2463

Aplikacje mobilne w 2020 roku - nasze przewidywania

Aplikacje mobilne w 2020 roku - nasze przewidywania

Nie od dziś wiadomo, że web-rynek nie tylko stron internetowych, ale i mobilnych aplikacji kwitnie. Jak grzyby po deszczu powstają nowe projekty, idee i aplikacje mobilne, które mają nam ułatwiać życie, a także – poniekąd uniezależnić nas od smartfonów.
Co ciekawe, wg szacunków 10 lat temu, mobilnych aplikacji było na świecie około 50 milionów. Obecna liczba przekroczyła 300 milionów i jak twierdzą specjaliści, do końca 2025 roku dojdziemy do miliarda (!) aplikacji mobilnych! Te z pewnością imponujące dane, najlepiej obrazują postęp i rozwój technologiczny, jaki dokonuje się na naszych oczach.

 

1. Czym są dokładnie popularne apki?

Aplikacja mobilna (ang. mobile software / mobile application) to ogólna nazwa dla oprogramowania działającego na urządzeniach przenośnych, takich jak telefony komórkowe, smartfony, palmtopy czy tablety. Przykładem zastosowania aplikacji mobilnych jest tzw. „bankowość mobilna”, która ułatwia klientom dostęp do konta bankowego z możliwością dokonywania operacji bankowych.
W zależności od celu oraz sposobu korzystania z nich, aplikacje mobilne można podzielić na: samodzielne – działające bez dostępu do internetu klienckie – na potrzeby klienta, łączące z odpowiednim serwerem przez internet; internetowe – w postaci stron mobilnych; gry komputerowe. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników urządzeń mobilnych rośnie liczba oferowanych aplikacji mobilnych.

 

2. Coraz więcej usługodawców próbuje dostosować swoje oferty do stylu życia swoich klientów i użytkowników.

Dzięki temu zaawansowane usługi dostępne za pośrednictwem smartfonów i tabletów będą w przyszłości dźwignią rynku mobilnego.
Aplikacje mobilne były pierwotnie oferowane dla ogólnej produktywności i wyszukiwania informacji, wliczając pocztę elektroniczną, kalendarz, kontakty, rynek giełdowy i informacje o pogodzie. Jednak wymagania użytkowników i dostępność narzędzi programistycznych spowodowały szybką ekspansję do innych kategorii, takich jak te obsługiwane przez oprogramowanie komputerowe przeznaczone dla komputerów stacjonarnych. Podobnie jak w przypadku innych programów, eksplozja pod względem liczby i różnorodności aplikacji sprawiła, że odkrycie ich stało się wyzwaniem, co z kolei doprowadziło do stworzenia szerokiej gamy źródeł opinii, rekomendacji, w tym blogów, czasopism i dedykowanych usług wyszukiwania aplikacji internetowych. W 2014 rządowe agencje regulacyjne zaczęły próbować regulować i kontrolować aplikacje, w szczególności aplikacje medyczne. Niektóre firmy oferują aplikacje jako alternatywną metodę dostarczania treści o pewnej przewadze nad oficjalną stroną internetową.

 

I tak oto, od samego rana: budzi nas budzik w telefonie, na smartwatchu możemy sprawdzić jakość i ilość własnego snu, puls i tętno, na stacji benzynowej płacimy za paliwo i kawę kartą przez aplikację mobilną swojego banku. Jak pokazują badania, największe firmy wydają rocznie około 3 mld dolarów na tworzenie i rozwój własnych produktów mobilnych.
Jak będzie w Nowym Roku? Na pewno tempo rozwoju tej dziedziny IT nie zwolni, co do tego jesteśmy pewni 🙂 Rozwój z całą pewnością będzie obejmował jeszcze lepszą użyteczność, dokładność podczas projektowania UX, a także płynność w działaniu, przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjnej warstwy wizualnej.

2463

aplikacje mobilne

klienci

strony internetowe

użytkownicy

Czytaj również

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje
1546

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje. Okres poświąteczny stanowi fascynujący czas dla rynku e-commerce, który zmienia się pod wpływem różnych czynników takich jak zwroty, wymiana prezentów, realizacja kart podarunkowych oraz wyprzedaże noworoczne. Jakie wyzwania i możliwości niesie ze sobą ten czas dla sprzedawców internetowych? 

Czytaj dalej

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych
1431

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych. W miarę jak technologia i świadomość społeczna ewoluują, współpraca między projektowaniem doświadczeń użytkownika (UX) a dostępnością (Accessibility) staje się coraz bardziej kluczowym aspektem w tworzeniu inkluzywnych doświadczeń cyfrowych. W 2025 roku, oba te obszary mogą stać się nie tylko komplementarnymi, ale wręcz nierozerwalnymi elementami skutecznego projektowania produktów i usług cyfrowych. Przyjrzymy się w tym artykule, dlaczego ta współpraca jest tak ważna oraz jakie kroki należy podjąć, aby ją zrealizować.

Czytaj dalej