1141

Świąteczne zakupy w sklepach internetowych

Świąteczne zakupy w sklepach internetowych

1. Jak pokazują badania, już ponad połowa z nas robi zakupy świąteczne przez internet.

Na co dzień będąc zabieganymi, nie chcemy tracić czasu w galeriach handlowych czy stać w korkach na parkingach, toteż coraz częściej sięgamy po tablet czy laptop, by wygodnie, w zaciszu własnego M4 wybrać i kupić świąteczne prezenty. Wśród najczęściej wybieranych prezentów najchętniej wybieramy kosmetyki i perfumy, które stanowią 56% kupowanych produktów. Polakom zdarza się również nabywać upominki „z drugiej ręki” – 25% z nas przynajmniej raz kupiła tego rodzaju prezent, a 6% badanych robi to każdego roku. Z badań wynika, że zakupu świątecznych upominków dokonujemy z wyprzedzeniem, a najczęściej podawaną kwotą, jaką na nie przeznaczymy jest do 500 zł.

2. Jakie są zalety przedświątecznego kupowania online?

Sklepy internetowe bardzo często na długo przed świętami – począwszy od “black friday” oferują korzystne rabaty i promocje. Działa to oczywiście w obie strony – należy się upewnić czy przypadkiem nie kupujemy danego prezentu w sztucznie zawyżonej cenie i “przecenionego”. Ciekawe jest także to, że wraz z biegiem lat, coraz mniej z nas kupuje prezenty na ostatnią chwilę – obecnie panuje wręcz trend, by szybciej zaopatrywać się upominki dla najbliższych. Dla najbliższej rodziny także wydajemy najwięcej – jak pokazują badania, nawet do 250 zł na jeden prezent.

 

Poza wspomnianym wcześniej i oczywistym, brakiem kolejek, korków, także – czas. Mamy czas do namysłu, poczytania opinii o danym produkcie. Co za tym idzie – minusem z kolei jest to, że nie mamy tu możliwości dotknięcia i zobaczenia live kupowanego prezentu. Pomimo bardzo często doskonałej jakości zdjęć czy wizualizacji, nie zawsze jesteśmy sobie w stanie wyobrazić wielkość, kształt i gabaryt podarunku.

3. Jakie trendy prezentowe panują w tym roku?

Przede wszystkim do głosu dochodzi idea zero waste. Może nawet nie tyle co “zero”, a “less” – polacy są coraz bardziej świadomi, wybierają ekologiczne opakowania czy kupują prezenty z drugiej ręki. Swoją pałeczkę do tego przykładają także coraz częściej sklepy, które przyjmują zwroty, tzw. nietrafione prezenty, coraz więcej marek także deklaruje recykling plastiku czy tworzenie odzieży z materiałów biodegradowalnych. Dodatkowo, w sieci aż roi się od inspiracji, pomysłów jak ciekawie i ładnie zapakować podarunki świąteczne z ekologicznych materiałów.

 

Co ciekawe, bardzo dużo osób deklaruje także tworzenie własnoręcznych prezentów – 46% z nas sporadycznie zdarza się przygotować taki upominek. Najczęściej są to osoby w wieku 45-54 lata. Generalny trend jest taki, że im wyższe zarobki, tym wyższy jest odsetek Polaków, którzy rezygnują z gotowych prezentów na rzecz tych przygotowanych własnoręcznie.

1141

internet

kupowanie online

sklepy internetowe

Czytaj również

1091

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2333

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej