To musisz wiedzieć o e-commerce w 2023 roku!

To musisz wiedzieć o e-commerce w 2023 roku!

To musisz wiedzieć o e-commerce w 2023 roku! Wydaje się, że sklepy internetowe, ze względu na łatwą dostępność dla każdego konsumenta, mają największe szanse na przetrwanie tego pełnego wyzwań okresu bez szwanku. W tym artykule przedstawiamy nasze propozycje kierunków rozwoju e-commerce, które mogą pomóc Ci rozwinąć sprzedaż i poprawić wyniki finansowe Twojej firmy!

 

Aby się tak stało, należy się jednak do tego przygotować, nic bowiem, jak wiadomo nie spada z nieba. Dobrze jest zadbać o pozycję swojej marki, zbudować relacje z klientami, przeanalizować potrzeby grupy docelowej, zagłębić się w user experience i… analizować, analizować, analizować. W tak dynamicznej branży jaką jest sprzedaż internetowa nie może być mowy o choćby chwilowym pozostaniu w tyle.

 

1. Rozwój sprzedaży e-commerce

Łatwa dostępność dla konsumenta, to jak już wspomnieliśmy powyżej, jedna z przewag e-commerce nad pozostałymi kanałami sprzedaży. Firmy prowadzące sklepy internetowe powinny postawić na pozyskiwanie ruchu z różnych źródeł oraz na rozwój kanałów sprzedaży. Mamy tu na myśli dostępność oferty np. na platformach marketplace czy też w sklepach partnerskich oferujących produkty komplementarne.

 

Nie jest tajemnicą, że rynek cały czas rośnie, ale potencjał – zwłaszcza w grupach wiekowo nieoczywistych – wciąż jest duży. Jednocześnie, klienci stają się bardziej wymagający i przykładają coraz większą uwagę do szczegółów, które jeszcze 5 lat temu zdawały się nieistotne. Za kilka lat, właściciele sklepów internetowych staną przed wyzwaniem, nie tylko jak zdobyć nowych klientów, lecz również jak zatrzymać tych obecnych – co już po części możemy obserwować – jak grzyby po deszczu jesteśmy atakowani lojalnościowymi programami, zniżkami od danej kwoty czy kartami stałych klientów. 

 

2. Dbałość o wizerunek marki

Należy zadać sobie także pytanie: Co decyduje o sprzedaży w internecie? Czy tylko cena i asortyment czynią sprzedażowe cuda? Jak działają usability, konstrukcja koszyka, dostępność płatności i opcji dostawy?

Prawdą jest, że cena wciąż jest naszym główny kryterium wyboru, ale już nie jedynym i coraz mniej istotnym. Na znaczeniu zyskują kwestie związane przede wszystkim z reputacją marki i obsługą klienta – szybką, pewną, solidną. 

I finalne pytanie: Jak zadbać o wizerunek swojej marki?

 

Następnie, warto pomyśleć o narzędziach wspierających sprzedaż w sklepie internetowym. Czym jest marketing automation i w czym może pomóc. Jak wykorzystać e-mail marketing do wsparcia sprzedaży. Systemy marketing automation nawet małym i średnim przedsiębiorstwom pozwalają wykorzystać możliwości, które wynikają z wykorzystania firmowych danych. 

3. Oprogramowanie pod e-commerce

W skrócie wyjaśniając, automatyzacja działań marketingowych ma na celu zwiększenie efektywności prowadzonych kampanii poprzez automatyczne gromadzenie i przetwarzanie informacji dotyczących potencjalnych konsumentów. Eliminując w ten sposób czasochłonne zadania związane z ręcznym wprowadzaniem i analizą powyższych danych. Na podstawie pozyskanych danych dotyczących zainteresowań konsumenta, czynników demograficznych czy czynności podejmowanych na danej stronie internetowej, oprogramowanie do automatyzacji marketingu identyfikuje potencjalnych klientów, a następnie kieruje do nich odpowiedni, spersonalizowany przekaz marketingowy. Program automatycznie przygotowuje oferty i treści reklamowe oraz wysyła je do określonej grupy klientów najczęściej za pomocą e-maili, w oparciu o utworzoną wcześniej bazę danych kontaktowych.

 

Oprogramowanie do automatyzacji marketingu z reguły jest zintegrowane z innymi systemami np.: systemami zarządzania relacjami z klientami tzw. CRM (ang. Customer Relationship Management), narzędziami do email marketingu czy systemami klasy ERP.

4. Zarządzanie

Z rozwojem sprzedaży w modelu cross-border powiązany jest temat zarządzania informacjami o produktach. W szczególności możliwość łatwego dostosowania treści produktowych. Ich tłumaczenie znacznie ułatwia zastosowanie systemu PIM (Product Information Management).  PIM wspiera w wielu działaniach związanych z przygotowaniem danych produktowych. Między innymi w konstrukcji drzew kategorii, które mogą prezentować asortyment zróżnicowany ze względu na rynek, czy eksponować różne dane produktowe np. opis, zdjęcia lub atrybuty.

5. Wisienka na torcie - content!

Bardzo interesującym trendem, o którym warto wspomnieć, jest content commerce. Polega na generowaniu znacznej ilości wartościowych treści tekstowych i wizualnych, wspierających mechanizmy sprzedażowe w e-sklepie.  To coś więcej niż umiejętne prowadzenie bloga, ponieważ opiera się na doskonałym połączeniu interesującego contentu z dobrej jakości danymi produktowymi.

 

Całość prezentowana jest precyzyjnie dobranej grupie docelowej, gotowej kupić towary pod wpływem informacji, które otrzymuje. Warto zaznaczyć, że nie ma to nic wspólnego z manipulacją. Chodzi o dostarczenie konsumentowi wiedzy – szczegółowych informacji, których akurat potrzebuje, osadzonych w kontekście.

Ecommerce

Czytaj również

1092

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2334

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej