Ekspansja terytorialna i wersje językowe na stronach www

Ekspansja terytorialna i wersje językowe na stronach www

1. Ich skuteczność jest w dużej mierze zależna od liczby odbiorców.

Powszechnie znana jest teza, że zachodnie firmy, szukając oszczędności decydują się na zlecanie swojej działalności firmom, które są po prostu dla nich bardziej konkurencyjne cenowo. Także obecny, europejski brak granic – sfrefa shengen, powoduje większy napływ do naszego kraju zagranicznych przedsiębiorców, którzy będąc na miejscu, chcą zostać obsłużeni przez rodzime firmy.

Z pewnością większość z nich wiedzę o lokalnych dostawcach czerpie z Internetu, dlatego ważne jest by móc przedstawić im ofertę w języku, który będzie dla nich zrozumiały. Niemal standardem jest już przedstawianie swojej oferty czy też treści merytorycznych w języku, który pozwoli zagranicznemu, potencjalnemu klientowi czy kontrahentowi bezproblemowo odczytać naszą ofertę współpracy.

W związku z powyższym, w dobie globalizacji, gdzie Internet zdaje się nie posiadać granic, gdzie prowadzi się biznes praktycznie wszędzie, posiadanie strony internetowej w języku, choćby angielskim, staje się niezbędne.

Ważne jest nie tylko samo tłumaczenie tekstów oraz wklejanie ich na poszczególne wersje językowe, ale także (przede wszystkim) właściwe pozycjonowanie, by możliwie wysoko strona plasowała się w wynikach wyszukiwania w każdym dedykowanym kraju.

Obecnie, rekomendowane jest, by każda wersja językowa była umieszczona na serwerze/hostingu pochodzącym z danego kraju.

Ciekawym rozwiązaniem jest także hurtowe wykupienie wszystkich możliwych domen, z końcówkami krajowymi (pl, com, eu, it, ru, se, nl, de, co.uk itd) postawienie wszystkich wersji na jednym hostingu i monitorowanie ilości wejść z każdej domeny. Przy kolejnym roku, w momencie odnawiania domen możemy wtedy dokonać wyboru i wykupić tylko te adresy, które przyniosły nam najwięcej korzyści.

Innym pomysłem może być utworzenie każdej wersji językowej pod inną subdomeną – np, pl.twojadomena.com. Robot Google traktuje subdomeny jak zupełnie inne domeny, tak więc będą one osobno pozycjonowane na poszczególne kraje.

Najprostsze pomysły są jednak zawsze najlepsze, więc budowanie marki poprzez jedną, główną domenę i sukcesywne podłączanie pod nią wersji językowych wydaje się być najbardziej praktycznym i korzystnym rozwiązaniem.

Dowiedz się więcej…

sklepy internetowe

strony www

wersje językowe

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1144

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1136

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2389

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej