1698

Trendy - Web design na 2021 rok

Trendy w web design na 2021 rok

1. Powracamy z naszym standardowym cyklem postów, poświęconych trendom i modom, jakie panują w projektowaniu stron www.

Rok 2020, chociaż dał w kość nam wszystkim, dla branży graficznej okazał się zaskakująco łaskawy. Design nie lubi próżni, toteż w stylistyce witryn internetowych w minionych dwunastu miesiącach obserwowaliśmy kilka ciekawych tendencji. Tendencji, które – naszym zdaniem będą się utrzymywać i dalej postępować, ewoluując.

2. Po pierwsze: animacje 3D.

Wszyscy pamiętamy doskonale trend flat design, płaskich i oszczędnych kolorów.. Teraz, dodajemy do tego duże, interaktywne animacje 3D, które zastępują slidery, lub – minimalistyczne efekty, które dają mocny “efekt wow” i powodują, że strony zapadają nam mocno w pamięć.
Dlaczego “wróciliśmy” do trójwymiaru? Na pewno, obecnie możemy polegać na coraz lepszych urządzeniach, o coraz większej mocy obliczeniowej. Dodatkowo, przeglądarki internetowe stają się coraz bardziej kompatybilne. Korzystanie z urządzeń mobilnych także nie jest już ograniczeniem – w myśl zasad “mobile first” nie ma w zasadzie różnicy, czy korzystamy z komputera stacjonarnego czy smartfona.

3. Po drugie: strony na całą szerokość przeglądarki.

Tak jak wszystko – ewoluuje także responsywność. Tworząc stronę www, z reguły jej content ograniczamy do pewnego stałego obszaru – na ogół jest to wartość 1200 pixeli. “Boki” natomiast, zmniejszają się dynamicznie, w zależności od rozdzielczości. Jest to bezpieczna praktyka, która gwarantuje poprawne wyświetlanie się na mniejszych ekranach.
Obecnie, można zauważyć, że nie tylko największe agencje interaktywne korzystają z projektów, wykorzystujących cały ekran przeglądarki. Jest to trend, który – w naszym przekonaniu – może przynieść najwięcej możliwości w nadchodzącym roku. Takie projektowanie strony www wymaga większego nakładu roboczo-godzinowego grafika, z uwagi na konieczność przewidzenia i stworzenia osobnych widoków dla najczęściej używanych rozdzielczości – Jednak efekt finalny może pozytywnie zaskoczyć i sprawić, że witryna będzie ponadczasową wizytówką firmy dłuższy czas.

4. Po trzecie: nieoczywiste rozwiązania.

W typografii czy rozmieszczeniu standardowych elementów strony – takich jak nawigacja, stopka, czy np. social media. W nadchodzącym roku coraz częściej będziemy z zaciekawieniem “przeklikiwać” coraz bardziej wymyślne i kreatywne strony, których nawigacja na pewno nie będzie trudna – a raczej inna. Warto więc nie przywiązywać się do “starych i znanych” rozwiązań pt. logo po lewej, menu po prawej 🙂

 

Co będzie dalej? Jak zwykle, czas pokaże. Życzymy wszystkim samych wspaniałych projektów w Nowym Roku i przede wszystkim tego, co zdeterminowało rok 2020 – dużo, dużo zdrowia… 🙂

 

 

Dowiedz się więcej o web design…

1698

animacje 3D

przeglądarka internetowa

trendy

Webdesign

Czytaj również

1091

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2333

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej