Szczęśliwa siódemka - 7 korzyści responsywnych stron internetowych

7 korzyści responsywnych stron internetowych

1. Najważniejszym trendem ostatnich lat, w projektowaniu witryn www, stała sie responsywność. Dostęp do internetu w tabletach, smartfonach spowodował że czytelność i użyteczność jest koniecznością, jeśli myślimy o naprawdę dobrej stronie internetowej.

2. Jednak, czy cały ten wysiłek, dostosowywanie mediów jest tego wart? Czy nie możemy po prostu stworzyć osobnych ekranów dla tabletów i telefonów?

1. Użyteczność

Treści  stron responsywnych jest na tyle elastyczna, aby płynnie przechodzić z jednego ekranu do drugiego w responsive design. Oznacza to, że użytkownicy mają elastyczność w dostępie do strony internetowej na wszystkich swoich urządzeniach bez zniekształconej treści lub wczytywania. Oczywiście pozytywnie rzutuje to na postrzeganie naszej firmy w oczach potencjalnych klientów.

2. Zarządzanie stroną

Z punktu widzenia właściciela witryny, powinien to być pierwszy punkt 🙂

Posiadając wersje osobne wersje na desktop oraz wygląd mobilny, potrzebne są także osobne wersje SEO, treści, oddzielne strategie reklamowe. Jednym słowem – dużo zachodu, który bywa niewspółmierny do zamierzonych efektów. Responsive design ma tę zaletę, że ma jeden, główym fundament, który może działać na wszystkich możliwych urządzeniach, nie wymajgając przy tym redagowania treści czy innych materiałów.

3. Efektywność

Jak wyżej: posiadając wersję responsywną strony internetowej, zyskujemy mocno na czasie jeśli chodzi o projektowanie, kodowanie jak i finalne redagowanie materiałów, ponieważ wszystkie te czynności wykonujemy tylko raz. Nie trzeba nic powielać, rozdzielając treści czy layouty na mobilne, desktopowe itd.

4. Szybkość

Niestety, średni czas ładowania stron dla wszystkich urządzeń to siedem sekund, co jest znacznie wolniejsze niż w idealnym czasie jednej sekundy. Czterdzieści procent wszystkich użytkowników telefonów komórkowych opuści stronę internetową, jeśli trwa to dłużej niż trzy sekundy, aby ją załadować. Jest to proste – jest konieczność szybszego ładowania stron dla urządzeń mobilnych – a responsywny design jest w stanie to zapewnić.

5. „Googlo-lubne”

W kwietniu 2015 Google oficjalnie przestało wspierać strony internetowe, które nie są w żaden sposób responsywne. Eksperci z Google’a zauważyli bowiem, że użytkownicy kochają responsywny układ strony i temu też podporządkowuje swoją filozofię. Ci, którzy nie dostosują się do mobilnych użytkowników najbardziej stracą w wynikach wyszukiwania.

6. Rentowność

Nie wszystko złoto, co się świeci – pojawiają się oczywiście przeciwnicy takiego rozwiązania, głównie z kwestii ekonomicznych – początkowo wygląd responsywny może podnosić koszta stworzenia strony www, jednak w rzeczywistości o wiele korzystniej jest stworzyć po prostu responsywny wygląd, które daje ogrom korzyści.

7. Optymalizacja

Wreszcie – jedna wersja strony nie naraża nas na dublowanie treści, które przez roboty Google mogą być uznane za niewartościowe i w efekcie zepchnięte na dalsze stron wyszukiwania – wpływa to na optymalizację, szybkość ładowania się strony www a także na widoczność w wyszukiwarkach.

Dowiedz się więcej…

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1069

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej