1292

Ustawa krajobrazowa

Ustawa krajobrazowa

1. Dzisiejszy temat jest stricte estetyczny, skierowany głównie do grafików, którym nie jest obojętna przestrzeń, którą codziennie mijają w drodze z i do pracy. Co nie zmienia faktu, że estetyka przestrzeni miejskiej dotyczy nas wszystkich.

Ponieważ, jak wiadomo, lubimy rzeczy ładne i dobrze zaprojektowane, dziś skupimy się na ustawa krajobrazowa, przygotowanej dla Sopotu, której przewodnik znaleźć można pod linkiem: PRZEJDŹ której to plik ustawy został przygotowany bardzo starannie, estetycznie i w poszanowaniu stylistyki sopockiej architektury. Należy też dodać, że Sopot jako jedno z pierwszych miast w Trójmieście doczekał się publikacji przez wojewodę uchwały krajobrazowej.

2. Czym w ogóle jest ustawa krajobrazowa?

Sopocka uchwała znacząco ogranicza użycie reklam w formie bilbordów, reklam wielkopowierzchniowych na budynkach oraz banerów. W dalszym ciągu praktycznie na całym obszarze miasta dopuszczone będą reklamy w wiatach przystankowych oraz na słupach ogłoszeniowych.
Celem uchwały krajobrazowej jest wyznaczenie norm, które nie tylko uporządkują obszar miasta, ale będą również wyznacznikiem działań dla przyszłych projektów architektonicznych. Dzięki wprowadzeniu w życie zasad uchwały krajobrazowej uzyskamy spójny i czysty wizerunek miasta, niezakłócony nachalną, krzykliwą reklamą, co pozwoli na podniesienie wartości wizualnej i estetycznej sopockiej przestrzeni miejskiej.

 

Zespół urbanistyczno-krajobrazowy miasta Sopotu wpisany jest do rejestru zabytków województwa pomorskiego decyzją nr 936 z dnia 12.02.1979 r. Dlatego wymaga szczególnej dbałości o estetykę przestrzeni miejskiej. Według tzw. ustawy krajobrazowej krajobraz priorytetowy to krajobraz szczególnie cenny dla społeczeństwa ze względu na swoje wartości przyrodnicze, kulturowe, historyczne, architektoniczne, urbanistyczne, ruralistyczne lub estetyczno-widokowe i jako taki wymagający zachowania lub określenia zasad i warunków jego kształtowania.

 

Wracając do Katalogu dobrych praktyk dla Sopotu, został on przygotowany w oparciu o wytyczne z ustawy krajobrazowej, nie stanowi to jednak spisu ograniczeń, a tylko zaleceń. Zawiera procedury dotyczące sytuowania reklam, obiektów małej architektury i ogrodzeń dla całego obszaru miasta.

1292

estetyka

grafika

Ustawa krajobrazowa

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1280

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1189

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej