1763

Zachowania klientów w dobie pandemii

Zachowania klientów w dobie pandemii

1. Chcąc nie chcąc, dalej przerabiamy temat pandemii. Trzeba sobie jasno uzmysłowić, że na taki obrót spraw, żaden rząd, żadne państwo czy żaden rynek nie był przygotowany.

Po okresie, pierwszej paniki, gdzie z półek sklepowych znikały w oczach, towary pierwszej potrzeby, takie jak papier toaletowy, makarony i ryż, przyszedł czas na uspokojenie nastrojów, luzowanie obostrzeń i… no właśnie. Co dalej?

2. Według przeprowadzanych badań wynika, że w pierwszej kolejności, nadal kupujemy artykuły spożywcze. Wzrost notują także branże budowlane, meblarskie i wykończeniowe. Dlaczego?

Dlatego, że wiele osób, pracując na home office oraz przebywając na kwarantannie kończy remonty lub wymienia sprzęty domowe.
Nie jest zaskoczeniem, że wzrosty notują także sklepy z zabawkami czy książkami – spędzamy o wiele więcej czasu w domu, często z dziećmi, a jesienna pogoda sprzyja wieczorom przy herbacie i nad dobrą książką czy ebookiem.
Dodatnie wartości słupków na wykresach widać także w przypadku sprzedaży kosmetyków, szeroko pojętego “self-care” z byciem “fit” na czele. Jeśli to tylko możliwe, chętnie korzystamy, choćby online z pomocy trenerów personalnych, czy doradztwa dietetyków. Częstsze przebywanie we własnym domu to także okazja do eksperymentowania w kuchni, także w kwestii zdrowego odżywiania.

 

Co ciekawe, z kolei spadki możemy obserwować w branży artykułów biurowych, szkolnych i papierniczych. Z jednej strony, przejście na zdalny tryb nauki i pracy to pewnie tłumaczy, z drugiej może być to zastanawiające.
O wiele mniejsze jest także zainteresowanie branżą odzieżową i szeroko rozumianymi akcesoriami. Znów – z jednej strony, bycie na kwarantannie (przy dobrym samopoczuciu oczywiście! 🙂 ) i home office sprzyjają surfowaniu po Internecie w poszukiwaniu promocji i okazji, a z drugiej ten sam argument każe jednak oszczędzać fundusze i nie szaleć z finansami “skoro i tak nigdzie nie wychodzimy”.
Co zrozumiałe, mniejsze obroty notują także dealerzy samochodowi, warsztaty i sklepy motoryzacyjne.

3. Jak maluje się przyszłość?

Wszystko zależy od tego jakie wskazania będą pokazywać dobowe zachorowania na COVID-19. W zależności czy w danym kraju zostanie wprowadzony lockdown, większość pytanych, deklaruje, że poza pracą na home office (jeśli takowa jest w ogóle możliwa) odda się swoim hobby, lub będzie inwestować swój czas w poznawanie i rozwijanie swoich małych przyjemności – czy to w postaci kupna nowych książek, czy wymiany komody i przemalowaniu salonu.

 

Wiadomo na pewno, że cały ten obrót funduszy będzie się odbywał głównie… online. Dobrze wypromowane marki ze sklepami online, niezależnie od branży cieszą się obecnie wielką popularnością i o ile realny serwis nie zawodzi (tak, jak choćby miało to miejsce w przypadku sprzedaży wysyłkowej w LPP) mogą one mówić o sukcesie, mimo panujących raczej, pesymistycznych nastrojów.

1763

branża sklepowa

klienci

pandemia

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej