2711

Trendy - Web design na 2021 rok

Trendy w web design na 2021 rok

1. Powracamy z naszym standardowym cyklem postów, poświęconych trendom i modom, jakie panują w projektowaniu stron www.

Rok 2020, chociaż dał w kość nam wszystkim, dla branży graficznej okazał się zaskakująco łaskawy. Design nie lubi próżni, toteż w stylistyce witryn internetowych w minionych dwunastu miesiącach obserwowaliśmy kilka ciekawych tendencji. Tendencji, które – naszym zdaniem będą się utrzymywać i dalej postępować, ewoluując.

2. Po pierwsze: animacje 3D.

Wszyscy pamiętamy doskonale trend flat design, płaskich i oszczędnych kolorów.. Teraz, dodajemy do tego duże, interaktywne animacje 3D, które zastępują slidery, lub – minimalistyczne efekty, które dają mocny “efekt wow” i powodują, że strony zapadają nam mocno w pamięć.
Dlaczego “wróciliśmy” do trójwymiaru? Na pewno, obecnie możemy polegać na coraz lepszych urządzeniach, o coraz większej mocy obliczeniowej. Dodatkowo, przeglądarki internetowe stają się coraz bardziej kompatybilne. Korzystanie z urządzeń mobilnych także nie jest już ograniczeniem – w myśl zasad “mobile first” nie ma w zasadzie różnicy, czy korzystamy z komputera stacjonarnego czy smartfona.

3. Po drugie: strony na całą szerokość przeglądarki.

Tak jak wszystko – ewoluuje także responsywność. Tworząc stronę www, z reguły jej content ograniczamy do pewnego stałego obszaru – na ogół jest to wartość 1200 pixeli. “Boki” natomiast, zmniejszają się dynamicznie, w zależności od rozdzielczości. Jest to bezpieczna praktyka, która gwarantuje poprawne wyświetlanie się na mniejszych ekranach.
Obecnie, można zauważyć, że nie tylko największe agencje interaktywne korzystają z projektów, wykorzystujących cały ekran przeglądarki. Jest to trend, który – w naszym przekonaniu – może przynieść najwięcej możliwości w nadchodzącym roku. Takie projektowanie strony www wymaga większego nakładu roboczo-godzinowego grafika, z uwagi na konieczność przewidzenia i stworzenia osobnych widoków dla najczęściej używanych rozdzielczości – Jednak efekt finalny może pozytywnie zaskoczyć i sprawić, że witryna będzie ponadczasową wizytówką firmy dłuższy czas.

4. Po trzecie: nieoczywiste rozwiązania.

W typografii czy rozmieszczeniu standardowych elementów strony – takich jak nawigacja, stopka, czy np. social media. W nadchodzącym roku coraz częściej będziemy z zaciekawieniem “przeklikiwać” coraz bardziej wymyślne i kreatywne strony, których nawigacja na pewno nie będzie trudna – a raczej inna. Warto więc nie przywiązywać się do “starych i znanych” rozwiązań pt. logo po lewej, menu po prawej 🙂

 

Co będzie dalej? Jak zwykle, czas pokaże. Życzymy wszystkim samych wspaniałych projektów w Nowym Roku i przede wszystkim tego, co zdeterminowało rok 2020 – dużo, dużo zdrowia… 🙂

 

 

Dowiedz się więcej o web design…

2711

animacje 3D

przeglądarka internetowa

trendy

Webdesign

Czytaj również

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje
1546

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje

Jak okres poświąteczny kształtuje rynek E-commerce: Zwroty, karty podarunkowe i noworoczne promocje. Okres poświąteczny stanowi fascynujący czas dla rynku e-commerce, który zmienia się pod wpływem różnych czynników takich jak zwroty, wymiana prezentów, realizacja kart podarunkowych oraz wyprzedaże noworoczne. Jakie wyzwania i możliwości niesie ze sobą ten czas dla sprzedawców internetowych? 

Czytaj dalej

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych
1430

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych

Współpraca UX i Accessibility w 2025 roku: klucz do tworzenia nowoczesnych doświadczeń cyfrowych. W miarę jak technologia i świadomość społeczna ewoluują, współpraca między projektowaniem doświadczeń użytkownika (UX) a dostępnością (Accessibility) staje się coraz bardziej kluczowym aspektem w tworzeniu inkluzywnych doświadczeń cyfrowych. W 2025 roku, oba te obszary mogą stać się nie tylko komplementarnymi, ale wręcz nierozerwalnymi elementami skutecznego projektowania produktów i usług cyfrowych. Przyjrzymy się w tym artykule, dlaczego ta współpraca jest tak ważna oraz jakie kroki należy podjąć, aby ją zrealizować.

Czytaj dalej