1686

UX a Pozycjonowanie

UX a pozycjonowanie

1. User experience, UX (doświadczenie użytkownika) – całość wrażeń, jakich doświadcza użytkownik podczas korzystania z produktu interaktywnego.

Projektowanie user experience (ang. user experience design) to projektowanie produktów interaktywnych ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom pozytywnych doświadczeń. Produkt powinien prezentować się w sposób atrakcyjny dla użytkownika, być funkcjonalny, użyteczny by korzystanie z niego powinno sprawiać przyjemność i dawać satysfakcję.

Należy zadać sobie pytanie, czy UX ma bezpośredni wpływ na pozycję naszej strony w przeglądarkach. Oczywiście to, jakie czynniki wpływają na pozycję strony www nie jest kwestią stałą – czynników rankingowych jest bardzo dużo, toteż raz przyjęta strategia za kilka miesięcy może się okazać zupełnie nietrafioną.

Na doświadczenie użytkowników składa się wiele czynników takich jak użyteczność, design czy dostępność strony www. Ostatnie lata pokazały, iż UX w pozycjonowaniu jest nie tylko dodatkiem, co wiodącym trendem. Potwierdza to oficjalne stanowisko Google. Wyszukiwarka Google jest przede wszystkim dla użytkowników, zatem naturalną koleją rzeczy jest wzięcie pod uwagę ich doświadczeń i związanych z nimi potrzeb.

2. Na co więc zwrócić uwagę projektując stronę www?

3. Po pierwsze: nawigacja.

Oczywiście zawartość, ułożenie menu a także jego wygląd są uzależnione od tego z jaką stroną mamy do czynienia. . Menu jak i cała nawigacja ma za zadanie pomóc użytkownikowi w odnalezieniu szukanych informacji oraz pokazaniu gdzie aktualnie znajduje się na stronie. Poprawnie skonstruowana nawigacja nie tylko ułatwia poruszanie się po naszej stronie użytkownikom, ale także robotom Google, przyspieszając indeksowanie się podstron.

4. Po drugie: design:

Dobrze zaprojektowany wygląd strony www, to kolejny czynnik budujący pozytywne doświadczenia użytkownika, a także pozytywne skojarzenia z samą marką.

5. Po trzecie: Responsywność.

Obecnie dopasowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych – tabletów czy smart fonów, to absolutna konieczność. Tworząc nie responsywną stronę narażamy się na brak indeksowania przez Google a także niemożliwość nawigowania strony na urządzeniach mobilnych.

6. Po czwarte: czas ładowania strony www.

Ten czynnik także ma wpływ na pozycję strony w przeglądarkach. Długo ładująca się strona internetowa jest przyczyną wielu odrzuceń zarówno w przypadku korzystania z komputerów czy tabletów. Bardzo często taka sytuacja wywołana jest ogromnej wielkości zdjęciami, plikami PDF, lub filmikami. Należy więc dbać o optymalizację plików wgrywanych na stronę.

7. Po piąte: słowa kluczowe.

Dobre praktyki UX w pozycjonowaniu mówią, że należy w tekstach możliwie jak najbardziej logicznie i naturalnie używać słów będących frazami kluczowymi. Kolejne wprowadzane przez Google algorytmy zdecydowanie weryfikują czy słowa kluczowe są adekwatne do zamieszczonej na podstronie treści. Treści powinny wyrażać najważniejsze informacje, napisane poprawnym i zwięzłym językiem. Blok tekstu z powtarzającymi się słowami kluczowymi nie spodoba się ani robotom Google ani użytkownikowi. Dobrze skonstruowany tekst z nagłówkami, pogrubieniami będzie łatwy i w szybki w czytaniu.

Dowiedz się więcej…

1686

Design

pozycjonowanie

strony www

UX

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej