UX i aplikacje mobilne w 2019 roku

UX i aplikacje mobilne w 2019 roku

Mimo, że zaczął się luty, pozostajemy w temacie trendów na 2019 rok i prognoz, jak będą wyglądać aplikacje mobilne. Ostatnie kwartały były bardzo intensywne dla webdesignerów i specjalistów od UX. Obecny rok zapowiada się równie intensywnie, na co wskazują wiodące trendy w zakresie designu aplikacji web i mobile. Przewidujemy kilka kluczowych kierunków, w których będzie szedł styl projektowania i funkcjonalności tworzonych w 2019 aplikacji.

1. Zaczniemy, mocno przewrotnie, bo od… portalu, który w minionym roku stał się wielką bazą inspiracji i pomysłów, dla każdego, kto trudni się projektowaniem w Internecie.

Mowa oczywiście o Dribble’u, popularnej społecznościówki, dzięki której designerzy mogą publikować swoje prace, pod warunkiem uzyskania wcześniej zaproszenia od innego użytkownika. Zamyka to w pewien sposób społeczność projektantów i ogranicza dostępność dla przeciętnego internauty. Można powiedzieć, że to taki instagram dla designerów.

 

Portal został stworzony do zabawy i inspiracji (stąd nazwa nawiązująca do koszykówki). Dziś jest ważnym miejscem wymiany doświadczeń dla osób pracujących z obrazem. W serwisie przeważają projekty aplikacji mobilnych i webowych, ale można tu również znaleźć ilustracje. Użytkownicy z kontem PRO mogą publikować więcej swoich prac, niż pozostali. 2018 rok był zdecydowanie rokiem portalu Dribble, z perspektywy indywidualnych projektantów, jak i firm szukających tu utalentowanych grafików.

2. Przechodząc do faktycznych nowinek.

W ostatnim czasie sporo aplikacji i portali przeszło redesign, dostosowujący się do najnowszych trendów. Postawiono, znów, na zdecydowane kontrasty i minimalizm – nie od dziś bowiem wiadomo, że największy kontrast czerń/biel jest najbardziej użyteczny, a zarazem elegancki, gdy występuje w… minimum.
Idealnym przykładem jest Massenger Facebooka. Odświeżony komunikator nie ma już nadmiaru koloru niebieskiego – teraz króluje biel i wyrazista typografia. Projektanci Messengera skupili się na głównych funkcjonalnościach aplikacji i dostosowali wygląd tak, aby codzienne korzystanie z niej nie było dla użytkowników męczące, a nadmiar kolorów nie rozpraszał.

 

3. Duże zmiany widać też w serwisach Google – np. w aplikacji Gmail.

Po 4 latach od pierwszej wersji, w 2018 roku Google udostępniło Google Material 2, czyli język projektowania. To zbiór rad i gotowych elementów, które usprawniają pracę zarówno projektantów, jak i deweloperów. Google Material 2 to przede wszystkim większe kontakty, typografia i skupienie na potrzebach użytkowników.

4. Następnym trendem, który także był widoczny już w minionym roku jest fakt, że użytkownicy wolą odwiedzać strony www, a nie profile social media danych firm.

Liczne wycieki danych z portali społecznościowych sprawiły, że internauci coraz częściej wolą oglądać produkty na stronach internetowych i z nich dowiadywać się bieżących informacji. Nie bez znaczenia było też wdrożenie nowych wymogów dotyczących ochrony danych osobowych. Dziś każda strona internetowa dostępna w Unii Europejskiej ma obowiązek informowania użytkowników, w jakim celu przechowuje ich dane. Gdy strona wita od progu informacją, że przechowuje dane to znaczy, że korzysta z pozycjonowania według preferencji i wejść użytkownika. Natomiast, jeżeli strona nie korzysta w algorytmie z pozycjonowania względem ruchu sieciowego użytkownika, to o wykorzystaniu cookies poinformuje niewielki komunikat.

 

Każda firma zdaje sobie sprawę, że posiadanie strony internetowej to nie tylko wizytówka, ale też reklama. Dziś wchodząc na Facebooka firmy, użytkownicy chcą też znaleźć odnośnik do strony mobilnej. Ten element także przekłada się na odbiór danej firmy i pozycję na rynku. Warto zatem inwestować w tę drogę reklamy.

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej