1192

Świąteczne zakupy w sklepach internetowych

Świąteczne zakupy w sklepach internetowych

1. Jak pokazują badania, już ponad połowa z nas robi zakupy świąteczne przez internet.

Na co dzień będąc zabieganymi, nie chcemy tracić czasu w galeriach handlowych czy stać w korkach na parkingach, toteż coraz częściej sięgamy po tablet czy laptop, by wygodnie, w zaciszu własnego M4 wybrać i kupić świąteczne prezenty. Wśród najczęściej wybieranych prezentów najchętniej wybieramy kosmetyki i perfumy, które stanowią 56% kupowanych produktów. Polakom zdarza się również nabywać upominki „z drugiej ręki” – 25% z nas przynajmniej raz kupiła tego rodzaju prezent, a 6% badanych robi to każdego roku. Z badań wynika, że zakupu świątecznych upominków dokonujemy z wyprzedzeniem, a najczęściej podawaną kwotą, jaką na nie przeznaczymy jest do 500 zł.

2. Jakie są zalety przedświątecznego kupowania online?

Sklepy internetowe bardzo często na długo przed świętami – począwszy od “black friday” oferują korzystne rabaty i promocje. Działa to oczywiście w obie strony – należy się upewnić czy przypadkiem nie kupujemy danego prezentu w sztucznie zawyżonej cenie i “przecenionego”. Ciekawe jest także to, że wraz z biegiem lat, coraz mniej z nas kupuje prezenty na ostatnią chwilę – obecnie panuje wręcz trend, by szybciej zaopatrywać się upominki dla najbliższych. Dla najbliższej rodziny także wydajemy najwięcej – jak pokazują badania, nawet do 250 zł na jeden prezent.

 

Poza wspomnianym wcześniej i oczywistym, brakiem kolejek, korków, także – czas. Mamy czas do namysłu, poczytania opinii o danym produkcie. Co za tym idzie – minusem z kolei jest to, że nie mamy tu możliwości dotknięcia i zobaczenia live kupowanego prezentu. Pomimo bardzo często doskonałej jakości zdjęć czy wizualizacji, nie zawsze jesteśmy sobie w stanie wyobrazić wielkość, kształt i gabaryt podarunku.

3. Jakie trendy prezentowe panują w tym roku?

Przede wszystkim do głosu dochodzi idea zero waste. Może nawet nie tyle co “zero”, a “less” – polacy są coraz bardziej świadomi, wybierają ekologiczne opakowania czy kupują prezenty z drugiej ręki. Swoją pałeczkę do tego przykładają także coraz częściej sklepy, które przyjmują zwroty, tzw. nietrafione prezenty, coraz więcej marek także deklaruje recykling plastiku czy tworzenie odzieży z materiałów biodegradowalnych. Dodatkowo, w sieci aż roi się od inspiracji, pomysłów jak ciekawie i ładnie zapakować podarunki świąteczne z ekologicznych materiałów.

 

Co ciekawe, bardzo dużo osób deklaruje także tworzenie własnoręcznych prezentów – 46% z nas sporadycznie zdarza się przygotować taki upominek. Najczęściej są to osoby w wieku 45-54 lata. Generalny trend jest taki, że im wyższe zarobki, tym wyższy jest odsetek Polaków, którzy rezygnują z gotowych prezentów na rzecz tych przygotowanych własnoręcznie.

1192

internet

kupowanie online

sklepy internetowe

Czytaj również

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?
1146

Marketing dla influencerów - zmora czy żyła złota?

Ostatnie pięć lat zmieniło w reklamie więcej, niż kilka ostatnich dekad. Jesteśmy świadkami spektakularnej ewolucji sposobów w jaki marki docierają do swoich klientów. Internet zrewolucjonizował wszystko; aplikacje społecznościowe błyskawicznie stały się źródłem informacji, wiedzy, rozrywki oraz rekomendacji zakupowych. Stare media, takie jak telewizja czy gazety, zaczęły ustępować miejsca twórcom treści. Influencer marketing wyrósł jako nowa siła napędzająca reklamę i stał się nieodłącznym elementem nowoczesnej strategii reklamowej, o czym doskonale wiedzą koncerny kosmetyczne.

Czytaj dalej

1138

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2391

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej