Jak powinna wyglądać idealna wizytówka firmowa?

Jak powinna wyglądać idealna wizytówka firmowa?

Wizytówka w sensie poligraficznym jest drukiem akcydensowym. Wizytówka to zazwyczaj prostokątny, podręczny kartonik, zapisany treścią zależną od rodzaju wizytówki. Towarzyszy chwilom nawiązywania znajomości, stając się elementem konwenansu. Jest oznaką uprzejmości i szacunku, a współcześnie może też pełnić funkcje reklamowe.

 

Wydawać by się mogło, że w dzisiejszym świecie, rola wizytówek zostanie zredukowana. Jest to jednak cały czas popularny, ponadczasowy i elegancki sposób na prezentację swojej firmy. Jeśli w dodatku nasza wizytówka jest dobrze wykonana, nawiązuje spójnie i schludnie do identyfikacji wizualnej całej marki, strony www – na pewno wręcz warto się takową chwalić.

 

1. Wizytówki mają także swoją… historię!

Wizytówka to nic innego, jak dawniej stosowany bilet wizytowy, którego pierwotną funkcją było powiadomienie o odwiedzinach. Bilety wizytowe zostawiano również w przypadku niezastania gospodarzy w domu – jako informację o złożonej wizycie. Najstarsze zachowane w Polsce bilety wizytowe pochodzą z XVIII wieku. Wówczas umieszczano na nich najczęściej jedynie samo imię i nazwisko, czasem również informację o pełnionej funkcji. Z czasem na wizytówkach zaczęło pojawiać się coraz więcej informacji – adresy w okresie międzywojennym. Obecnie wizytówki są nieodłącznym elementem spotkań biznesowych. Przydadzą się przede wszystkim w przypadku działalności wymagającej częstego „bywania”, a więc osobistych spotkań z klientami, kontrahentami, partnerami biznesowymi.

 

Z technicznego punktu widzenia głównym zadaniem wizytówki jest przekazanie informacji umożliwiających kontakt z firmą bądź osobą prywatną. Tworząc wizytówkę, nie wolno o tym zapomnieć, nawet jeśli projekt ma być kreatywny i oryginalny. Czytelność kluczowych informacji stanowi najistotniejszą kwestię. Podstawowe informacje, które powinny znaleźć się na wizytówce to nazwa firmy/imię i nazwisko oraz formy kontaktu. Najważniejszy jest oczywiście adres, telefon i e-mail. Na wizytówce możemy jednak umieścić znacznie więcej informacji kontaktowych, np. skype, gadu gadu, konta w mediach społecznościowych, strona www, fax.

 

Projektując, czy chcąc zaprojektować wizytówkę należy pamiętać, że:

– Jest to część identyfikacji wizualnej całej firmy; najmniejszy, poręczny element, który klient może nosić zawsze przy sobie, do którego może sięgnąć w każdej chwili, gdy chce się skontaktować:

– Wywiera pierwsze wrażenie na kliencie – Wizytówka powinna przyciągać klienta, sprawić, żeby zechciał nawiązać kontakt;

– Jest to informacja o tym, kim jesteśmy – Wizytówka powinna kojarzyć się z produktami, usługami firmy;

– Pamiętajmy, że już na początku musimy podjąć decyzję o formacie, rodzaju papieru czy liternictwa na wizytówce – to zdefiniuje dalsze kroki no i sam druk.

– Bardzo ważne jest, by uświadomić klienta, że nie będzie mógł on zmienić danych kontaktowych po oddaniu plików do druku – dlatego tak ważne jest by dane kontaktowe były poprawne, pozbawione błędów i likterówek.

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1258

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1169

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej