Czym jest uwarunkowany czas realizacji?

czas realizacji tworzenia stron www

1. Jak wspominaliśmy w poprzednich postach, strona internetowa nie jest magicznym tworem, który może powstać bez jakiejkolwiek współpracy z klientem.

2. Sugestie, opinie, wszelkie inspiracje są jak najbardziej wskazane na etapie projektowania szaty graficznej.

Im więcej szczegółów, inspiracji, wytycznych i wyobrażeń klienta dostanie grafik, rozpoczynając projektowanie, tym szybciej stworzy on coś, co będzie w 100% satysfakcjonowało klienta. A tymczasem czas realizacji stanie się bardziej korzystny.

3. W trakcie projektowania bardzo ważna jest też forma i jasność przekazywania informacji

Przy bardziej skomplikowanych projektach niezbędne może okazać się spotkanie w biurze. W 99% przypadków okazuje się to jednak być krok milowy w całej współpracy i przeważnie potem realizacja idzie „już z górki“. Dopiero po całkowitej akceptacji projektu, całość zostaje przekazana w ręce programistów. Należy się tu liczyć z tym, że to, że dużo czasu spędzimy nad początkowymi modyfikacjami szaty graficznej nie przyśpieszy pracy webdeveloperów. Są to dwa odrębne etapy pracy i nie są tożsame czasowo.

Kodowanie następuje na zasadzie od ogółu do szczegółu, włączając w to efekty, style oraz docelowe zdjęcia (po konsultacji z grafikiem, finalne fotografie, zakupione lub stworzone podczas dedykowanych sesji) mogą zostać przekazane w etapie kodowania, lub jeszcze później. Programiści kończąc programowanie umieszczają na stronie www treści – tu bardzo dużo zależy od terminowości klienta. Ponieważ często bez żadnych tekstów po prostu nie da się oddać strony do użytku i zakończyć realizację.

Także późniejsze poprawki i ingerencja w treści wydłuża czas kodowania, tak więc dobrze jest posiadać ostateczną, finalną wersję tekstów, a także wybrane zdjęcia i ilustracje, które będą umieszczone na witrynie.
Jest oczywiście możliwa całkowita edycja warstwy tekstowej przez klienta, może on umieścić docelowe teksty w dowolnym czasie po zakończeniu realizacji. Taka opcja jednak musi być ustalona z project managerem na początku współpracy.

Wszystko to – terminowość, szybkość odpisywania na maile, dyspozycyjność, jasność przekazywania informacji ma niejako także wpływ na zysk klienta.Im jaśniej sprecyzowane są wymagania klienta, tym łatwiej agencji sprostać zadaniu, tym szybciej czas realizacji zostaje skrócony.
Jest to najlepsze rozwiązanie, satysfakcjonujące obie strony.

Dowiedz się więcej…

Design

realizacja

strony interentowe

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1134

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej