1491

Aplikacje mobilne w 2020 roku - nasze przewidywania

Aplikacje mobilne w 2020 roku - nasze przewidywania

Nie od dziś wiadomo, że web-rynek nie tylko stron internetowych, ale i mobilnych aplikacji kwitnie. Jak grzyby po deszczu powstają nowe projekty, idee i aplikacje mobilne, które mają nam ułatwiać życie, a także – poniekąd uniezależnić nas od smartfonów.
Co ciekawe, wg szacunków 10 lat temu, mobilnych aplikacji było na świecie około 50 milionów. Obecna liczba przekroczyła 300 milionów i jak twierdzą specjaliści, do końca 2025 roku dojdziemy do miliarda (!) aplikacji mobilnych! Te z pewnością imponujące dane, najlepiej obrazują postęp i rozwój technologiczny, jaki dokonuje się na naszych oczach.

 

1. Czym są dokładnie popularne apki?

Aplikacja mobilna (ang. mobile software / mobile application) to ogólna nazwa dla oprogramowania działającego na urządzeniach przenośnych, takich jak telefony komórkowe, smartfony, palmtopy czy tablety. Przykładem zastosowania aplikacji mobilnych jest tzw. „bankowość mobilna”, która ułatwia klientom dostęp do konta bankowego z możliwością dokonywania operacji bankowych.
W zależności od celu oraz sposobu korzystania z nich, aplikacje mobilne można podzielić na: samodzielne – działające bez dostępu do internetu klienckie – na potrzeby klienta, łączące z odpowiednim serwerem przez internet; internetowe – w postaci stron mobilnych; gry komputerowe. Wraz ze wzrostem liczby użytkowników urządzeń mobilnych rośnie liczba oferowanych aplikacji mobilnych.

 

2. Coraz więcej usługodawców próbuje dostosować swoje oferty do stylu życia swoich klientów i użytkowników.

Dzięki temu zaawansowane usługi dostępne za pośrednictwem smartfonów i tabletów będą w przyszłości dźwignią rynku mobilnego.
Aplikacje mobilne były pierwotnie oferowane dla ogólnej produktywności i wyszukiwania informacji, wliczając pocztę elektroniczną, kalendarz, kontakty, rynek giełdowy i informacje o pogodzie. Jednak wymagania użytkowników i dostępność narzędzi programistycznych spowodowały szybką ekspansję do innych kategorii, takich jak te obsługiwane przez oprogramowanie komputerowe przeznaczone dla komputerów stacjonarnych. Podobnie jak w przypadku innych programów, eksplozja pod względem liczby i różnorodności aplikacji sprawiła, że odkrycie ich stało się wyzwaniem, co z kolei doprowadziło do stworzenia szerokiej gamy źródeł opinii, rekomendacji, w tym blogów, czasopism i dedykowanych usług wyszukiwania aplikacji internetowych. W 2014 rządowe agencje regulacyjne zaczęły próbować regulować i kontrolować aplikacje, w szczególności aplikacje medyczne. Niektóre firmy oferują aplikacje jako alternatywną metodę dostarczania treści o pewnej przewadze nad oficjalną stroną internetową.

 

I tak oto, od samego rana: budzi nas budzik w telefonie, na smartwatchu możemy sprawdzić jakość i ilość własnego snu, puls i tętno, na stacji benzynowej płacimy za paliwo i kawę kartą przez aplikację mobilną swojego banku. Jak pokazują badania, największe firmy wydają rocznie około 3 mld dolarów na tworzenie i rozwój własnych produktów mobilnych.
Jak będzie w Nowym Roku? Na pewno tempo rozwoju tej dziedziny IT nie zwolni, co do tego jesteśmy pewni 🙂 Rozwój z całą pewnością będzie obejmował jeszcze lepszą użyteczność, dokładność podczas projektowania UX, a także płynność w działaniu, przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjnej warstwy wizualnej.

1491

aplikacje mobilne

klienci

strony internetowe

użytkownicy

Czytaj również

1092

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2333

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej