Jak powinna wyglądać idealna wizytówka firmowa?

Jak powinna wyglądać idealna wizytówka firmowa?

Wizytówka w sensie poligraficznym jest drukiem akcydensowym. Wizytówka to zazwyczaj prostokątny, podręczny kartonik, zapisany treścią zależną od rodzaju wizytówki. Towarzyszy chwilom nawiązywania znajomości, stając się elementem konwenansu. Jest oznaką uprzejmości i szacunku, a współcześnie może też pełnić funkcje reklamowe.

 

Wydawać by się mogło, że w dzisiejszym świecie, rola wizytówek zostanie zredukowana. Jest to jednak cały czas popularny, ponadczasowy i elegancki sposób na prezentację swojej firmy. Jeśli w dodatku nasza wizytówka jest dobrze wykonana, nawiązuje spójnie i schludnie do identyfikacji wizualnej całej marki, strony www – na pewno wręcz warto się takową chwalić.

 

1. Wizytówki mają także swoją… historię!

Wizytówka to nic innego, jak dawniej stosowany bilet wizytowy, którego pierwotną funkcją było powiadomienie o odwiedzinach. Bilety wizytowe zostawiano również w przypadku niezastania gospodarzy w domu – jako informację o złożonej wizycie. Najstarsze zachowane w Polsce bilety wizytowe pochodzą z XVIII wieku. Wówczas umieszczano na nich najczęściej jedynie samo imię i nazwisko, czasem również informację o pełnionej funkcji. Z czasem na wizytówkach zaczęło pojawiać się coraz więcej informacji – adresy w okresie międzywojennym. Obecnie wizytówki są nieodłącznym elementem spotkań biznesowych. Przydadzą się przede wszystkim w przypadku działalności wymagającej częstego „bywania”, a więc osobistych spotkań z klientami, kontrahentami, partnerami biznesowymi.

 

Z technicznego punktu widzenia głównym zadaniem wizytówki jest przekazanie informacji umożliwiających kontakt z firmą bądź osobą prywatną. Tworząc wizytówkę, nie wolno o tym zapomnieć, nawet jeśli projekt ma być kreatywny i oryginalny. Czytelność kluczowych informacji stanowi najistotniejszą kwestię. Podstawowe informacje, które powinny znaleźć się na wizytówce to nazwa firmy/imię i nazwisko oraz formy kontaktu. Najważniejszy jest oczywiście adres, telefon i e-mail. Na wizytówce możemy jednak umieścić znacznie więcej informacji kontaktowych, np. skype, gadu gadu, konta w mediach społecznościowych, strona www, fax.

 

Projektując, czy chcąc zaprojektować wizytówkę należy pamiętać, że:

– Jest to część identyfikacji wizualnej całej firmy; najmniejszy, poręczny element, który klient może nosić zawsze przy sobie, do którego może sięgnąć w każdej chwili, gdy chce się skontaktować:

– Wywiera pierwsze wrażenie na kliencie – Wizytówka powinna przyciągać klienta, sprawić, żeby zechciał nawiązać kontakt;

– Jest to informacja o tym, kim jesteśmy – Wizytówka powinna kojarzyć się z produktami, usługami firmy;

– Pamiętajmy, że już na początku musimy podjąć decyzję o formacie, rodzaju papieru czy liternictwa na wizytówce – to zdefiniuje dalsze kroki no i sam druk.

– Bardzo ważne jest, by uświadomić klienta, że nie będzie mógł on zmienić danych kontaktowych po oddaniu plików do druku – dlatego tak ważne jest by dane kontaktowe były poprawne, pozbawione błędów i likterówek.

Czytaj również

1092

Nowoczesne serwisy internetowe - czy mają szanse z aplikacjami mobilnymi?

Nie jest tajemnicą, że od dawna już aplikacje mobilne wiodą prym, jeśli chodzi o ruch organiczny, ilość odwiedzin i popularność. Ktoś może wręcz twierdzić, że za chwilę “zwykłe” strony internetowe, odejdą do lamusa, zostaną na dnie Internetowego wiru i zostaną zapomniane.
Tymczasem, nowoczesne serwisy internetowe i aplikacje mobilne stanowią dwie różne formy dostępu do treści i usług online, a ich popularność i zastosowanie mogą się różnić w zależności od kontekstu i potrzeb użytkowników.

Czytaj dalej

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji
2333

Tworzenie Stron dla Branży Hotelarskiej: Kluczowe Elementy dla Skutecznej Promocji

W dzisiejszym świecie dobrze wykonana strona internetowa hotelu czy pensjonatu jest absolutnym musem. Czymś, bez czego trudno sobie wyobrazić, chociażby najprostszy system rezerwacji pobytów. Jest to podstawa do dobrze działającego marketingu hotelowego. Taka witryna stanowi kluczowy element skutecznej promocji hotelu, umożliwiając skuteczne przyciągnięcie uwagi potencjalnych gości i zwiększenie rezerwacji.

Czytaj dalej

1. Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie
1333

Ambasador marki, czyli budowanie marki w Internecie

Budowanie wizerunku marki to proces kształtowania postrzegania marki przez jej klientów, społeczność oraz ogół społeczeństwa. Jest to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, ponieważ silny i pozytywny wizerunek marki może przyciągać klientów, budować lojalność i zaufanie, oraz umożliwiać osiągnięcie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Czytaj dalej