Szczęśliwa siódemka - 7 korzyści responsywnych stron internetowych

7 korzyści responsywnych stron internetowych

1. Najważniejszym trendem ostatnich lat, w projektowaniu witryn www, stała sie responsywność. Dostęp do internetu w tabletach, smartfonach spowodował że czytelność i użyteczność jest koniecznością, jeśli myślimy o naprawdę dobrej stronie internetowej.

2. Jednak, czy cały ten wysiłek, dostosowywanie mediów jest tego wart? Czy nie możemy po prostu stworzyć osobnych ekranów dla tabletów i telefonów?

1. Użyteczność

Treści  stron responsywnych jest na tyle elastyczna, aby płynnie przechodzić z jednego ekranu do drugiego w responsive design. Oznacza to, że użytkownicy mają elastyczność w dostępie do strony internetowej na wszystkich swoich urządzeniach bez zniekształconej treści lub wczytywania. Oczywiście pozytywnie rzutuje to na postrzeganie naszej firmy w oczach potencjalnych klientów.

2. Zarządzanie stroną

Z punktu widzenia właściciela witryny, powinien to być pierwszy punkt 🙂

Posiadając wersje osobne wersje na desktop oraz wygląd mobilny, potrzebne są także osobne wersje SEO, treści, oddzielne strategie reklamowe. Jednym słowem – dużo zachodu, który bywa niewspółmierny do zamierzonych efektów. Responsive design ma tę zaletę, że ma jeden, główym fundament, który może działać na wszystkich możliwych urządzeniach, nie wymajgając przy tym redagowania treści czy innych materiałów.

3. Efektywność

Jak wyżej: posiadając wersję responsywną strony internetowej, zyskujemy mocno na czasie jeśli chodzi o projektowanie, kodowanie jak i finalne redagowanie materiałów, ponieważ wszystkie te czynności wykonujemy tylko raz. Nie trzeba nic powielać, rozdzielając treści czy layouty na mobilne, desktopowe itd.

4. Szybkość

Niestety, średni czas ładowania stron dla wszystkich urządzeń to siedem sekund, co jest znacznie wolniejsze niż w idealnym czasie jednej sekundy. Czterdzieści procent wszystkich użytkowników telefonów komórkowych opuści stronę internetową, jeśli trwa to dłużej niż trzy sekundy, aby ją załadować. Jest to proste – jest konieczność szybszego ładowania stron dla urządzeń mobilnych – a responsywny design jest w stanie to zapewnić.

5. „Googlo-lubne”

W kwietniu 2015 Google oficjalnie przestało wspierać strony internetowe, które nie są w żaden sposób responsywne. Eksperci z Google’a zauważyli bowiem, że użytkownicy kochają responsywny układ strony i temu też podporządkowuje swoją filozofię. Ci, którzy nie dostosują się do mobilnych użytkowników najbardziej stracą w wynikach wyszukiwania.

6. Rentowność

Nie wszystko złoto, co się świeci – pojawiają się oczywiście przeciwnicy takiego rozwiązania, głównie z kwestii ekonomicznych – początkowo wygląd responsywny może podnosić koszta stworzenia strony www, jednak w rzeczywistości o wiele korzystniej jest stworzyć po prostu responsywny wygląd, które daje ogrom korzyści.

7. Optymalizacja

Wreszcie – jedna wersja strony nie naraża nas na dublowanie treści, które przez roboty Google mogą być uznane za niewartościowe i w efekcie zepchnięte na dalsze stron wyszukiwania – wpływa to na optymalizację, szybkość ładowania się strony www a także na widoczność w wyszukiwarkach.

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

1091

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2333

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej