Jak pozyskać nowych odbiorców na stronie internetowej

Jak pozyskać nowych odbiorców na stronie internetowej

Jak pozyskać nowych odbiorców na stronie internetowej. W obecnych czasach, nikt nie ma już wątpliwości, że posiadanie strony www jest absolutną koniecznością, by firma była w stanie jakkolwiek zaistnieć w Sieci. Wiemy doskonale, że firmowa witryna otwiera nowe możliwości.  Jej poprawne działanie może znacząco poszerzyć horyzonty i jej wznieść całe przedsiębiorstwo na wyższy poziom.

Dlatego, w dzisiejszym wpisie przedstawimy X porad, jak pozyskać nowych odbiorców na stronie internetowej.

Zachęcamy do sprawdzenia – jak osiągać lepsze wyniki w przeglądarkach i co zrobić by roboty indeksujące Google, nas bardziej “lubiły”.

1. Po pierwsze - design ma znaczenie!

Każdy szanujący designer odpowie – jak pozyskać nowych odbiorców na stronie internetowej? Najlepiej, nowoczesnym wyglądem!

Oczywiście, to jak przedstawimy naszą markę, będzie miało ogromne znaczenie – jeśli dotychczas nasza witryna była przestarzała, lub nie działała wcale (odwieczne “strona w budowie”) to pierwszy “szok”, będzie dobrym momentem, by została ona zapamiętana.

Zadbajmy więc o odpowiedni styl, nawiązanie do branży, identyfikacji wizualnej. Pamiętajmy, bądźmy konsekwentni w wybranej stylistyce, budujmy swoją pozycję i rozpoznawalność nie tylko w social media! 

 

Jak pokazuje wszelakie badania, ponad 70% odbiorców podejmuje decyzje na podstawie odczuć wizualnych. Czyli, po prostu: kupuje oczami. Jeśli zadbamy by oprawa graficzna była spójna, schludna i po prostu ładna, mamy o wiele większe szanse na powodzenie i sukces.

2. Jak pozyskać nowych odbiorców na stronie internetowej - zasięgi

Nawet najpiękniejsza strona internetowa nie będzie uzyskiwać dobrych wyników w wyszukiwarkach, jeśli nie zadbamy o promocję i marketing w internecie. To nie rok 2005, tak więc, bez odpowiednich działań reklamowych, nasza witryna zginie w gąszczu innych, o podobnej tematyce.

Aby się tak nie stało, z pomocą wychodzi nam:

  1. pozycjonowanie – poprawnie prowadzone prace pozycjonujące, na odpowiednie frazy kluczowe, będą generować ruch na stronie internetowej, co będzie przekładać się na wzrost wskaźników odwiedzin.

Można powiedzieć, że jest to obecnie podstawa budowania ruchu i długofalowych relacji na stronach, jednak na realne efekty trzeba poczekać. Głównie dzięki ulepszaniu, śledzeniu aktualizacji statusów, podążaniu za najnowszymi wymogami Google’a, wyniki będą przychodzić szybciej. Na wstępie jednak, uzbrójmy się w cierpliwość.

  1. reklamy – czyli płatne treści. Tutaj, w przeciwieństwie do pozycjonowania, wynik mamy praktycznie od razu – reklamy docierają natychmiast do założonej grupy docelowej.
    Połączenie obu metod zwiększania zasięgu, jest najbardziej optymalnym działaniem – zaczynamy od reklam, w międzyczasie ulepszając i śledząc wyniki pozycjonowania.

3. Po trzecie - blog firmowy

O wadach i zaletach posiadania bloga firmowego pisaliśmy już tutaj, zachęcamy niezdecydowanych, czy warto w dzisiejszym świecie mieć coś z influencera 🙂

Przechodząc do meritum – Regularna publikacja artykułów branżowych, pisanie poradników, postów eksperckich i tzw. “tipów” będzie pozytywnie wpływać pozycjonowanie. Ponieważ zwiększamy szansę na pojawienie się nie tylko na brandowe oraz ofertowe zapytania ze strony wyszukiwarki, lecz także na każdy pojedynczy wpis. W ten sposób rośnie liczba słów kluczowych, na które Twoja strona może pojawić się w wynikach wyszukiwania.

 

Pamiętajmy, że pisząc artykuły blogowe, zwracając się do userów bezpośrednio, nasi odbiorcy będą się identyfikować z naszą marką, o wiele łatwiej ją zapamiętają i na pewno chętniej będą do nas powracać. 

4. Po czwarte - ważne elementy Twojej strony internetowej

To, jak stylistycznie będzie wyglądać nasza witryna, jest połową sukcesu. Istnieje kilka sztandarowych elementów, które dobrze jest zawrzeć w stronie, by jej nawigacja, poruszanie się było proste i intuicyjne:

  1. Formularz kontaktowy – wiele osób uważa formularze za przeżytek. Z własnego doświadczenia jednak doskonale wiemy, że odbiorcy wciąż chętnie korzystają z formsów celem skontaktowania się, zadaniem pytania, czy potrzebą doradztwa. Warto tutaj zadbać o krótkie, responsywne (!) i schludnie wyglądające formularze, które nie odstraszają swoją obszernością potencjalnych klientów.
  2. Przyciski CTA, które prowadzą prosto do najważniejszych (dla właściciela strony!) podstron, które mają największą wartość marketingową. Pamiętajmy, aby każda podstrona (a na pewno strona główna) posiadała chociaż jedną sekcję “Call to Action” – z drugiej strony, też nie można przesadzać z ich ilością. Sekcja służy wyróżnieniu poszczególnych elementów, w momencie, gdy wyróżnimy wszystko… nic nie zostanie wyróżnione 🙂

5. Po piąte - budujemy wizerunek

Zaufanie to potężne narzędzie w Internecie. Na pewno znasz marki, z których chętnie korzystasz i do których falowo powracasz. Tak samo działa to w każdej branży – nie będziemy korzystać z usług firmy, której strona www budzi w nas wątpliwości, na której nie ma podanych danych kontaktowych, której produkty są kiepsko przedstawione. 

Wskutek tego warto już od samego początku budować pozycję marki jako godnej zaufania i stabilnej firmy. Przydadzą się do tego takie sekcje w witrynie jak: referencje od klientów – zarówno w formie skanów rekomendacji jak i po prostu cytatów kluczowych klientów, recenzje produktów, certyfikaty, wyróżnienia, nagrody, a także liczniki – ilość lat na rynku, ilość sprzedanych produktów, doświadczenie pracowników etc. Jednym słowem – wszystko to, co uwiarygodni nas wśród gąszczu internetowej konkurencji. 

Dobrym zabiegiem będzie także dodanie logotypów (koniecznie z linkowaniem!) w sekcji na przykład “zaufali nam”.

Jak pozyskać nowych odbiorców na stronie internetowej?

Pięć powyższych porad zostało zebranych i opisanych na podstawie naszych wieloletnich doświadczeń w projektowaniu, doradztwie i wspieraniu naszych klientów. Mamy nadzieję, że chociaż trochę przybliżyliśmy niełatwy temat generowania leadów. Jesteś zainteresowany stworzeniem użytecznej i nowoczesnej strony www? Zachęcamy do wypełnienia krótkiej ankiety projektowej i skontaktowania się z nami. Doradzimy, wycenimy i jak zawsze – damy z siebie 100% aby efekt końcowy zachwycił nie tylko Ciebie, ale i Twoich klientów.

strona internetowa

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1067

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej