1605

Świąteczne zakupy w sklepach internetowych

Świąteczne zakupy w sklepach internetowych

1. Jak pokazują badania, już ponad połowa z nas robi zakupy świąteczne przez internet.

Na co dzień będąc zabieganymi, nie chcemy tracić czasu w galeriach handlowych czy stać w korkach na parkingach, toteż coraz częściej sięgamy po tablet czy laptop, by wygodnie, w zaciszu własnego M4 wybrać i kupić świąteczne prezenty. Wśród najczęściej wybieranych prezentów najchętniej wybieramy kosmetyki i perfumy, które stanowią 56% kupowanych produktów. Polakom zdarza się również nabywać upominki „z drugiej ręki” – 25% z nas przynajmniej raz kupiła tego rodzaju prezent, a 6% badanych robi to każdego roku. Z badań wynika, że zakupu świątecznych upominków dokonujemy z wyprzedzeniem, a najczęściej podawaną kwotą, jaką na nie przeznaczymy jest do 500 zł.

2. Jakie są zalety przedświątecznego kupowania online?

Sklepy internetowe bardzo często na długo przed świętami – począwszy od “black friday” oferują korzystne rabaty i promocje. Działa to oczywiście w obie strony – należy się upewnić czy przypadkiem nie kupujemy danego prezentu w sztucznie zawyżonej cenie i “przecenionego”. Ciekawe jest także to, że wraz z biegiem lat, coraz mniej z nas kupuje prezenty na ostatnią chwilę – obecnie panuje wręcz trend, by szybciej zaopatrywać się upominki dla najbliższych. Dla najbliższej rodziny także wydajemy najwięcej – jak pokazują badania, nawet do 250 zł na jeden prezent.

 

Poza wspomnianym wcześniej i oczywistym, brakiem kolejek, korków, także – czas. Mamy czas do namysłu, poczytania opinii o danym produkcie. Co za tym idzie – minusem z kolei jest to, że nie mamy tu możliwości dotknięcia i zobaczenia live kupowanego prezentu. Pomimo bardzo często doskonałej jakości zdjęć czy wizualizacji, nie zawsze jesteśmy sobie w stanie wyobrazić wielkość, kształt i gabaryt podarunku.

3. Jakie trendy prezentowe panują w tym roku?

Przede wszystkim do głosu dochodzi idea zero waste. Może nawet nie tyle co “zero”, a “less” – polacy są coraz bardziej świadomi, wybierają ekologiczne opakowania czy kupują prezenty z drugiej ręki. Swoją pałeczkę do tego przykładają także coraz częściej sklepy, które przyjmują zwroty, tzw. nietrafione prezenty, coraz więcej marek także deklaruje recykling plastiku czy tworzenie odzieży z materiałów biodegradowalnych. Dodatkowo, w sieci aż roi się od inspiracji, pomysłów jak ciekawie i ładnie zapakować podarunki świąteczne z ekologicznych materiałów.

 

Co ciekawe, bardzo dużo osób deklaruje także tworzenie własnoręcznych prezentów – 46% z nas sporadycznie zdarza się przygotować taki upominek. Najczęściej są to osoby w wieku 45-54 lata. Generalny trend jest taki, że im wyższe zarobki, tym wyższy jest odsetek Polaków, którzy rezygnują z gotowych prezentów na rzecz tych przygotowanych własnoręcznie.

1605

internet

kupowanie online

sklepy internetowe

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1134

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej