1561

O UX designie słów kilka

O UX designie słów kilka

1. Jeszcze kilka lat temu stanowisko UX designera było czymś abstrakcyjnym i wręcz tajemniczym.

Obecnie, rynek IT poszukuje designerów, będących swoistymi “architektami” witryny. Sama idea pojawiła się już pod koniec lat 70tych XX wieku, jednak obszar działań UX rozszerzył się od tamtego czasu, plasując się na pograniczu rozwiązań IT i marketingu, a user experience stało się ważnym procesem wspomagania projektowania i tworzenia stron internetowych.

 

2. Czym jest zatem UX design?

To po prostu „wrażenie użytkownika”. Najczęściej w kontekście UX mówi się o emocjach i odczuciach, jakie towarzyszą użytkownikowi w kontakcie z określonym produktem lub usługą.
Jest to w rzeczywistości wszystko, co wiąże się z interakcją użytkownika z produktami lub usługami i obejmuje wiele różnych aspektów. Z jednej strony UX koncentruje się na jak najlepszym zaspokojeniu potrzeb użytkowników i eliminowaniu wszelkich barier, które mogłyby w tym przeszkadzać, a z drugiej poszukuje takich rozwiązań, które przyczyniają się do przyjemności użytkowania.
To także projektowanie skoncentrowane na odbiorcy, na jego doświadczeniach; to dbanie, żeby produkt wywoływał pozytywne odczucia użytkowników. UX Designer jest właśnie tą osobą, która próbuje łączyć interesy producentów lub usługodawców z oczekiwaniami użytkowników.

 

Wielu klientów, przy określaniu zasobów i zawartości swojej strony www, dyktuje je głównie swoimi własnymi gustami i odczuciami. Nie zawsze jest to dobre wyjście, bowiem upodobania klienta i grupy docelowej mogą się bardzo różnić. Cały sztuka UX designu polega na tym, żeby być w stanie odciąć się od własnych opinii i wykreować finalną witrynę, która w 100% trafi do grupy docelowej.
Trzeba umieć wyczuć, które rozwiązania dają najlepszy efekt w konkretnym przypadku. UX Design nie jest czymś, co można zamknąć w schematach, powtarzalnych i łatwych do skopiowania przy kolejnych witrynach. Zawsze należy przeprowadzić dokładną analizę zachowań konkretnej grupy docelowej, a później do nich dopasować treść na witrynie, rozmieszczenie przycisków, kolorystykę i wiele innych czynników, które determinować będą później realne zyski.

 

3. Istnieje także zbiór pewnych zasad, które powinny być stosowane i wdrażane przy projektowaniu stron www, a które to tak naprawdę nie są niczym jak zbiorem dobrych wskazówek kreowania marki.

Po pierwsze: należy zdać sobie sprawę, że użytkownicy nie czytają tekstów na stronie www. Odbiorca pierwsze co robi, to skanuje całość wzrokiem, wychwytując niektóre frazy, największe fonty oraz najbardziej zapadające w pamięć fotografie. Dlatego też tak ważne jest umiejętne dobranie tekstów oraz kolorystyki, by w ciągu tych kilku sekund internauta był w stanie wyłapać “clue” naszej witryny.

 

Po drugie: Prostota, prostota, prostota. Nikt nie lubi, ani nie ma przeważnie czasu na przeklikiwanie, zagłębianie się w skomplikowane panele czy formularze. Dlatego też należy się skupiać na esencji tego, co reprezentuje marka i głównym hasłem, które ma głosić.

 

Tyle w skrócie. W realnym świecie oczywiście część zasad może być trudna do wcielenia w życie, bo jak wiadomo, każdy ma inne poczucie gustu i estetyki. Cały myk w tym, aby znaleźć złoty środek.

1561

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1139

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej