2045

Projektowanie stron www dla… daltonistów

Projektowanie stron www dla… daltonistów

1. Jak pokazują badania, ponad 100 milionów użytkowników jest daltonistami. Znaczy to, że 8,5% społeczności Internetu ma problem z odczytaniem kolorów na stronach www.

Czym się objawia daltonizm? Wbrew powszechnej opinii, deuteranopia nie ma nic wspólnego z widzeniem świata na czarno i biało. Jest ona chorobą dziedziczną, polegającą na innej budowie siatkówki, pozbawionej pręcików odpowiedzialnych za rozpoznawanie barwy zielonej. Co za tym idzie, kolory takie jak żółty, pomarańczowy, zielony i czerwony są nie do rozróżnienia. Ciężko nam wyobrazić sobie świat bez czerwonego światła, bądź trawy zawsze w kolorze zgaszonego, brudnego popielatego.

 

2. Chcąc maksymalnie ułatwić użytkownikom z tym schorzeniem przeglądanie stron www, powinno się pamiętać o kilku zasadach.

1. Unikanie nazw kolorów.

 

Oczywiście, to w idealnym świecie, natomiast trudno sobie wyobrazić katalog ciuchów, bądź wnętrz, bez możliwości wyboru kolorów z listy, które nas interesują. Jeśli już musimy nazywać kolor po imieniu, dodajmy małą jego „próbkę” obok nazwy. Ułatwi to każdemu, nie tyko ludziom z problemami wzrokowymi, ale też pozostałej reszcie naoczne pokazanie, co mamy na myśli pod hasłem: cyjan, turkus, burgund, czy atrament.

 

2. Kontrast

 

I nie chodzi tu tylko o czerń i biel. Dobrze dobrane do siebie kolory mogą okazać się kluczowe dla czytelności strony www. Bardzo ważne, by dobrać kontrast barw w projekcie na zasadzie ciepły-zimny. Jasne barwy lepiej będą grać z ciepłą kolorystyką, ciemnie zaś – z ciemną.

 

3. Wzory

 

W przypadku, gdy zestawienie kolorów ciepłe-zimne jest niemożliwe (bo np. Nie pozwala na to księga znaku logotypu) nic nie stoi na przeszkodzie, by używać najróżniejszych wzorów, tekstur czy patternów. Odróżnią one poszczególne sekcje witryny a także skupią uwagę na ważnych treściach.

 

4. Efekty hover na fotografiach

 

Używając jakichkolwiek zdjęć, jako tło, starajmy się by efekt hover powodował wyostrzenie napisu, by maksymalnie zwiększyć czytelność.

 

5. Gama szarości

 

Istnieje zasada, że jeśli coś jest dobrze czytelne w skali szarości, będzie także dobrze odebrane w naturalnych barwach. Idealnym przykładem są tutaj google maps i niezliczona ilość styli jakie możemy na każdą mapę nanieść.

Powyższe zasady nie są bardzo restrykcyjne, tak więc warto zadbać o właściwy odbiór naszej strony internetowej, dla każdego.

2045

Czytaj również

1091

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2333

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej