1539

Metody dostawy w e-commerce

Metody dostawy w e-commerce

W poprzednim wpisie zebraliśmy najważniejsze informacje o płatnościach – dziś omówimy metody dostawy w e-commerce. Każde bowiem zamówienie towaru musi się zakończyć jego dostarczeniem do klienta, naturalnie. 

Jeszcze do niedawna, prym wiodły mniejsze i większe firmy kurierskie, jednak od czasów pandemii, ogromną popularność zyskały… paczkomaty i punkty odbioru. 

 

jak pokazują badania osoby mające od 14 do 24 lat w największym stopniu uzależniają swoje decyzje konsumenckie od formy dostawy. Według raportu „E-commerce w Polsce w roku 2022” firmy Gemius, aż 89% osób w tej grupie wiekowej uznało, że najbardziej motywującą do zakupu online formą dostarczenia przesyłki dostępną na polskim rynku jest usługa dostawy przez Paczkomat InPost. Z badania wynika też, że pokolenie to, przy wyborze usługi zwraca szczególną uwagę na aspekt środowiskowy (67%) oraz na innowacje ułatwiające korzystanie z usługi kurierskiej (79%).

 

Obecnie, klienci oczekują przede wszystkim szybkości, niezawodności, a także wygody pod kątem miejsca odbioru i możliwości zwrotu. Wybierając formy dostawy w swoim sklepie, zwróć uwagę na te czynniki.

1. Popularne firmy kurierskie

Według najnowszych raportów, klienci e-commerce w Polsce najchętniej korzystają z usług DPD, DHL oraz InPost. Na dalszych miejscach znalazły się takie firmy jak: Pocztex, UPS, GLS i FedEx. Dużą popularność DPD oraz InPost potwierdza również raport Polskiego Instytutu Badań Jakości. Tutaj pierwsze miejsce zajął InPost, ceniony za rzetelność, terminowość, innowacyjne rozwiązania, krótki czas oczekiwania na dostawę, brak uszkodzeń przesyłek, a także niski koszt i dobry stosunek jakości do ceny. Z kolei DPD cenione jest za uprzejmość kurierów, terminowość, szybkość realizacji oraz brak uszkodzeń paczek. 

 

Warto postawić na przewoźników, którzy cieszą się największą popularnością wśród kupujących. Istotny jest przy tym nie tylko koszt dostawy, lecz także niezawodność czy czas oczekiwania na paczkę. Klient zadowolony ze sprawnej dostawy to również klient zadowolony z zakupu, a więc skłonny do powrotu do naszego sklepu czy wystawienia mu pozytywnej opinii.

2. Metody dostawy w e-commerce - Na co zwrócić uwagę ?

Po pierwsze, warto jest uwzględnić minimum dwie formy dostawy – zdecydowana większość sklepów internetowych oferuje więcej niż dwie opcje przesyłki. Warto na to zwrócić uwagę jeśli nie chcemy pozostać w tyle za konkurencją. Dzięki temu klienci mają możliwość wyboru opcji, która jest dla nich w danym momencie najwygodniejsza. 

 

Po drugie kompleksowość – jeśli połączymy usługę w wygodny system finansowy włącznie z opcją przesyłki, będzie to duży plus i atut naszego sklepu. Dzięki temu będziemy postrzegani jako rzetelna marka i godne zaufania miejsce do szybkich i bezproblemowych zakupów. Pamiętajmy, że obecnie opcja kuriera i paczkomatu to absolutne minimum. Jak pokazują badania, są to najpopularniejsze formy, preferowane przez wybrane grupy docelowe.

Dodatkowo, jeśli prowadzimy sprzedaż wysyłkową i posiadamy oficjalny sklep/magazyn/biuro, dobrze jest pomyśleć o możliwości odbioru osobistego, z którego na pewno chętnie skorzystają “lokalsi”.

 

Po trzecie – pakowanie. Temat estetyki to trochę temat-rzeka, bo jak wiadomo nie każdy ma zasoby i możliwość by jego paczki były pięknie zapakowane – ekologicznym papierem i dedykowaną taśmą. Tym niemniej, jeśli tylko czas nam pozwala – warto zadbać o ten aspekt, stricte wizualny.

