2099

Jak zaprojektować konwertujące CTA?

Projektowanie call to action

Jak pokazują badania, od kilku ładnych lat przeglądamy na potęgę strony na urządzeniach mobilnych. Od jakiegoś czasu ruch na smartfonach bywa nawet większy niż na stacjonarnych komputerach osobistych. Nie bez powodu zasada “mobile first” w projektowaniu stron internetowych stała się najważniejszym punktem w designie, skrupulatnie wykorzystywanym w kreowaniu marek, firm czy przedsiębiorstw.

1. W każdej wersji - czy to mobilnej czy desktopowej strony www, mamy do czynienia z buttonami Call to action.

Popularne CTA urosły już wręcz do punktu przełomowego w interakcji z potencjalnym klientem – skłaniają one użytkownika do działania, nęcą, interesują, ciekawią – powodują, że user zostawia po sobie ślad w postaci maila, zamówienia czy po prostu powiększonej statystyki.

2. W każdym przypadku - kliknięcie w CTA oznacza świadomą decyzję użytkownika, a to z kolei kolejny kroczek właściciela witryny do sukcesu.

W naturalnym środowisku, buttony CTA są umieszczane na większości mailingów, banerów, a także stanowią ważny element w poszczególnych sekcjach w landing page’ach, jako domknięcie całości przekazu i ostateczne wezwanie do wykonania pożądanej aktywności (czyli: zakupy, zapisanie się do newslettera, chęć zamówienia produktu/usługi, lub bardziej marketingowo: pobranie e-booka, pdfa, rejestrację w celu odebrania rabatu/zniżki etc)
Dobrze zaprojektowany przycisk CTA na poziomie obrazu i słowa scala komunikację, uzupełnia design i podkreśla cel np. „Kup teraz”. Jest ważnym elementem kreacji i w dużej mierze wpływa na to, czy odbiorca podejmie działanie do którego chcemy go zachęcić czyli mówiąc dosłownie kliknie i przejdzie do strony docelowej.

 

Dobrze zaprojektowany przycisk CTA zawiera czytelną i spójną z designem strony www warstwę graficzną, oraz część tekstową, która w jasny i klarowny sposób określa co wydarzy się po kliknięciu w CTA. W żadnym wypadku taki button nie może wprowadzać w błąd, mylić czy przenosić do zupełnie innej strony, niezwiązanej z tematem.

 

Pod względem graficznym przycisk CTA winien być w maksymalnie kontrastującym kolorze, wybranym z palety barw strony internetowej. Nie oznacza to oczywiście, że nie może on być w zupełnie innej kolorystyce, należy to jednak umiejętnie wyważyć i tak dobrać odcienie, by nie było cienia wątpliwości że to element danej witryny, a nie np. doklejony spam. W kwestii tekstowej natomiast na pewno nie należy być sztampowym i nudnym. Użyjmy powszechnie znanej terminologii i słownictwa, ale które zaciekawi i zaintryguje naszych odbiorców.

2099

CTA

mobile first

strony www

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1068

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej