1216

Trendy - Web design na 2021 rok

Trendy w web design na 2021 rok

1. Powracamy z naszym standardowym cyklem postów, poświęconych trendom i modom, jakie panują w projektowaniu stron www.

Rok 2020, chociaż dał w kość nam wszystkim, dla branży graficznej okazał się zaskakująco łaskawy. Design nie lubi próżni, toteż w stylistyce witryn internetowych w minionych dwunastu miesiącach obserwowaliśmy kilka ciekawych tendencji. Tendencji, które – naszym zdaniem będą się utrzymywać i dalej postępować, ewoluując.

2. Po pierwsze: animacje 3D.

Wszyscy pamiętamy doskonale trend flat design, płaskich i oszczędnych kolorów.. Teraz, dodajemy do tego duże, interaktywne animacje 3D, które zastępują slidery, lub – minimalistyczne efekty, które dają mocny “efekt wow” i powodują, że strony zapadają nam mocno w pamięć.
Dlaczego “wróciliśmy” do trójwymiaru? Na pewno, obecnie możemy polegać na coraz lepszych urządzeniach, o coraz większej mocy obliczeniowej. Dodatkowo, przeglądarki internetowe stają się coraz bardziej kompatybilne. Korzystanie z urządzeń mobilnych także nie jest już ograniczeniem – w myśl zasad “mobile first” nie ma w zasadzie różnicy, czy korzystamy z komputera stacjonarnego czy smartfona.

3. Po drugie: strony na całą szerokość przeglądarki.

Tak jak wszystko – ewoluuje także responsywność. Tworząc stronę www, z reguły jej content ograniczamy do pewnego stałego obszaru – na ogół jest to wartość 1200 pixeli. “Boki” natomiast, zmniejszają się dynamicznie, w zależności od rozdzielczości. Jest to bezpieczna praktyka, która gwarantuje poprawne wyświetlanie się na mniejszych ekranach.
Obecnie, można zauważyć, że nie tylko największe agencje interaktywne korzystają z projektów, wykorzystujących cały ekran przeglądarki. Jest to trend, który – w naszym przekonaniu – może przynieść najwięcej możliwości w nadchodzącym roku. Takie projektowanie strony www wymaga większego nakładu roboczo-godzinowego grafika, z uwagi na konieczność przewidzenia i stworzenia osobnych widoków dla najczęściej używanych rozdzielczości – Jednak efekt finalny może pozytywnie zaskoczyć i sprawić, że witryna będzie ponadczasową wizytówką firmy dłuższy czas.

4. Po trzecie: nieoczywiste rozwiązania.

W typografii czy rozmieszczeniu standardowych elementów strony – takich jak nawigacja, stopka, czy np. social media. W nadchodzącym roku coraz częściej będziemy z zaciekawieniem “przeklikiwać” coraz bardziej wymyślne i kreatywne strony, których nawigacja na pewno nie będzie trudna – a raczej inna. Warto więc nie przywiązywać się do “starych i znanych” rozwiązań pt. logo po lewej, menu po prawej 🙂

 

Co będzie dalej? Jak zwykle, czas pokaże. Życzymy wszystkim samych wspaniałych projektów w Nowym Roku i przede wszystkim tego, co zdeterminowało rok 2020 – dużo, dużo zdrowia… 🙂

 

 

Dowiedz się więcej o web design…

1216

animacje 3D

przeglądarka internetowa

trendy

Webdesign

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1302

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1212

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej