Jak wybrać dobrą agencję interaktywną dla swojej marki?

Jak wybrać dobrą agencję interaktywną dla swojej marki?

Jak wybrać dobrą agencję interaktywną dla swojej marki? W dobie postępu technologicznego i szeroko rozwijającego się Internetu, jak grzyby po deszczu powstają nowe firmy i agencje oferujące kompleksowe usługi wysokiej jakości w atrakcyjnych i mocno konkurencyjnych cenach. Warto mieć na uwadze, że obecnie firmę założyć może absolutnie każdy. Co za tym idzie, powstaje wiele podmiotów, które niestety nie posiadają odpowiedniego doświadczenia, umiejętności ani procesów ad. obsługi klientów.

 

Jak zatem wybrać dobrą agencję interaktywną dla swojej marki? Czym się kierować, na co zwracać uwagę, jakie pytania zadawać podczas pierwszych rozmów? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć, by pomóc Państwu dokonać świadomego wyboru.

 

1. Staż firmy

Chcąc wybrać agencję interaktywną, w pierwszej kolejności powinniśmy zainteresować stażem danej firmy. Czy istnieje ona na rynku rok, dwa, pięć? Wiadomo, im dłuższy staż w branży, tym lepiej. Unikajmy przedsiębiorstw, których staż jest bardzo krótki, które tak naprawdę są jednoosobowymi działalnościami, bez realnych biur, adresów czy portfolio. 

2. Portfolio prac

Portfolio to kolejny bardzo ważny aspekt wyboru. Firma, która w estetyczny i nienachalny sposób przedstawia swoje najlepsze realizacje i projekty mocno zyskuje na wiarygodności. Mamy wówczas realny obraz tego, jak marka działa, w jakim stylu projektuje i jakie wartości reprezentuje. To bardzo ważne, by “nadawać na tych samych falach”. Nie da się stworzyć satysfakcjonującego layoutu, jeśli wyobrażenia klienta i grafika się mocno rozminął.

Realizacje powinny znajdować się w łatwo dostępnym miejscu na stronie internetowej agencji, aby w niezobowiązujący sposób można było sprawdzić jakość jej usług. Jeżeli dodatkowo przedstawia ona referencje obecnych lub byłych klientów – możemy uznać, że firma jest rzetelna i profesjonalnie podchodzi do swoich partnerów biznesowych.

3. Wachlarz usług

Firmy projektujące strony www obecnie prześcigają się w kompleksowości działania i ilości oferowanych usług. Nic dziwnego – rynek w tej części branży jest obecnie mocno wysycony, tak więc konkurencja jest bardzo mocna. Warto się tutaj upewnić, że główne usługi nie są zlecane podwykonawcom. Oczywiście, współpraca z freelancerami nie jest niczym złym, jednak warto zweryfikować, czy skład podwykonawców jest stały i należycie kontrolowany pod względem jakości dostarczanych zasobów.

Sam skład firmy także może dać nam pogląd na daną firmę. Ważne jest to czy zespół jest stały, czy zmienia się co chwilę? Czy wśród grafików są doświadczeni projektanci, czy deweloperzy potrafią współpracować, zarówno z klientem jak i designerami? Czy w firmie istnieje ustalona hierarchia oraz niejako “kontrola jakości” projektów, zanim trafią one do klienta? Odpowiedzi na te wszystkie pytania, powinniśmy móc uzyskać ze strony internetowej agencji. 

4. Cena a jakość

Tutaj, nie ma się co czarować. Bardzo rzadko zdarza się, by zespół świadomy swoich kompetencji i doświadczenia liczył sobie bardzo niskie, wręcz podejrzanie niskie kwoty za rozbudowane i kompleksowe zlecenia. Uważajmy na bardzo konkurencyjne oferty niewielkich firm, z ubogim portfolio, bez referencji klientów. Za tym niskim kosztem może kryć się po prostu niskiej jakości realizacja i nieudana współpraca.

Z drugiej strony, w przypadku profesjonalnych agencji, stawki są wyższe, jednak w połączeniu z rzetelnym portfolio i rekomendacjami klientów, mamy większe prawdopodobieństwo, że projekt zostanie zrealizowany w terminie i na wysokim poziomie.

Dodatkowo, w rzetelnej firmie, już pierwsza wycena projektu zawsze zawiera konkretne działania, projekty i drafty a nie enigmatyczne “usługi marketingowe”. Dzięki temu, jako klienci dokładnie wiemy za co płacimy.

To najważniejsze aspekty, które w większości będziemy w stanie zweryfikować na podstawie strony internetowej agencji a także na podstawie na przykład opinii w Google’u czy innych portalach z rekomendacjami.

 

Jakie pytania warto jednak zadać podczas pierwszych rozmów z agencją interaktywną? Poniżej przedstawiamy listę pytań, którą warto uzupełnić o własne preferencje stylistyczne.

 

– Czy projektując stronę www, jest ona tworzona od zera (tzw. czystej kartki), czy firma bazuje na gotowych szablonach? Oczywiście, opcja gotowego motywu WordPress, jeśli istnieje, powinna być 50 –  70% tańsza. Nie ma tutaj zasadniczego podziału, który wybór jest lepszy czy gorszy. Wszystko zależy od budżetu jakim dysponujemy i czego, po naszej nowej witrynie oczekujemy.

– Jaka jest ilość tur poprawek odnośnie projektu graficznego?

– Czy firma podczas wdrożeń korzysta z bezpłatnych lub płatnych wtyczek WordPressa, które wymagać będą aktualizacji subskrypcji?

– Czy we wdrożonych panelach edycji wykorzystywane są popularne i gotowe buildery tak jak Elementor / Divi etc?

Więcej o wykorzystaniu builderów, przeczytasz [tutaj]

– Jaki jest okres gwarancyjny? Jeśli tak to ile trwa, jaki zakres działań obejmuje, czy jest możliwość przedłużenia i z jakimi kosztami się to wiąże?

Tutaj warto dodać, że usługa serwisu strony jest coraz bardziej popularna i poszukiwana przez klientów. Dlatego też warto zastanowić się nad tą opcją, zwłaszcza jeśli na codzień nie będziemy mieć czasu na edycję i “doglądanie” naszej nowej witryny.

– Czy dodatkowe szkolenie z obsługi strony wiąże się z jakąś dopłatą? 

– Ile osób przydzielonych jest to projektu?

– Czy wraz z projektem strony www przekazywane są pliki otwarte oraz prawa autorskie i majątkowe?

– Warto także zadać pytania dodatkowe, odnośnie administracji – jakie są koszta serwera czy hostingu, domeny oraz odnowień po roku. To bardzo ważne kwestie, bez których nasza nowa strona internetowa nie będzie działać. 

Więcej o usługach po wdrożeniowych, które oferujemy, przeczytasz [tutaj]

 

Nasz artykuł oczywiście nie wyczerpuje w 100% tematu. Mamy nadzieję, że posiadają Państwo jeszcze wiele pytań, na które z przyjemnością odpowiemy, przedstawiając naszą ofertę i dostosowując ją do Państwa potrzeb. Zachęcamy do skontaktowania się z nami. Doradzimy, skonsultujemy, wycenimy i zaprojektujemy Państwa markę tak, by efekt końcowy zachwycił wszystkich.

agencja interaktywna

Czytaj również

Dezinformacja w internecie w 2024 roku
1274

Dezinformacja w internecie w 2024 roku

Dezinformacja w internecie w 2024 roku. Wszyscy wiemy, że dzisiejszy świat jest o wiele bardziej niebezpieczny niż, choćby 10, czy 20 lat temu. Pozornie, nawet za ekranem swojego własnego komputera w domu, jesteśmy narażeni na niebezpieczeństwa… 

Mowa o dezinformacji, którą tak chętnie i tak często wykorzystuje się w 2024 roku.

 

 

Czytaj dalej

Personal branding
1183

Personal branding w sporcie wyczynowym

Personal branding w sporcie wyczynowym. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że temat personal brandingu jest zagadnieniem, któremu należałoby poświęcić całą książkę, a nie tylko post blogowy, jednak dziś skupimy się na najważniejszych aspektach i zadaniach, by w pigułce opowiedzieć o tym, czym jest i na czym polega budowanie marki osobistej w sporcie.

Czytaj dalej