pp/katalog_dobrych_praktyk_sopot.pdf której to plik ustawy został przygotowany bardzo starannie, estetycznie i w poszanowaniu stylistyki sopockiej architektury. Należy też dodać, że Sopot jako jedno z pierwszych miast w Trójmieście doczekał się publikacji przez wojewodę uchwały krajobrazowej.

Czym w ogóle jest ustawa krajobrazowa?

Sopocka uchwała znacząco ogranicza użycie reklam w formie bilbordów, reklam wielkopowierzchniowych na budynkach oraz banerów. W dalszym ciągu praktycznie na całym obszarze miasta dopuszczone będą reklamy w wiatach przystankowych oraz na słupach ogłoszeniowych. Celem uchwały krajobrazowej jest wyznaczenie norm, które nie tylko uporządkują obszar miasta, ale będą również wyznacznikiem działań dla przyszłych projektów architektonicznych. Dzięki wprowadzeniu w życie zasad uchwały krajobrazowej uzyskamy spójny i czysty wizerunek miasta, niezakłócony nachalną, krzykliwą reklamą, co pozwoli na podniesienie wartości wizualnej i estetycznej sopockiej przestrzeni miejskiej.

Zespół urbanistyczno-krajobrazowy miasta Sopotu wpisany jest do rejestru zabytków województwa pomorskiego decyzją nr 936 z dnia 12.02.1979 r. Dlatego wymaga szczególnej dbałości o estetykę przestrzeni miejskiej. Według tzw. ustawy krajobrazowej krajobraz priorytetowy to krajobraz szczególnie cenny dla społeczeństwa ze względu na swoje wartości przyrodnicze, kulturowe, historyczne, architektoniczne, urbanistyczne, ruralistyczne lub estetyczno-widokowe i jako taki wymagający zachowania lub określenia zasad i warunków jego kształtowania.

Wracając do Katalogu dobrych praktyk dla Sopotu, został on przygotowany w oparciu o wytyczne z ustawy krajobrazowej, nie stanowi to jednak spisu ograniczeń, a tylko zaleceń. Zawiera procedury dotyczące sytuowania reklam, obiektów małej architektury i ogrodzeń dla całego obszaru miasta.

Filmy

X

06-27 367

Realizacja strony www Auto Planeta

X

06-24 543

Website Style - Team

X

06-24 643

Website Style - Park Naukowo Technologiczny Gdynia

COPYRIGHT 2011 - 2020 ALL RIGHTS RESERVED