 

Po czwarte – warto na samym początku pomyśleć także o opcji darmowych przesyłek, od ustalonej kwoty. Przy dobrze zaprojektowanej strategii taki zabieg będzie opłacalny i skutecznie powiększy jednostkową wartość koszyka zakupowego w sklepie internetowym. Dobrą opcją jest także udział w akcji Dzień Darmowej Dostawy, organizowanej co roku w grudniu. Warto wykorzystać potencjał tego typu przedsięwzięć, aby pozyskać większą ilość klientów i nawiązać z nimi długotrwałą relację biznesową.

3. Na co zwrócić uwagę wybierając metody przesyłki w swoim sklepie online?

Po pierwsze, warto jest uwzględnić minimum dwie formy dostawy – zdecydowana większość sklepów internetowych oferuje więcej niż dwie opcje przesyłki. Warto na to zwrócić uwagę jeśli nie chcemy pozostać w tyle za konkurencją. Dzięki temu klienci mają możliwość wyboru opcji, która jest dla nich w danym momencie najwygodniejsza. 

 

Po drugie kompleksowość – jeśli połączymy usługę w wygodny system finansowy włącznie z opcją przesyłki, będzie to duży plus i atut naszego sklepu. Dzięki temu będziemy postrzegani jako rzetelna marka i godne zaufania miejsce do szybkich i bezproblemowych zakupów. Pamiętajmy, że obecnie opcja kuriera i paczkomatu to absolutne minimum. Jak pokazują badania, są to najpopularniejsze formy, preferowane przez wybrane grupy docelowe.

Dodatkowo, jeśli prowadzimy sprzedaż wysyłkową i posiadamy oficjalny sklep/magazyn/biuro, dobrze jest pomyśleć o możliwości odbioru osobistego, z którego na pewno chętnie skorzystają “lokalsi”.

 

Po trzecie – pakowanie. Temat estetyki to trochę temat-rzeka, bo jak wiadomo nie każdy ma zasoby i możliwość by jego paczki były pięknie zapakowane – ekologicznym papierem i dedykowaną taśmą. Tym niemniej, jeśli tylko czas nam pozwala – warto zadbać o ten aspekt, stricte wizualny.

 

Po czwarte – warto na samym początku pomyśleć także o opcji darmowych przesyłek, od ustalonej kwoty. Przy dobrze zaprojektowanej strategii taki zabieg będzie opłacalny i skutecznie powiększy jednostkową wartość koszyka zakupowego w sklepie internetowym. Dobrą opcją jest także udział w akcji Dzień Darmowej Dostawy, organizowanej co roku w grudniu. Warto wykorzystać potencjał tego typu przedsięwzięć, aby pozyskać większą ilość klientów i nawiązać z nimi długotrwałą relację biznesową.

4. Ekologia w łańcuchach dostaw kurierskich

Niemożliwe? A jednak! Według danych wynikających z raportów Gemius, coraz więcej, zwłaszcza młodych osób zauważa problem ekologii w sposobach pakowania paczek czy samego ich dostarczania. Coraz chętniej wybierane są więc produkty ekologiczne, pakowane w recyklingowane opakowania.

Młodzi ludzie, w wieku 14-24, dokonują zakupów z większą świadomością i chętniej wdrażają w swoją codzienność wszelkie nowinki technologiczne. Taka postawa jest szczególnie widoczna w pokoleniu konsumentów jutra. To dobra prognoza na przyszłość, że właśnie wśród młodych czynnikiem determinującym zakup nie tylko jest cena, ale to jakie konsekwencje dla środowiska mogą mieć ich konsumenckie wybory. 

 

W tym temacie, warto wspomnieć o całkiem nowej idei, jaką planuje wprowadzić Inpost – opcji wielorazowych opakowań, umieszczanych w paczkomatach. Jest to wspaniała idea zmniejszenia ilości odpadów, która, jak można się domyślać, zostanie dobrze przyjęta przez odbiorców.

 

Podsumowując, wybierając sposoby przesyłki w naszym sklepie online, dobrze jest kierować się nie tylko własnymi biznesowymi preferencjami czy opłatami, ale także statystykami i trendami, jakie panują wśród naszych odbiorców i grup docelowych.

 

Jeśli zainteresował Cię temat e-commerce, stoisz przed wyborem silnika dla swojego sklepu, chcesz zacząć prowadzić biznes online, nie wiesz od czas zacząć i jak prowadzić działania projektowe i marketingowe – zapraszamy do kontaktu. Doradzimy, skonsultujemy, wycenimy i wdrożymy najlepsze rozwiązania dla Ciebie i Twojej marki.

1539

dostawy

e-commerce

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1306

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej