1136

VERO - aplikacja, która zabije Facebooka i Instagrama?

Facebook, Instagram

Aplikacja VERO w założeniach powstała jak alternatywa dla najbadziej popularnych obecnie platform społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Mówiło się o niej już jakiś czas i, jak to bywa w świecie – zdania są mocno podzielone.

Jedni bowiem twierdzą, że Vero ma szansę wygryźć Zuckerberga i jego media, inni natomiast nie wróżą nic poza krótkim „epizodem” jak choćby w przypadku Myspace, Tumblr, czy Vimeo, które miało być groźną konkurencja dla Youtube’a.

Czym zatem jest Vero?

Vero to aplikacja mobilna dostępna na iOS/Android. Jest to kolejny serwis, którego nie uświadczymy w wersji na pecety, przynajmniej na tę chwilę. W swoim przesłaniu skierowanym do internautów twórcy Vero podkreślają cechy mające wyróżniać tę aplikację wśród konkurencji. Zaletą platformy ma być prosty sposób obsługi, chronologiczny sposób wyświetlania treści w Newsfeedzie bez ingerencji algorytmów, a także brak tradycyjnych reklam i materiałów sponsorowanych – czyli, że lista newsów jest wyświetlana chronologicznie, a nie na podstawie algorytmu. Zwłaszcza ostatnia cecha, ma w teorii mocno przyciągnąć użytkowników, zmęczonych ogromem reklam na Facebooku czy Instagramie.

Model monetyzacji Vero został oparty na subskrypcji. W założeniach z aplikacji za darmo będzie mógł korzystać pierwszy milion zarejestrowanych użytkowników, pozostali za dostęp do platformy będą musieli zapłacić kilka dolarów miesięcznie.

Tyle w teorii – w praktyce, zwłaszcza badając użyteczność oraz interfejs, można powiedzieć, że serwis jest prosty w obsłudze, przyjemny w wizualnym odbiorze oraz intuicyjny. Eleganckie ikony, stonowane „wyblurowane” tło dają poczucie aplikacji premium. Całość jest utrzymana w ciemnej kolorystyce, co stanowi pewną odskocznię od ‚pospolitych, białych” social media.

Jeśli chodzi o funkcjonalność – póki co, funkcjonuje wersja BETA, tak więc możliwe są problemy z ładowaniem, czy samą rejestracją, to normalne i nie ma się co zniechęcać. Pod względem użyteczności, nie ma tu, niestety, nic czego nie oferowałby Facebook&Instagram – możemy udostępniać zdjęcia, filmy, a także miejsca czy linki, decydując jak bardzo chcemy ograniczyć zasięg widoczności naszego posta. Samo konto użytkownika jest łudząco podobne do Instagramowego. Także na Vero używamy hashtagów, komentujemy poszczgólne posty, oznaczamy znajomych.

Z nowościami jest często tak, że budzą ciekawość, z drugiej jednak strony niepokój, bowiem użytkownicy wolą korzystać ze sprawdzonych i znanych narzędzi, z których korzystają także ich znajomi. Obecny wzrost ilości pobrań aplikacji to na pewno ciekawość – jak będzie w przyszłości – czas pokaże, co będziemy oczywiście bacznie śledzić. Może się bowiem zdarzyć, że niedługo na projektowanych stronach internetowych będziemy umieszczać ikonkę Vero, a nie Instagrama…? 🙂

Dowiedz się więcej…

1136

Facebook

Instagram

Czytaj również

1093

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2335

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej