1614

VERO - aplikacja, która zabije Facebooka i Instagrama?

Facebook, Instagram

Aplikacja VERO w założeniach powstała jak alternatywa dla najbadziej popularnych obecnie platform społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Mówiło się o niej już jakiś czas i, jak to bywa w świecie – zdania są mocno podzielone.

Jedni bowiem twierdzą, że Vero ma szansę wygryźć Zuckerberga i jego media, inni natomiast nie wróżą nic poza krótkim „epizodem” jak choćby w przypadku Myspace, Tumblr, czy Vimeo, które miało być groźną konkurencja dla Youtube’a.

Czym zatem jest Vero?

Vero to aplikacja mobilna dostępna na iOS/Android. Jest to kolejny serwis, którego nie uświadczymy w wersji na pecety, przynajmniej na tę chwilę. W swoim przesłaniu skierowanym do internautów twórcy Vero podkreślają cechy mające wyróżniać tę aplikację wśród konkurencji. Zaletą platformy ma być prosty sposób obsługi, chronologiczny sposób wyświetlania treści w Newsfeedzie bez ingerencji algorytmów, a także brak tradycyjnych reklam i materiałów sponsorowanych – czyli, że lista newsów jest wyświetlana chronologicznie, a nie na podstawie algorytmu. Zwłaszcza ostatnia cecha, ma w teorii mocno przyciągnąć użytkowników, zmęczonych ogromem reklam na Facebooku czy Instagramie.

Model monetyzacji Vero został oparty na subskrypcji. W założeniach z aplikacji za darmo będzie mógł korzystać pierwszy milion zarejestrowanych użytkowników, pozostali za dostęp do platformy będą musieli zapłacić kilka dolarów miesięcznie.

Tyle w teorii – w praktyce, zwłaszcza badając użyteczność oraz interfejs, można powiedzieć, że serwis jest prosty w obsłudze, przyjemny w wizualnym odbiorze oraz intuicyjny. Eleganckie ikony, stonowane „wyblurowane” tło dają poczucie aplikacji premium. Całość jest utrzymana w ciemnej kolorystyce, co stanowi pewną odskocznię od ‚pospolitych, białych” social media.

Jeśli chodzi o funkcjonalność – póki co, funkcjonuje wersja BETA, tak więc możliwe są problemy z ładowaniem, czy samą rejestracją, to normalne i nie ma się co zniechęcać. Pod względem użyteczności, nie ma tu, niestety, nic czego nie oferowałby Facebook&Instagram – możemy udostępniać zdjęcia, filmy, a także miejsca czy linki, decydując jak bardzo chcemy ograniczyć zasięg widoczności naszego posta. Samo konto użytkownika jest łudząco podobne do Instagramowego. Także na Vero używamy hashtagów, komentujemy poszczgólne posty, oznaczamy znajomych.

Z nowościami jest często tak, że budzą ciekawość, z drugiej jednak strony niepokój, bowiem użytkownicy wolą korzystać ze sprawdzonych i znanych narzędzi, z których korzystają także ich znajomi. Obecny wzrost ilości pobrań aplikacji to na pewno ciekawość – jak będzie w przyszłości – czas pokaże, co będziemy oczywiście bacznie śledzić. Może się bowiem zdarzyć, że niedługo na projektowanych stronach internetowych będziemy umieszczać ikonkę Vero, a nie Instagrama…? 🙂

Dowiedz się więcej…

1614

Facebook

Instagram

Czytaj również

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?
1134

Grafika a e-commerce - jak połączyć dobre (ładne) z użytecznym?

Dzisiejsze zagadnienie jest z cyklu pytań retorycznych, na które większość zapewne zna odpowiedź. Mimo to, wydaje się że duża grupa właścicieli firm o roli designu zupełnie zapomina, zadowalając się formą “good enough” (“wystarczająco dobre, zadowalające” w wersji polskiej). O ile takie myślenie wcale nie jest karygodne, jeśli mamy dobre przesłanki i goni nas czas. Jeśli jednak chcemy się odpowiednio przygotować do kampanii, zmian, rebrandingu… dobrze jest po prostu wiedzieć czym jest ten mityczny dobry design.

Czytaj dalej